  • 11. Data: 2006-08-17 07:42:51
    Temat: Re: Pijany rower
    Od: e...@i...pl

    Sebcio napisał(a):

    > Jest. Ten sam, który sankcjonuje jazdę samochodem po pijanemu.

    Aha. Czyli mowiąc prosto moga zabrać i tyle. Dziekuje za wyjasnienie

  • 12. Data: 2006-08-17 07:56:34
    Od: e...@i...pl

    SKy napisał(a):

    > - powyzej 0,5 promila to bedzie juz czyn przestepny z art. 278a par. 2 Kodeksu
    > Karnego
    > / i tam bedzie zagrozony kara grzywny w stawkach dziennych, kara ograniczenia
    > wolnosci, a nawet kara pozbawienia wolnosci do roku oraz zakaz prowadzenia
    > pojazdow od roku do 10 lat. dodatkowo "w gratisie" wpis do Krajowego Rejestru
    > Karnego i sprawca figuruje juz w KRK jako osoba karana /

    Nie moge znalesc tego artykułu możesz naprowadzić ?

  • 13. Data: 2006-08-17 08:03:44
    Od: s...@o...pl

    sorry, napisalem sprostowanie w poscie wyzej...
    w przypadku sprawy karnej chodzi oczywiscie o czyn z art. 178 a par. 2 KK
    http://bap-psp.lex.pl/serwis/kodeksy/akty/97.88.553.
    htm
    jeszcze jest cos takiego co moze ci sie przydac, w celu stwierdzenia ile masz
    promili
    http://www.oswiecim.policja.gov.pl/index.php?op=6&su
    b=4

    pozdrawiam
    --
    sky
    gg:2475019

  • 14. Data: 2006-08-17 08:54:20
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 17 Aug 2006 09:22:32 +0200, Sławek napisał(a):

    > a co jesli ktos sobie wraca rowerkiem chodnikiem, po wypiciu 0,5 l wodki?? i
    > jedzie sobie wolno ale prosto

    Prosto? A piesi uskakują przed nim w panice? ;-) Poza tym
    po chodniku to nawet na trzeźwo tylko czasami można jeździć.

    Poza tym jak kogoś stać na picie to i na taksówkę go będzie stać ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 15. Data: 2006-08-17 12:09:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    e...@i...pl wrote:

    > Aha. Czyli mowiąc prosto moga zabrać i tyle. Dziekuje za wyjasnienie

    Nie. Natomiast sąd wydaje zakaz prowadzenia pojazdów. A jak ten zakaz
    przekracza ileśtam czasu (rok?) automatycznie jesteś kierowany na
    egzamin kontrolny (po upływie tego czasu).

  • 16. Data: 2006-08-17 13:08:20
    Od: ytorkin <a...@b...pl>

    Sławek napisał(a):
    [...]
    > a co jesli ktos sobie wraca rowerkiem chodnikiem, po wypiciu 0,5 l wodki?? i
    > jedzie sobie wolno ale prosto

    Aby było łatwiej po wypiciu piwka teoretycznie nawet nie możesz
    prowadzić roweru. Bo artykuł wyraźnie mówi, że nie wolno prowadzić
    pojazdu. Trafiają się ponoć takie cepy, którzy dosłownie to
    interpretują. Ostatnio ktoś na grupie pl.rec.warszawa dziwił się
    dlaczego ludzie przechodzący mostem gdańskim nieśli rowery:)

    --
    Pozdrawiam,
    Arek

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie
    wiedziałem że na świecie jest tylu idiotów."
    Stanisław Lem

  • 17. Data: 2006-08-17 20:27:33
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > a co jesli ktos sobie wraca rowerkiem chodnikiem, po wypiciu 0,5 l wodki?? i
    > jedzie sobie wolno ale prosto

    Chodnik jest częścią drogi.

  • 18. Data: 2006-08-17 20:30:58
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    e...@i...pl napisał(a):

    > Witam.
    > Czytalem archiwum grupy i nadal nie wiem co i jak.
    >
    > Czy jest juz jakis ujednolicony przepis odnosnie zabrania prawa jazdy
    > za jazde na rowerze pod
    > wplywem alkoholu.

    Jest. Art. 42 par. 1 i 2 kk.
    Za jazdę rowerem w stanie nietrzeźwości sąd obligatoryjnie orzeka zakaz
    prowadzenia pojazdów mechanicznych (wszelkich albo określonwego rodzaju) oraz
    fakultatywnie moze orzec zakaz prowadzenia innych pojazdów, np. rowerów. A
    więc teoretycznie za jazdę po pijaku rowerem mozna dostać tylko zakaz
    prowadzenia samochodów, i móc dalej jeździć rowerem...

  • 19. Data: 2006-08-18 06:35:12
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > więc teoretycznie za jazdę po pijaku rowerem mozna dostać tylko zakaz
    > prowadzenia samochodów, i móc dalej jeździć rowerem...

    Czyli wniosek z tego taki, że jak postanowiłeś po paru piwach jechać do domu
    rowerem to lepiej porzucić ten pomysł i od razu jechcć autem.
    Skoro sankcje takie same więc rachunek prosty.

  • 20. Data: 2006-08-18 14:52:12
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 17 sierpnia 2006 09:03
    (autor g...@p...onet.pl
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <7...@n...onet.pl>):

    > Jadąc pijany rowerem napewno nie zrobię nikimu większej krzywdy wjeżdżając
    > w niego.

    Teraz też piłeś, że takie gupoty pociskasz?

    --
    Jego Ponurość Tristan