  • 81. Data: 2007-01-17 09:23:10
    Temat: Re: Pirackie oprogramowanie - tak sobie czytam watki na grupie..
    Od: "Rafal M" <r...@g...com>

    Hikikomori San wrote:
    http://www.komputronik.pl/pelny.php?id=23313

    > Problem z tym jest taki, ze masz klucz na USB. A taki klucz moze wziac
    > ktokolwiek, i go uzyc.

    Dokladnie klucz na FireWire i to nie zaszyfrowany! Wystarczy tylko on
    by odczytac co jest na HDD - nie ma dodatkowego hasla :/
    I kolejna wada obsluguje tylko dyski ATA. Jak masz nowsze SATA/SATA II
    to mozna pomarzyc ;)

    Ale i na to jest sposob - tylko nie wiem jak w praktyce dziala caly PC
    i jak bardzo go to obciaza:

    http://www.ce-infosys.com/english/downloads/free_com
    pusec/index.html

    Co najwazniejsze jest BEZPLATNY.

    Moze ma ktos z tym cudem do czynienia? Jak sie spiuje? Nie muli calego
    OSu?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 82. Data: 2007-01-17 10:35:38
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Tue, 16 Jan 2007 22:48:17 +0100,
    Andrzej Kłos <a...@w...pl> screamed:

    > http://www.heidi.ie/eraser/
    >
    > i w menu kontekstowym (prawy klawisz myszy) zamiast "usuń" dajesz
    > "erase" - banalnie proste. (no i oczywiście raz trzeba zdefiniować jaki
    > poziom nadpisywania jest dla Ciebie wystarczający)

    Należy tylko pamiętać o jednym - w systemach plików z dziennikiem (NTFS)
    może to nie działać tak jak wam się wydaje (nie będzie kasowało
    wszystkiego). Chyba, że program ów dobiera się do dysku w trybie raw,
    co raczej nie powinno mieć miejsca.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:224B ]
    [ 11:35:04 user up 11224 days, 23:30, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Si Dieu n'existait pas, il faudrait l'inventer.

  • 83. Data: 2007-01-17 10:45:46
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 16 Jan 2007 17:26:07 +0100, Jasko Bartnik napisał(a):

    > Zbaczamy z kursu. Nie o to mi chodzilo. Nie jest nowoscia, ze dane z dysku
    > daje sie odzyskac nawet po formacie czy fizycznym uszkodzeniu nosnika (w
    > koncu z czegos musza zyc firmy z tej branzy). Dlatego cenniejszy dla
    > eksperta jest oryginal dysku niz jego kopia.

    Nie dla eksperta badającego legalność oprogramowania.

    > Po drodze w dyskusji padlo zdanie w stylu 'kopia dysku zostaje uznana za
    > zgodna z oryginalem'. Podpisuje sie pod tym ekspert albo kto inny do tego
    > upowazniony. Skoro jest zgodna to czemu nie zrobic analizy powierzchni
    > dysku? Pewnie dlatego, ze kopia jednak nie jest w 100% zgodna z oryginalem.

    Ale po co? Z nudów? Analizować można jak szukamy na przykład
    zdjęć które moderca zrobił swojej ofierze i które udowodnią że
    on to zrobił. A co nam da informacja że na tym dysku kiedyś był
    Office albo film porno z udziałem nieletnich?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 84. Data: 2007-01-17 11:39:01
    Od: ps <p...@g...pl>

    mg napisał(a):
    (..)

    > To czemu jeden z popularniejszych algorytmow kasownia danych to
    > 35-krotne nadpisanie dysku i to roznymi wartosciami w zaleznosci o
    > producenta dysku ?

    Pewnie dlatego, że dane nadpisane do 10 razy można jeszcze łatwo
    odczytać ;-)

  • 85. Data: 2007-01-17 11:51:51
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 17 Jan 2007 12:39:01 +0100,
    ps <p...@g...pl> screamed:

    > Pewnie dlatego, że dane nadpisane do 10 razy można jeszcze łatwo
    > odczytać ;-)

    Łatwo to pojęcie względne. Zależy głównie od tego ile pieniędzy chce
    się na tę operację poświęcić.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:235B ]
    [ 12:51:59 user up 11224 days, 0:46, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    I don't make jokes. I just watch the government and report the facts.

  • 86. Data: 2007-01-17 13:10:50
    Od: ppview <p...@o...pl>

    Rafal M wrote:

    > Dokladnie klucz na FireWire i to nie zaszyfrowany! Wystarczy tylko on
    > by odczytac co jest na HDD - nie ma dodatkowego hasla :/

    To chyba największa słabość tego rozwiązania. Paradoksalnie pewnym
    plusem jest brak obudowy klucza co umożliwia łatwy dostęp do pamięci
    Microwire mieszczacej klucz i jej ew. szybkie zniszczenie (oczywiscie
    nie sprawdzi się to gdy np. napastnik zaatakuje nagle).

    > I kolejna wada obsluguje tylko dyski ATA. Jak masz nowsze SATA/SATA II
    > to mozna pomarzyc ;)

    Nie pomarzyć, tylko poszukać na np. http://www.enovatech.net/index.php .
    Elkom to nie jedyny producent urządzeń opartych na tym chipsecie
    (rodzina X-Wall). Choć nie da się ukryć - jeden z najtańszych jeśli
    chodzi o sensowną długosć kluczy ("zabawki" typu Abit Seriell z 40-bit
    kluczem raczej sie nie liczą).

    > Ale i na to jest sposob - tylko nie wiem jak w praktyce dziala caly PC
    > i jak bardzo go to obciaza:
    >
    > http://www.ce-infosys.com/english/downloads/free_com
    pusec/index.html

    Działa to w praktyce mniej wiecej tak: http://tinyurl.com/26we6k . De
    facto największym problemem we współczesnych PC nie jest zwiększone
    obciążenie CPU (przy standartowej pracy liczy się w dodatkowych
    pojedynczych % - tylko w sporadycznych przypadkach bywa _wyraźnie_
    większe np. kopiowaniu dużej ilości plików w obrębie tego samego dysku).
    Natomiast nie da się raczej uniknąć większej fragmentacji danych
    (normalny efekt szyfrowania) co zwiększa czas dostępu. Z tym że znowu CS
    Free wyróżnia się tu pozytywnie na tle konkurencji (nawet tej płatnej -
    patrz w/w link).

    > Co najwazniejsze jest BEZPLATNY.
    >
    > Moze ma ktos z tym cudem do czynienia? Jak sie spiuje? Nie muli calego
    > OSu?

    Jeśli priorytetem jest wydajność - pozostają sprzętowe implementacje
    (3DES, AES) typu w/w przejściówki Elkom. Jeśli natomiast komp to
    notebook (a nie jesteś skłonny do wydania "okragłej sumki" na wspierany
    sprzętowo moduł szyfrujacy np. CompuSec Mobile PCMCIA
    http://tinyurl.com/3bkapb ) lub Twoim priorytetem jest bezpieczeństwo
    danych (dla których jesteś w stanie poświecić nieco "osiągów") to
    CompuSec Free jest pewnie tym czego szukasz. No chyba że to _naprawdę_
    superważne dane na które czychają różne rządy/specsłuzby i "uwiera" Cię
    fakt że klucz ma "jedynie" 128 bit (zamiast będących czymś w rodzaju
    "enterprise standart'u" dla zastosowań high-sec kluczy 256-bit).

    Plusy - AFAIK CS Free jest całkiem stabilny, są dostępne narzędzia do
    awaryjnego odszyfrowywania danych i naprawy loadera (spod DOS'a). Chyba
    jako jedyny obecnie wspiera hibernację PC.

    Minusy - ma (jedynie pojedyncze) problemy z kompatybilnoscią. Osobiście
    udało mi się natrafić na jedną aplikację która _definitywnie_ z nim nie
    działa (chodziło o mało popularny soft do obsługi specjalistycznego
    hardware'u). No i jak każde rozwiązanie bazujące na "passwordzie"
    (darmowa wersja CS nie obsługuje tokenów/smartcard'ów) jest
    _bezużyteczny_ przy słabym haśle. Nikt normalny nie będzie ślęczał nad
    łamaniem 128-bit klucza AES jeśli dałeś oczywisty login + idiotycznie
    proste hasło.

    > Pozdrawiam
    > Rafal

    Pozdr.

  • 87. Data: 2007-01-17 13:26:58
    Od: "Rafal M" <r...@g...com>

    ppview wrote:

    > Nie pomarzyć, tylko poszukać na np. http://www.enovatech.net/index.php .
    > Elkom to nie jedyny producent urządzeń opartych na tym chipsecie
    > (rodzina X-Wall).

    Ta tylko ta cena ;-)

    > Plusy - AFAIK CS Free jest całkiem stabilny, są dostępne narzędzia do
    > awaryjnego odszyfrowywania danych i naprawy loadera (spod DOS'a). Chyba
    > jako jedyny obecnie wspiera hibernację PC.

    A poradzi on sobie np w sytuacji gdy podczas pracy PCeta zabraknie
    pradu lub OS sie zawiesi i bedzie trzeba zrobic sprzetowy restart?
    Nie pojawia sie wtedy bledy na dysku?

    Tak wogole ile gdzies tra szyfrowanie HDD SATA II podzielonego na 2
    partycje. Dysk 250GB, zajete ok 50GB.
    Bo tak pogooglalem i znalazlem jednego posta mowiacego ze szyfrowanie
    dysku 80Gb trawalo az 7h :(

    Tak sie pytam, bo moze sobie zrobie backup i zainstaluje CompuSec zeby
    sie troche nim pobawic.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 88. Data: 2007-01-17 13:51:15
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on 17 Jan 2007 05:26:58 -0800,
    Rafal M <r...@g...com> screamed:

    CompuSec - w trybie startowym 20GB szyfrował mi jakieś 3h (P3@450).

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:239B ]
    [ 14:51:13 user up 11224 days, 2:46, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    How to make a million dollars: First, get a million dollars. -- Steve Martin

  • 89. Data: 2007-01-17 14:06:46
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Wed, 17 Jan 2007 10:35:38 +0000 (UTC), Artur M. Piwko napisał(a):

> [...]
    > może to nie działać tak jak wam się wydaje (nie będzie kasowało
    > wszystkiego). Chyba, że program ów dobiera się do dysku w trybie raw,

    Możesz rozwinąć o co dokładnie chodzi ?

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 90. Data: 2007-01-17 14:34:47
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 17 Jan 2007 15:06:46 +0100,
    ===Tomy=== <nic@z_tego.com> screamed:

    > Możesz rozwinąć o co dokładnie chodzi ?

    Chodzi o to, że takie wielokrotne próby nadpisywania niekoniecznie musza
    się fizycznie wtedy odbywać w lokalizacji starego pliku.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:238B ]
    [ 15:34:54 user up 11224 days, 3:29, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    It's clearly a budget. It's got a lot of numbers in it. -- George W. Bush