  • 1. Data: 2009-12-04 18:34:21
    Temat: Pies zagradzający przejazd przez drogę
    Od: "j.Jackowski" <j...@n...com.pl>

    Witam,
    kupiliśmy ze znajomymi miecałe 2 lata temu po jednej działce, a jakiś były
    żołnierz kupił pierwszą działkę od drogi. Do wszystkich 3 działek prowadzi
    droga, której jesteśmy w 3-ech współwłaścicielami. Jakiś czas temu pierwsza
    działka (pierwsza od strony drogi publicznej) została sprzedana (w raz z
    udziałami w drodze). Od tego czasu zaczeły się problemy.
    Gość na swojej działce trzyma gołębie i aby nikt mu tam nie chodził postanowił
    uwiązać tam owczarka niemieckiego (lub coś podobnego - nie jestem kynologiem ale
    w każdym razie duży piec). Uwiązał go w taki sposób, że łańcuch sięga na druki
    konie drogi. Nie ma szans aby tą drogą przejść. Gość sobie wymyślił, że jak
    będziemy chcieli to najwyżej możemy wcześniej zadzwonić to go przytrzyma. Nie ma
    szans aby ktoś bcy tamtendy przeszedł.
    Próbowaliśmy wezwać policję, ale po przyjechaniu na miejsce nie interweniowali
    bo to jest teren prywatny i jeśli nie zagraża życiu to nie beda interweniować.

    Pomóżcie co z takim oszołomem zrobić. Oczywiście w zgodzie z literą prawa, na
    Misze i Sasze jeszcze chyba mamy czas :)

    Pozdrawiam
    J. Jackowski

  • 2. Data: 2009-12-04 18:37:59
    Temat: Re: Pies zagradzający przejazd przez drogę
    Od: games <g...@g...home.pl>

    j.Jackowski pisze:
> [...]
    >
    > Pomóżcie co z takim oszołomem zrobić. Oczywiście w zgodzie z literą prawa, na
    > Misze i Sasze jeszcze chyba mamy czas :)

    Zabic psa w obronie wlasniej moze trep zmadrzeje.

  • 3. Data: 2009-12-04 18:38:46
    Od: pwz <d...@d...pl>

    j.Jackowski pisze:
    (...)
    > Pomóżcie co z takim oszołomem zrobić. Oczywiście w zgodzie z literą prawa, na
    > Misze i Sasze jeszcze chyba mamy czas :)

    Szkoda zwierzaka, ale myślę, że po gazie pieprzowym użytym w obronie
    własnej przez przypadkowego przechodnia duża krzywda mu się nie stanie.
    pwz

  • 4. Data: 2009-12-04 18:40:11
    Od: j...@n...com.pl

    > j.Jackowski pisze:
    > (...)
    >
    > Szkoda zwierzaka, ale myślę, że po gazie pieprzowym użytym w obronie
    > własnej przez przypadkowego przechodnia duża krzywda mu się nie stanie.

    Szczerze mówiąc wolałbym jakiegoś bardziej prawnego wyjścia :)

  • 5. Data: 2009-12-04 18:54:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    j.Jackowski wrote:
    > Pomóżcie co z takim oszołomem zrobić. Oczywiście w zgodzie z literą prawa, na

    Dać mu kiełbasę. Psu oczywiscie, nie włąścicielowi.

  • 6. Data: 2009-12-04 19:16:03
    Temat: Odp: Pies zagradzający przejazd przez drog
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "j.Jackowski" <j...@n...com.pl> napisał w
    wiadomości news:0599.00000129.4b19562d@newsgate.onet.pl...

    Wezwać Policję jeszcze raz i uprzejmie wyjaśnić patrolowi, że pies nie jest
    samochodem, więc wbrew pozorom przepisy dotyczące zachowania środków
    ostrożności przy jego posiadaniu diotyczą również prywatnej posesji o
    jakiejś quasi publicznej drodze litościwie nie wspominając. W opisanym
    stanie rzeczy właściciel psa dopuszcza się wykroczenia z art. 77 kw*.
    Ewentualnie takimi zagadnieniami zajmuje się rónież Straż Miejska (choć
    Policja też powinna, skoro dostała zgłoszenie).

    --
    * - Art. 77. Kto nie zachowuje zwykłych lub nakazanych środków ostrożności
    przy trzymaniu zwierzęcia, podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze

  • 7. Data: 2009-12-04 19:20:21
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik <j...@n...com.pl>

    > Szczerze mówiąc wolałbym jakiegoś bardziej prawnego wyjścia :)

    Służebności

  • 8. Data: 2009-12-04 19:26:09
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Uwiązał go w taki sposób, że łańcuch sięga na druki
    > konie drogi. Nie ma szans aby tą drogą przejść.

    Utrudnianie dostępu do własności wspólnej i wykorzystywanie jej
    niezgodnie z przeznaczeniem.

    > Pomóżcie co z takim oszołomem zrobić. Oczywiście w zgodzie z literą
    > prawa

    Pozew do Sądu.

  • 9. Data: 2009-12-04 19:26:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <j...@n...com.pl> napisał w wiadomości

    > Szczerze mówiąc wolałbym jakiegoś bardziej prawnego wyjścia :)

    To jest jak najbardziej zgodne z prawem. Ale na dłuższą metę trudno w
    drodze do domu bawić się w torreadora za każdym razem.

  • 10. Data: 2009-12-04 19:36:39
    Od: "j.Jackowski" <j...@n...com.pl>

    > Służebności

    Jak już wspomniałem jesteśmy współwłaścielami i mamy w ksiegach zapisana
    służebność przejazdu i na media.

    Pozdrawiam
    J.Jackowski