  • 61. Data: 2007-01-16 14:03:40
    Temat: Re: Pirackie oprogramowanie - tak sobie czytam watki na grupie...
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    jureq napisał(a):

    > Też mi się wydawało, że ceny tych urządzeń są bardzo wysokie. A potem
    > zobaczyłem reklamy z cennikami. Zaczynały się od 9000 USD.

    Za 9000 USD typowy polski Policjant tak delikwenta przeslucha, ze ten
    sam sie przyzna... Przy czym cena urzadzenia nie ma nic wspolnego z
    cena wykonania takiego badania ;)

    j.

  • 62. Data: 2007-01-16 14:38:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    januszek napisał(a):

    > Nie do końca. Można określic na podstawie analizy materiału
    > magnetycznego jego, nazwijmy to magnetyczna historie (przynajmniej w
    > zakresie kilku cykli wstecz) a potem na tej podstawie probowac odtwarzac

    Teoretycznie, w przybliżeniu - można próbować. Z tym że to się niezbyt
    nadaje do normalnych sądów, raczej do roboty wywiadowczej, gdzie 100%,
    jednoznaczne udowodnienie winy nie jest aż tak konieczne ;)

  • 63. Data: 2007-01-16 15:27:13
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Teoretycznie, w przybliżeniu - można próbować. Z tym że to się niezbyt
    > nadaje do normalnych sądów, raczej do roboty wywiadowczej, gdzie 100%,
    > jednoznaczne udowodnienie winy nie jest aż tak konieczne ;)

    Faktem jest ;)

    j.

  • 64. Data: 2007-01-16 15:30:47
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Tue, 16 Jan 2007 12:15:33 +0100, Jasko Bartnik napisał(a):

    > Wygoogluj haslo 'unerase'. Te programy, ktore testowalem do tej pory
    > dzialaly bez zarzutow po skasowaniu plikow i czesto po formacie dysku.

    Błędne myślenie. Jest masa programów nadpisująca *niby* pustą zawartość
    sektorów stosując od najprostszych metodę pojedynczego zerowania czyli
    fakedata lub od najbardziej zaawansowanych czyli metoda Guttmana
    (kilkunastokrotnie zerowanie przestrzeni dyskowej).

    Po zabiegach j/w nie masz *fizycznie* żadnej, dosłownie żadnej szansy
    cokolwiek odzyskać.

    Pozdrawiam
    ===Tomy===
    --
    Software is like sex:
    it's better, when it's free!

  • 65. Data: 2007-01-16 15:59:03
    Od: "mg" <a...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nie ma fizycznej możliwości.

    To czemu jeden z popularniejszych algorytmow kasownia danych to
    35-krotne nadpisanie dysku i to roznymi wartosciami w zaleznosci o
    producenta dysku ?

    http://www.quickwiper.com/lessons/6_wiping_algorithm
    s.htm

  • 66. Data: 2007-01-16 16:26:07
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 16-01-2007 o 14:57:17 Henry (k)
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał(a):

    > Ale dane "odzyskane" z takiego dysku nie będą żadnym dowodem - dowodem
    > będzie to co skopiowali - czyli 120G poświadczone sumą kontrolną.
    > Co z tego że wyciągną jakiś tam film czy program ze skasowanego obszaru
    > - jaki eksprert określi kiedy i przez kogo on tam był wgrany? Bo to że
    > kiedyś był to nie jest żaden obciążający argument.

    Zbaczamy z kursu. Nie o to mi chodzilo. Nie jest nowoscia, ze dane z dysku
    daje sie odzyskac nawet po formacie czy fizycznym uszkodzeniu nosnika (w
    koncu z czegos musza zyc firmy z tej branzy). Dlatego cenniejszy dla
    eksperta jest oryginal dysku niz jego kopia.

    Po drodze w dyskusji padlo zdanie w stylu 'kopia dysku zostaje uznana za
    zgodna z oryginalem'. Podpisuje sie pod tym ekspert albo kto inny do tego
    upowazniony. Skoro jest zgodna to czemu nie zrobic analizy powierzchni
    dysku? Pewnie dlatego, ze kopia jednak nie jest w 100% zgodna z oryginalem.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 67. Data: 2007-01-16 16:34:25
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 16-01-2007 o 16:30:47 ===Tomy=== <nic@z_tego.com> napisał(a):

> [...]
    > (kilkunastokrotnie zerowanie przestrzeni dyskowej).
    >
    > Po zabiegach j/w nie masz *fizycznie* żadnej, dosłownie żadnej szansy

    Oczywiscie - masz racje. Nie widze problemu w doszczetnym wywaleniu
    zawartosci dysku. Tylko nie kazdemu chce sie kazdy plik przy usuwaniu
    przetrzepac tak dokladnie. Jednorazowe wpisanie zer to za malo, zeby
    niskim nakladem kosztow odzyskac dane.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 68. Data: 2007-01-16 16:39:32
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 16-01-2007 o 13:07:02 Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Jeśli skasowanie sprowadza się tylko do usunięcia informacji z
    > katalogu/tablicy allokacji, to oczywiście - ale na pewno nie po
    > nadpisaniu.

    > Jak masz sektory z plikiem A i w te same fizycznie sektory wpakuje się
    > po jego skasowanu plik B to za chiny ludowe nie odzyskasz poprzedniego
    > pliku.

    Jak ktos juz wspomnial - od tego sa specjalne firmy, ktore tez i po
    trafieniu w dysk przez meteoryt podejma sie odzyskiwania. Ale dla naszej
    policji - nieoplacalne. Usuniecie z tablicy alokacji to problem banalny do
    cofniecia. Zamazanie zerami bardziej skomplikowany ... ale wciaz oplacalny.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 69. Data: 2007-01-16 20:16:01
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Kłos napisał(a):

    > Reasumując, pomysł z zostawianie kopii dysku nie nadaje się (niestety,
    > bo to byłoby jakieś rozwiązanie dla tych, którzy są absolutnie w
    > porządku, a kompa im zabrali)

    Nie kopii dysku tylko obraz dysku. Nie nie zostawiac komus tylko
    robic obraz i ten obraz zabierac do sprawdzenia - jesli juz trzeba.

    j.

  • 70. Data: 2007-01-16 21:44:34
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Jasko Bartnik wrote:

    > Wtedy mowisz, ze dysk kupiles od kumpla tyle-a-tyle czasu temu i, ze
    > to jego dane.
    > A ja kupilem od kumpla plyte DVD z otwarta sesja (zeby mozna bylo
    > sobie cos nagrac) i byl tam Office 2003 i Windows XP ... tez nie
    > odpowiadam za to, ze trzymam taka plyte?

    Ujmę to tak: jeśli trzymasz tą płytę z danymi, to ryzykujesz, bo można
    podejrzewać, że zakupiłeś ją po to, by z tych danych korzystać. Tym
    bardziej, że przecież możesz z niej usunąć te dane (zamazujesz wpisy w
    tablicy alokacji i dane na dysku są, ale trzeba kombinować żeby je
    odzyskać - tak samo, jak przy sformatowanym dysku), na przykład Nero to
    potrafi.

    Dobrą analogią sytuacji jest np. sprzedaż plecaka w którym kiedyś była
    trzymana nielegalna broń (i da się za pomocą ekspertyzy tego dowieść). Czy
    posiadanie takiego plecaka jest nielegalne?

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!