  • 41. Data: 2007-12-06 23:41:00
    Temat: Re: Pijany kierowca ZTM
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:fja0fu$ekb$2@z-news.pwr.wroc.pl...

    > "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote
    > Ale dyżurny nadrzędny KPP może bezpośrednio skontaktować się z patrolem
    > KP i go zadysponować, czy musi najpierw przez dyżurnego KP?

    Różnie z tym bywa, choćby z przyczyn czysto technicznych. W górach często
    dyżurny nadrzędnej jednostki nie ma kontaktu radiowego z patrolami
    podległych KP. Co do zasady, bez istotnej przyczyny dyżurny nadrzędny nie
    miesza patrolom dyżurnych podległych.

  • 42. Data: 2007-12-07 06:55:22
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > W wielu aglomeracjach tak. Tyle, że w Polsce jest kilkaset komend
    > powiatowych, gdzie docierają zgłoszenia z danego powiatu i miasta,
    > większość z nich nie ma takiego systemu, a rejestr interwencji jest
    > papierowy.

    A zadales sobie choc odrobine trudu by przeczytac ten dokument?
    Bo wydaje mi sie ze nie.

    Masz racje sa miejsca gdzie prowadzi sie rejestr papierowy, ale sa to
    najczesciej male miejscowosci gdzie ilosc zgloszen jest na tyle niewielka ze
    mozna to w ten sposob ogarnac.
    Warszawa do nich nie nalezy.

    Poza tym mnigdzie nie napisalem ze system juz dziala w calej polsce.

    Steel

  • 43. Data: 2007-12-07 07:36:24
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > Po pierwsze, nie wiem czy wiesz, że Polska ma płacić karę za to, że
    > właśnie tych wspaniałych wytycznych nie wcieliła w życie. Po drugie

    napisalem "takie stacje CPR dzialaja juz w wielu miejscach."
    co znaczy ze wiem ze nie wszedzie w polsce dzialaja takie system

    > CPR tam gdzie działa, jest tylko centrum rozdziału informacji. Skoro
    > pytający pisze o tym, że operator udzielił mu informacji, to idę o
    > zakałd, że w tam, gdzie dzwonił 112 było podpięte nie pod CPR, tylko
    > po staremu pod dyżurnego Policji. Albo dzwonił nie na CPR, a na 997,

    widzisz gdybasz... a wystarczy sprawdzic...
    CPR jest powiazany z pogotowiem ratunkowym w warszawie.

    > czyli do dyżurnego Policji. CPR mogło by mu tylko tyle odpowiedzieć,
    > ze jego zgłoszenie przekazano Policji. Przecież oni nie maja zwrotnej
    > informacji w tym zakresie.

    hmmm
    rozumiem ze jesli 20 osob zadzwoni, dla lepszego obrazu na granicy zmiany
    operatora, ze jest bojka na rynku to operator nie wie ze juz wyslal tam
    patrol?
    absurd!
    Musi byc info ze cos zostalo zrobione ze zgloszeniem w przeciwnym razie nie
    obsluzone zgloszenie powinno zostac natychmiast obsluzone przez operatora
    ktory zajmuje jego miejsce!

    > Co sie zaś tyczy Dyżurnego Policji, to tutaj systemy informatyczne
    > mają tylko największe jednostki. W mniejszych system opiera sie na
    > papierowej książce i "zrzucaniu" zadań do mniejszych jednostek
    > niższego szczebla.

    Jak juz pisalem "takie stacje CPR dzialaja juz w wielu miejscach." a nie
    takie stacje sa wszedzie :)

    Steel

  • 44. Data: 2007-12-07 11:05:30
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Steel" <d...@K...pl> wrote
> [...]
    > Musi byc info ze cos zostalo zrobione ze zgloszeniem w przeciwnym razie
    > nie obsluzone zgloszenie powinno zostac natychmiast obsluzone przez

    W wielu systemach wspomagania dowodzenia operator od przyjmowania jest inną
    osobą od dyspozytora. Operator(zy) nie musi wiedzieć co się dalej dzieje z
    daną sprawą, bo akcję koordynuje już dyspozytor. Zadaniem operatora jest
    jedynie uzyskać informacje od zgłaszającego i odpowiednio zakwalifikować,
    może ma wiedzę, o zgłoszeniach tak aby kolejne osoby z tą samą sprawą nie
    traktować osobno tylko doklejać informacje (choc może on wprowadza osobno a
    system lub dyspozytor łączy), ale czym się zakończyła interwencja to już na
    prawdę nie jest operatorowi do niczego potrzebne.

  • 45. Data: 2007-12-07 13:06:37
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > W wielu systemach wspomagania dowodzenia operator od przyjmowania
    > jest inną osobą od dyspozytora. Operator(zy) nie musi wiedzieć co się
    > dalej dzieje z daną sprawą, bo akcję koordynuje już dyspozytor.

    tak tylko w przypadku wielokrotnych zgloszen, ktore moga uszczegolawiac juz
    istniejace zgloszenie, operator (ten od telefonu) musi miec wiedze ze takie
    zdarzenie juz istnieje, gdyz moze wstawic kolejne zgloszernie ktore bedzie
    duplikatem juz istniejacego!

> [...]
    > informacje (choc może on wprowadza osobno a system lub dyspozytor
    > łączy), ale czym się zakończyła interwencja to już na prawdę nie jest

    to jest nie do konca tak...bo facet mogl nie miec kom. i lecial do
    najblizszej budki za rogiem i zanim wykrecil numer sluzby byly juz na
    miejscu i np stwierdzily zgon a tu jest juz nowe zgloszenie... po raporcie
    slownym od sluzb :)

    Generalnie koordynator i operator obaj powinni miec wiedze co sie dzieje...
    i system powinien im zapewnic dostep do tych danych.

    Tak czy siak nie ma sie juz co nad tym rozwodzic :)

    Steel

  • 46. Data: 2007-12-07 16:09:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Steel" <d...@K...pl> napisał w wiadomości

    > Masz racje sa miejsca gdzie prowadzi sie rejestr papierowy, ale sa to
    > najczesciej male miejscowosci gdzie ilosc zgloszen jest na tyle niewielka
    > ze mozna to w ten sposob ogarnac.

    Miasta stutysieczne i dwustutysięczne, to jeszcze małe mijscowości?

    > Warszawa do nich nie nalezy.

    A z czego wynika, ze pytającemu chodzi o Warszawę?

    > Poza tym nigdzie nie napisalem ze system juz dziala w calej polsce.

    Niw właśnie

  • 47. Data: 2007-12-07 16:57:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > takie zdarzenie juz istnieje, gdyz moze wstawic kolejne zgloszernie ktore

    Nie musi i bardzo często z przyczyn czysto technicznych nie wie.To nie jest
    amerykański film, tylko polska rzeczywistość.

    > Generalnie koordynator i operator obaj powinni miec wiedze co sie
    > dzieje... i system powinien im zapewnic dostep do tych danych.

    A jak ich jest kilkunastu? To każdy ma wiedzieć, co robią pozostali?

  • 48. Data: 2007-12-07 21:08:14
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Steel" <d...@K...pl> wrote
    > Generalnie koordynator i operator obaj powinni miec wiedze co sie
    > dzieje... i system powinien im zapewnic dostep do tych danych.
    >
    > Tak czy siak nie ma sie juz co nad tym rozwodzic :)

    Racja, bo temat zmienił się na "jak powinien wyglądać system idealny".

  • 49. Data: 2007-12-07 22:28:02
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 4 Dec 2007 14:19:22 -0800 (PST), "Michał K."
    <k...@w...pl> wrote:

    >O godzinie mniej wiecej 13.40 zadzwonilem na 112, zglaszajac pijanego
    >kierowce MZA.
    [...]
    >Poradzcie mi, gdzie dalej to zglaszac
    Zakladam ze drugie dzwonienie pod 112 (po 8h) bylo realizowane z
    obszaru geograficznego z ktorego ruch na 112 jest kierowany na ta sama
    lokalizacje na ktora kierowane bylo to pierwsze dzwonienie. Inaczej
    mowiac - dodzwoniles sie 2 razy do tej samej sluzby dyzurnej
    (aczkolwiek na inna zmiane). Bo jesli drugi raz dodzwoniles sie gdzies
    indziej to masz jasnosc dlaczego nikt nie wiedzial nic o Twoim
    zgloszeniu.

    Rozwiazania Twojej sytuacji sa dwa.

    I Sposob pokojowy:

    1. Ustal kto w Warszawie obsluguje telefon 112 - informacje znajdziesz
    na stronach UKE - jest wykaz lokalizacji na ktore operatorzy telefonii
    maja kierowac ruch telefonow alarmowych.
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Menu07&new
    s_cat_id=168&layout=0

    2. *Napisz na papierze* i zloz pismo do wlasciwego organu pod ktory
    podlega operator 112 - np. Komendant Stoleczny Policji, Komendant
    Miejski Panstwowej Strazy Pozarnej. Nie zapomnij podac dokladnej daty
    i godziny zgloszenia oraz numeru telefonu z ktorego dzwoniles -
    rozmowa zapewne zostala zarejestrowana (powinna byc) i da sie znalezc
    Twoje zgloszenie i ustalic co bylo dalej. Mozesz tez umowic sie na
    osobista wizyte u wlasciwej osoby np Komendanta - tylko nie licz na to
    ze ktokolwiek z glowy Ci cos odpowie bo nikt nie pamieta Twojego
    zgloszenia a niektorzy o nim nawet nie wiedza. Trzeba to sprawdzic w
    dokumentacji i zapisach rejestratorow audio, ew. w zapisach pozycji
    GPS pojazdow ktore braly udzial w obsludze zdarzenia.

    3. Byc moze dostaniesz tylko krotka odpowiedz ze zgloszenie zostalo
    obsluzone prawidlowo i na miejsce wyslano zaloge (moze nawet powiedza
    Ci o ktorej dojechala godzinie). Na szczegoly np. "zabrano kierowcy
    autobusu prawo jazdy bo mial 3 prom." bym nie liczyl. Byc moze wlasnie
    z powodu zakazu udzielania informacji nie dostales odpowiedzi
    telefonicznie.

    W przypadku braku odpowiedzi lub odpowiedz ktora Cie nie zadowoli -
    kieruj sprawe wyzej - Komendant Wojewodzki, Komendant Glowny, Minister
    Spraw Wewnetrznych, Prezes Rady Ministrow. Tylko nie zaczynaj od konca
    :)

    II Topor wojenny:

    1. Zglos do wszelkich mozliwyc gazet, stacji radiowych i
    telewizyjnych.

    WAM
    --
    Ostatnie miejsca na Sylwestra 2007!
    http://www.nadmorze.pl - Może nad morze?

  • 50. Data: 2007-12-07 22:28:02
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 05 Dec 2007 09:55:18 GMT, "swen" <n...@n...com> wrote:

    >112 ma to do siebie, ze operator dokladnie widzi w ktorym iejscu znajduje
    >sie dzwoniacy.
    Powiedz mi prosze w ilu powiatach w Polsce jest prawdziwe to zdanie.

    WAM