  • 21. Data: 2011-12-14 07:27:28
    Temat: Re: [Pilne!] Towar zakupiony przez internet
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    > Nie rozdzieliło - można wystawić aukcję, zawierającą zarówno licytację,
    > jak i kup teraz. Wówczas jedynie skorzystanie z opcji kup teraz uprawnia
    > do zwrotu w ciągu 10 dni.
    No właśnie, że rozdzieliło. Sprawdź sobie na allegro.

    Kiedyś była jedna forma sprzedaży: aukcja, można było do niej dodać KT
    lub nie.

    Teraz są dwie formy sprzedaży (nie liczę sklepów allegro bo nie wiem jak
    to działa):
    - aukcja
    - stała cena

    Na aukcji oczywiście może być KT ale nadal jest to aukcja.

    mp.

  • 22. Data: 2011-12-14 08:57:26
    Od: OMSON <o...@i...pl>

    Michał Pysz pisze:

    > Na aukcji oczywiście może być KT ale nadal jest to aukcja.

    Tak czy inaczej - udało mi się dojść do ugody ze sprzedawcą tj. zgodził
    sie na zwrot towaru. :)

    Pzdr, OMSON

    P.S. Nie wiem czy to wrodzona uczciwość czy powołanie się na stosowane
    artykuły skłoniły go do zmiany zdania... Tym razem miałem szczęście (i
    nauczkę).

  • 23. Data: 2011-12-14 09:04:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-14 08:27, Michał Pysz pisze:
> [...]
    > - aukcja
    > - stała cena
    >
    > Na aukcji oczywiście może być KT ale nadal jest to aukcja.

    Nomenklatura allegrowa nijak się ma do ustawy konsumenckiej.

    Tzn. zwrot w ciągu 10 dni przysługuje, jeśli towar nie był kupiony na
    licytacji (czyli był kupiony w opcji kup teraz) i bez znaczenia jest
    fakt, że allegro nazywa to-to aukcją.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2011-12-14 09:08:08
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-14 10:04, Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > Tzn. zwrot w ciągu 10 dni przysługuje, jeśli towar nie był kupiony na
    > licytacji (czyli był kupiony w opcji kup teraz) i bez znaczenia jest

    Czyli jeżeli wystawię na sprzedaż swoje prywatne, niepotrzebne biurko i
    wpiszę opcję 'Kup Teraz" to zaczyna mnie obowiązywać wspomniana ustawa?

    --
    spp

  • 25. Data: 2011-12-14 09:25:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-14 10:08, spp pisze:

    > Czyli jeżeli wystawię na sprzedaż swoje prywatne, niepotrzebne biurko i
    > wpiszę opcję 'Kup Teraz" to zaczyna mnie obowiązywać wspomniana ustawa?

    Nie, ponieważ ustawa działa w relacjach firma-konsument, a sprzedając
    swoje stare biurko sprzedajesz je, zapewne, "prywatnie".

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2011-12-14 09:33:59
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-14 09:08:08 +0000, spp <s...@g...pl> said:

    > Czyli jeżeli wystawię na sprzedaż swoje prywatne, niepotrzebne biurko i
    > wpiszę opcję 'Kup Teraz" to zaczyna mnie obowiązywać wspomniana ustawa?

    A ona banlga w stounkach między niefirmami?

    --
    Bydlę

  • 27. Data: 2011-12-14 12:00:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > - aukcja
    > - stała cena
    >
    > Na aukcji oczywiście może być KT ale nadal jest to aukcja.

    ależ ja rozumiem twój punkt widzenia.
    Po prostu się z nim nie zgadzam.
    Jeżeli kupuję przez KT to nie brałem udziału w aukcji - złożyłem ofertę i
    od razu towar został kupiony.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 28. Data: 2011-12-15 11:09:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Dec 2011, spp wrote:

    > W dniu 2011-12-14 10:04, Liwiusz pisze:

    [...wywodzi relację uchylającą działanie przepisów konsumenckich...]

    > Czyli jeżeli wystawię na sprzedaż swoje prywatne, niepotrzebne biurko
    > i wpiszę opcję 'Kup Teraz" to zaczyna mnie obowiązywać wspomniana ustawa?

    Uwaga na nisko przelatujący kwantyfikator ;), negujesz *listę* warunków
    wystarczających, nie jeden samoistnie wystarczający.

    pzdr, Gotfryd