  • 31. Data: 2011-04-20 09:24:25
    Temat: Re: Pierwszeństwo przejazdu
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kabelek" <k...@g...de> napisał w wiadomości
    news:iom06v$s88$1@inews.gazeta.pl...

    > Pierwszeństwo ma A i to bojętne czy światła działają czy nie.
    > Przerobione praktycznie w sądzie w Dresden. Byłem pojazdem A. Miski
    > chciały mi

    Byc moze wowczas w Dresden obowiazywaly takie przepisy jak w PL do 1997
    roku.

    > Podpowiem, że rysunek jest spieprzony do komentarza lub komentujący nie
    > zna przepisów i zasad ustawiania znaków drogowach.

    Brakuje dobrego oznakowania poziomego (co raczej nei jest bezwzglednie
    potrzebne)

    > No chyba że w Polsce isnieją inne zasady ustawiania znaków.
    > Teraz, kto zgadnie o jaki szczegół chodzi i dlaczego ?

    Moze chodzi o to, ze skoro strumienie ruchu sa takie, ze uzasadniaja
    potrzebe dania pierwszenstwa w lewo (wzmozone potoki ruchu) to powinno sie
    tam dac sygnalizacje kierunkowa.
    No ale nie ma jej i co nam Pan zrobisz?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 32. Data: 2011-04-20 09:31:14
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Apr 2011 23:08:47 +0200, Johnson <j...@n...pl>
    napisał:

    >http://www.grupa33.jgora.pl/modules.php?op=modload&
    name=News&file=article&sid=254

    >Pierwszeństwo ma A czy B ?

    Nie dziwię się, że jest taka ilość wypadków i kolizji.

    Pojazd A nie zmienia kierunku ruchu (błąd na rycinie - nie powinien
    włączyć migacza) jedzie zgodnie z krzywizną JEGO drogi. Światło
    zielone stanowi, że ma pierwszeństwo na swojej drodze (czyli na łuku w
    lewo)
    Światła i znaki stanowią, że pojazd A ma pierwszeństwo przejazdu, zś B
    powinien ustąpić wszystkim. Pojazd C w zależności od tego, czy jedzie
    zgodnie ze swoją drogą (w lewo), czy też prosto ( zmienia kierunek
    ruchu) jedzie, lub stoi)

    Pojazd B ma widoczny znak "Ustąp pierwszeństwa przejazdu" i powinien
    mieć czerwone światło (ewentualnie zieloną strzałkę)

    Dodatkowo uwaga na migacze, pojazd A jadąc w lewo nie zmienia kierunku
    jazdy (jedzie tak, jak biegnie droga) nie włącza migacza, gdyby jechał
    prosto, to zmieniłby kierunek zazdy na prawo od swojej drogi |(włącza
    prawy migacz), tak samo jakby skręcał w prawo.

    Znam w Gdański kilka podobnych skrzyżowań (choć najczęściej bez
    świateł)

    Paweł

  • 33. Data: 2011-04-20 09:37:33
    Od: "M1SLQ" <m...@W...o2.pl>

    > http://www.grupa33.jgora.pl/modules.php?op=modload&n
    ame=News&file=article&sid=254

    > Pierwszeństwo ma A czy B ?

    Na temat pierwszeństwa już się wypowiedziano w odpowiedziach. Ja
    chciałbym zwrócić uwagę na to, co widzą kierowcy. Kierujący pojazdem A
    widzi zielone światło, więc _pomija_ znaki i ogólne zasady (w końcu
    światła działają). NIE WIDZI jakie światło ma kierujący pojazdem B.
    Jednakowo jest w przypadku kierującego pojazdem B. My mamy obraz całości
    tego, co się dzieje na skrzyżowaniu. Kierujący A i B - nie. Dla nich
    sytuacja jest jasna: mam zielone - jadę.

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2011-04-20 09:38:31
    Od: "Kabelek" <k...@g...de>

    > Byc moze wowczas w Dresden obowiazywaly takie przepisy jak w PL do 1997 roku.
    Nie. Sprawa z 2006 roku.

    > Brakuje dobrego oznakowania poziomego (co raczej nei jest bezwzglednie
    > potrzebne)

    Nie, wszystko jest, tylko nie na swoim miejscu, to w ramach dalszej podpowiedzi.

    Kabelek

  • 35. Data: 2011-04-20 09:38:43
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > włączyć migacza) jedzie zgodnie z krzywizną JEGO drogi. Światło
    > zielone stanowi, że ma pierwszeństwo na swojej drodze (czyli na łuku w

    Mam nadzieje, ze nie masz prawa jazdy, bo przy takiej interpretacji krzywizn
    i kierunkow, to chuba tylko po pusym parkingu sobie mozesz pojezdzic.

> [...]
    > prosto, to zmieniłby kierunek zazdy na prawo od swojej drogi |(włącza
    > prawy migacz), tak samo jakby skręcał w prawo.

    Dobre dobre.

    Chlopie - zasada jest prosta i ja ja stosuje:
    - nie wazne jak bardzo cos wyglada na luk, ale jesli widze ktorys ze znakow:
    C1-C4 (nakazy skretu) albo wlasnie tabliczke T-6a taka jak pod tym znakiem i
    jade nie na wprost *zawsze* wlaczam kierunkowskaz.
    To co Ty oferujesz jest *wprowadzaniem innych uczestnikow w blad*.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 36. Data: 2011-04-20 09:40:09
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-04-20 11:31, Paweł pisze:

    > Pojazd A nie zmienia kierunku ruchu (błąd na rycinie - nie powinien
    > włączyć migacza) jedzie zgodnie z krzywizną JEGO drogi.

    Jak sygnalizuje się w przypadku pojazdu A jazdę na wprost lub skręt w
    prawo? :(

    --
    spp

  • 37. Data: 2011-04-20 09:42:04
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2011 11:31:14 +0200, Paweł <p...@p...onet.pl>
    napisał:

    W kilku postach przeczytałem, że światła mówią co innego, niż znaki..
    W którym miejscu?

    Pojazd A ma zielone światło, znajduje się na drodze z pierwszeństwem
    przejazdu, która biegnie w lewo (ten pojazd jedzie cały czas po swojej
    drodze z pierwszeństwem przejazdu)

    Pojazd B ma znak ustąp pierwszeństwa przejazdu, oraz sygnalizator
    świetlny niewidoczny dla pojazdu A i powinien być w tym momencie
    czerwony, inaczej skrzyżowanie byłoby niepoprawnie oznakowane.

    Paweł

  • 38. Data: 2011-04-20 09:47:22
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-04-20 11:42, Paweł pisze:

> [...]
    >
    > Pojazd A ma zielone światło, znajduje się na drodze z pierwszeństwem
    > przejazdu, która biegnie w lewo (ten pojazd jedzie cały czas po swojej

    Możesz wskazać w PoRD definicję 'swojej drogi"?

    --
    spp

  • 39. Data: 2011-04-20 09:54:44
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Pojazd A ma zielone światło, znajduje się na drodze z pierwszeństwem
    > przejazdu, która biegnie w lewo (ten pojazd jedzie cały czas po swojej
    > drodze z pierwszeństwem przejazdu)

    Chlopie.
    Nie ma zadnej *swojej drogi* jest w lewo, jest na wprost i jest w prawo.
    Koniec, kropka.

    Chyba, ze jestes widzacym inaczej.

    Skoro A ma zielone, to jesli ktos tam ma jeszcze zielone, to tylko moze byc
    to B, gdyz znajduje sie on na drodze na wprost.
    Ni emoze byc tak, ze zielone ma droga na wprost i z lewej - tak moze byc
    tylko w sytuacji sygnalizacji kierunkowej, bezkolizyjnej - jednemu sie
    wyswietla zielona strzalka w lewoa drugiemu w prawo.

    Wlasnie, gdybys tam zainstalowal sygnalizacje kierunkowa, to jakimi
    strzalkami bys to pooznaczal?
    Wedlug Twojej filozofii bylaby strzalka na wprost, w prawo i bardziej w
    prawo, jak rozumiem?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 40. Data: 2011-04-20 10:06:30
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2011 11:54:44 +0200, "SDD"
    <s...@t...pl> napisał:

    >Chlopie.
    >Nie ma zadnej *swojej drogi* jest w lewo, jest na wprost i jest w prawo.
    >Koniec, kropka.

    Jest natomiast "pas ruchu"

    "Zmiana pasa ruchu - kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas
    ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po
    pasie ruchu, na który zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżajacemu
    na ten pas z prawej strony."

    Znak D1 wraz z tabliczką T6a stanowi, że pojazd A jest na drodze z
    pierwszeństwem ruchu i definiuje przebieg tej drogi - pas ruchu, czyli
    "swoją drogę"

    Paweł