  • 21. Data: 2007-01-15 08:47:55
    Temat: Re: Pirackie oprogramowanie - tak sobie czytam watki na grupie...
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):

    > Nie do konca. Prawidlowo by bylo zrobic kopie dysku 1:1 i ta kopie
    > zostawic uzytkownikowi a orginal zabrac do ekspertyzy. Ze kopii ciezko
    > wyciagnac pliki, ktore zaginely kiedys podczas formatowania dysku.

    Nie zgadzam sie. Zabranie do ekspertyzy calego komputera uniemozliwia
    uzytkownikowi normalna praca, jest wrecz kara. Natomiast zrobienie
    kopii, potwierdzenie jej zgodnosci umozliwoa wykonanie wszelkich
    ekspertyz tak samo jak na oryginale tyle, ze bez uciazliwosci dla
    uzytkownika.

    j.

  • 22. Data: 2007-01-15 08:49:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):

    > To nie jest wcale takie kosmiczne. Sa programy, ktore przypisuja sie do
    > konkretnego sprzetu w komputerze. Przykladowo - zapamietuja numer seryjny
    > procka albo plyty glownej i pozniej tylko z tym pracuja.

    Podaj jeden przyklad programu, ktory sie tak zachowuje i jednoczesnie
    aby sprawdzic czy ten program jest zainstalowany na dysku potrzebna jest
    ta konkretna plyta glowna.

    j.

  • 23. Data: 2007-01-15 09:13:05
    Od: "mg" <a...@p...onet.pl>

    januszek napisał(a):
    > Podaj jeden przyklad programu, ktory sie tak zachowuje i jednoczesnie
    > aby sprawdzic czy ten program jest zainstalowany na dysku potrzebna jest
    > ta konkretna plyta glowna.

    Generalnie istnieja takie programy, najczesciej bardzo specjalistyczne.
    Ich instalacja jednak zwykle jest prowadzona przez serwisantow, ktorzy
    spisuja numery seryjne zapisane w czipsetach urzadzen i wkompilowuja je
    w kod programu (lub moga prosic o uruchomienie innego programu i
    przeslanie otrzymanych z niego danych). Tak zainstalowany program
    uniemozliwia np. zmiane nawet jednego z komponentow komputera albo
    zmiana ta jest ograniczona do pewnej liczby komponentow. Oczywiscie
    mozna probowac lamac takie zabezpieczenie, zeby prznieniesc program na
    inny komputer a to rzeczywiscie moze byc pretekstem do zatrzymania
    calego sprzetu.

    Nie zmienia to faktu, ze profesjonalnie to policja powinna miec
    urzadzenie do robienia obrazu dysku, generowac sumy kontrolne plikow
    algorytmem uznanym za bezpieczny, spisywac protokol potwierdzany przez
    wlasciciela, zeby nie bylo watpliwosci co do prawdziwosci kopi.

    Swoja droga to jestem ciekaw jak sie ma sprawa danych skasowanych z
    dysku i odzyskanych laboratoryjnie. Czy tak przywrocone dane moga byc
    dowodem przeciw osobie oskarzonej.

  • 24. Data: 2007-01-15 09:15:55
    Od: "mg" <a...@p...onet.pl>

    mg napisał(a):
    > Swoja droga to jestem ciekaw jak sie ma sprawa danych skasowanych z
    > dysku i odzyskanych laboratoryjnie. Czy tak przywrocone dane moga byc
    > dowodem przeciw osobie oskarzonej.

    PS

    Chodzi mi oczywscie o legalnosc programow co do innych rodzajow danych
    to oczywiscie pamietamy sprawe "lub czasopisma". :)

  • 25. Data: 2007-01-15 10:35:00
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > Swoja droga to jestem ciekaw jak sie ma sprawa danych skasowanych z
    > dysku i odzyskanych laboratoryjnie. Czy tak przywrocone dane moga byc
    > dowodem przeciw osobie oskarzonej.

    Jesli przez 5 lat kradłeś jedzenie w spożywczym i jadłeś za darmo,
    a od roku jestes "święty" i kupujesz za pieniądze, to czy myślisz,
    że te 5 lat złodziejstwa jest Ci automatycznie odpuszczone?

    latet

  • 26. Data: 2007-01-15 12:28:29
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 15-01-2007 o 09:47:55 januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

> [...]
    > kopii, potwierdzenie jej zgodnosci umozliwoa wykonanie wszelkich
    > ekspertyz tak samo jak na oryginale tyle, ze bez uciazliwosci dla

    Przyznam, ze nie do konca rozumiem. Mowie o zrobieniu kopii dysku i
    zostawieniu tej kopii uzytkownikowi. Nic nie pisze o zabieraniu calego
    kompa. A co do tego czy z kopii mozna to samo co z oryginalu:

    - ekspert uzywa tego samego dysku do robienia kopii z roznych komputerow
    - wczesniej na tym dysku byla dziecieca pornografia z poprzedniej sprawy,
    dysk sformatowano
    - ekspert robi kopie dysku
    - jedzie do laboratorium zrobic ekspertyze i tam po analizie powierzchni
    dysku wychodzi, ze to juz dwunasty z rzedu uzytkownik, ktory ma te same
    filmy z pedofilia
    - poniewaz wczesniej potwierdzono zgodnosc oryginalu z kopia uzytkownik
    trafia do wiezienia z plakietka 'pedofil'

    Wlasnie dlatego ekspert powinien zabrac dysk i ew. zostawic jego kopie
    uzytkownikowi.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 27. Data: 2007-01-15 12:34:38
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 15-01-2007 o 09:49:47 januszek <j...@p...irc.pl> napisał(a):

    > Podaj jeden przyklad programu, ktory sie tak zachowuje i jednoczesnie
    > aby sprawdzic czy ten program jest zainstalowany na dysku potrzebna jest
    > ta konkretna plyta glowna.

    Przy tak sformulowanym zadaniu to moge ze 100% pewnoscia stwierdzic, ze
    nie ma takiego programu.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 28. Data: 2007-01-15 12:48:42
    Od: lis <k...@p...zanim.napiszesz.cern.ch>

    piractwo to nie kradziez.
    pozdr. lisu

  • 29. Data: 2007-01-15 13:21:40
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):
> [...]
    > trafia do wiezienia z plakietka 'pedofil'
    >
    > Wlasnie dlatego ekspert powinien zabrac dysk i ew. zostawic jego kopie

    jasne, a następnego dnia wpada następna "kontrola oprogramowania", robi
    kopię oryginału (czyli kopii) i sprawdza oryginał - czyli kopię z dnia
    poprzedniego i, tu cytat:

    "jedzie do laboratorium zrobic ekspertyze i tam po analizie powierzchni
    dysku wychodzi, ze to juz dwunasty z rzedu uzytkownik, ktory ma te same
    filmy z pedofilia"

    to ja dziękuję za zostawienie mi takiej kopii

    andy_nek

  • 30. Data: 2007-01-15 13:28:55
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 15-01-2007 o 14:21:40 Andrzej Kłos <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > filmy z pedofilia"
    >
    > to ja dziękuję za zostawienie mi takiej kopii

    Coz, w tej sytuacji najlepsza jest konfiskata calego dysku bez zostawiania
    czegokolwiek przez eksperta ... no, moze poza nadzieja, ze kiedys sie
    jeszcze zobaczy ten dysk albo dane na nim.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.