  • 41. Data: 2011-04-20 10:11:07
    Temat: Re: Pierwszeństwo przejazdu
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2011 11:38:43 +0200, "SDD"
    <s...@t...pl> napisał:

    >Chlopie - zasada jest prosta i ja ja stosuje:
    >- nie wazne jak bardzo cos wyglada na luk, ale jesli widze ktorys ze znakow:
    >C1-C4 (nakazy skretu) albo wlasnie tabliczke T-6a taka jak pod tym znakiem i
    >jade nie na wprost *zawsze* wlaczam kierunkowskaz.

    Jak widzisz znak A1 lub A2 to też dajesz migacz? Przecież prosto nie
    jedziesz.

    Paweł

  • 42. Data: 2011-04-20 10:22:19
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jest natomiast "pas ruchu"

    Ale jest tez *skrzyzowanie*

    skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich
    połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez takie
    przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie dotyczy
    przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą gruntową, z
    drogą stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego się przy drodze lub z drogą
    wewnętrzną;

    I tu masz przede wszystkim *skrzyzowanie*
    A na skrzyzowaniu obowiazuja stosowne reguly pierwszenstwa przejazdu, znaki
    oraz sygnaly

    Pozdrawiam
    SDD

  • 43. Data: 2011-04-20 10:22:28
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    com...

    > Pojazd A nie zmienia kierunku ruchu (błąd na rycinie - nie powinien
    > włączyć migacza) jedzie zgodnie z krzywizną JEGO drogi.

    mam nadzieję, że nie masz prawa jazdy

  • 44. Data: 2011-04-20 10:27:30
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > I tu masz przede wszystkim *skrzyzowanie*
    > A na skrzyzowaniu obowiazuja stosowne reguly pierwszenstwa przejazdu,
    > znaki oraz sygnaly

    Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi
    nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo - także jadącemu z
    kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.

    Nic tu nie ma o pasach ruchu, - wiec nawet jesli one sa, to tu jest
    skrzyzowanie - a przepis szczegolny wylacza przepis ogolny.

    Poza tym:

    Art. 22 ust. 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie
    sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.

    I zmiana pasa i zmiana *kierunku* *musi* zostac zasygnalizowana.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 45. Data: 2011-04-20 10:34:33
    Temat: Re: Pierwsze?stwo przejazdu
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 20 Apr 2011 11:20:03 +0200, SDD napisał(a):

    > Potem ten fragment zniknal, a to jest wazny argumet przemawiajacy za tym, ze
    > jej juz nie ma

    Tyle, że nie ma obowiązku znajomości prawa z prze iluś tam lat. Ktoś kto
    zdał na prawo jazdy miesiąc temu, nie musi wiedzieć jak było wcześniej.
    Jak dla mnie też możliwe są dwie interpretacje:
    1. Światła mają pierwszeństwo, a potem reguły ogólne
    2. Światła mają pierwszeństwo, nie rozstrzygają, więc schodzimy na znaki.

    Na moją logikę opcja dwa jest rozsądniejsza.
    Inna sprawa, że bardziej zabugowanej ustawy niż PORD to chyba nie ma...

    --
    marcin

  • 46. Data: 2011-04-20 10:37:32
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości

    > Tyle, że nie ma obowiązku znajomości prawa z prze iluś tam lat. Ktoś kto
    > zdał na prawo jazdy miesiąc temu, nie musi wiedzieć jak było wcześniej.

    Zgadza sie (mowilem, ze nie ma jak Orwell), tyle ze dla sadu i organow przy
    interpretacji moze byc istotna "intencja ustawodawcy", a te mozna poczytywac
    tak, ze skoro przepis byl i sie zniknal, to znaczy ze zrobiono to w pewnym
    celu - wlasnie w celu zlikwidowania hierarchii up-bottom.

    > Jak dla mnie też możliwe są dwie interpretacje:
    > 1. Światła mają pierwszeństwo, a potem reguły ogólne
    > 2. Światła mają pierwszeństwo, nie rozstrzygają, więc schodzimy na znaki.

    Zgadza sie, ale w swietle tego co napisalem, organy (w szczegolnosci sady)
    mozna latwiej przekonac do 1.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 47. Data: 2011-04-20 10:48:02
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2011 12:27:30 +0200, "SDD"
    <s...@t...pl> napisał:

    >Użytkownik "SDD" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    Tak, to jest skrzyżowanie. Dokładnie skrzyżowanie drogi głównej (z
    pierwszeństwem przejazdu), z dwiema drogami podrzędnymi z prawej
    strony. Obie drogi po prawej stronie dodatkowo łączą się z drogą z
    pierwszeństwem przejazdu na jej zakręcie.

> [...]
    >sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
    >
    >I zmiana pasa i zmiana *kierunku* *musi* zostac zasygnalizowana.

    Jeśli na drodze jest zakręt to zmieniasz kierunek ruchu, czy nie?
    (zakręt może być o 10 stopni, o 90 (jak w tym przypadu) a nawet o 180
    (czu w tym przypadku wykonujesz manewr zawracania?)

    Znajdź mi definicję zmiany kierunku ruchu w pord

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Zgodnie z interpretacją:
    WYDZIAŁU RUCHU DROGOWEGO
    KOMENDY WOJEWÓDZKIEJ POLICJI
    w GDAŃSKU
    a rozmawiałem z dyżurnym przed chwilą, jeżeli jestem na drodze z
    pierwszeństwem przejazdu, ta droga zakręca na skrzyżowaniu, a ja nie
    zjeżdżam z tej drogi NIE DOKONUJĘ MANEWRU ZMIANY KIERUNKU RUCHU.

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Paweł

  • 48. Data: 2011-04-20 10:49:22
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2011 12:22:28 +0200, "szerszen" <s...@t...pl>
    napisał:

    >Użytkownik "Paweł" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    .com...

    >mam nadzieję, że nie masz prawa jazdy

    mam

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 49. Data: 2011-04-20 10:52:51
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    W dniu 2011-04-20 12:49, Paweł pisze:

> [...]
    > pierwszeństwem przejazdu, ta droga zakręca na skrzyżowaniu, a ja nie
    > zjeżdżam z tej drogi NIE DOKONUJĘ MANEWRU ZMIANY KIERUNKU RUCHU.

    A jak droga z pierwszeństwem jest w lewo, to jak odróżnić czy ktoś
    jedzie prosto czy w prawo? Chyba wg. tej interpretacji, to powinien w
    obu przypadkach dać kier. prawy.
    A jeśli jest inaczej, tzn. jak jedzie prosto to nie daje kierunkowskazu,
    to też nie można poznać czy ktoś skręca w prawo czy jedzie prosto.

  • 50. Data: 2011-04-20 10:54:35
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > pierwszeństwem przejazdu, ta droga zakręca na skrzyżowaniu, a ja nie
    > zjeżdżam z tej drogi NIE DOKONUJĘ MANEWRU ZMIANY KIERUNKU RUCHU.

    Czyli do Pomorskiego jezdzimy tylko czolgami ?
    Poza tym przeciez jest tez wersja tabliczki T-6a z zakretem, ale na
    omawianym rysunku widac wyraznie, ze wszystkie drogi przecinaja sie pod
    katem 90 stopni i tabliczka T-6a jest w wersji ze skrzyzowaniem a nie
    zakretem.

    Moze w Gdansku nie ma takich skrzyzowan, ale w wielu miastach w Polsce jest
    tak, ze *ewidentnie* droga nie *zakreca* tylko masz normalne skrzyzowanie
    pod katem 90 stopni.

    Odpowiedz na pytanie - gdybys jako zarzadca chcial postawic tam sygnalizacje
    kierunkowa, to jakie bys dal strzalki "na wprost", "w prawo" i "bardziej w
    prawo" czy jakos inaczej?

    Pozdrawiam
    SDD