  • 11. Data: 2011-04-19 21:32:09
    Temat: Re: Pierwszeństwo przejazdu
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    to nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > Chyba oczywiste, że A.

    A niby z czego ta oczywistość wynika?
    Działają światła czyli nie patrzymy na znaki. Jak nie patrzymy na znaki to
    skręcający w lewo A ma po prawej B więc musi mu ustąpić pierszeństwa. Czyli
    pierszeństwo na B.
    BTW SDD kiedy to A miał pierszeństwo? Robiłem prawo jazdy w 1987 roku i już
    wtedy światła miały pierszeństwo przed znakami.
    Przem

  • 12. Data: 2011-04-19 21:33:33
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Johnson

    > Przecież pytałem o rysunek. Masz na nim że działają.

    No to chyba potrafisz wybrać sobie odpowiedź? ;)

  • 13. Data: 2011-04-19 21:33:59
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin SDD

    > Niektorzy autorzy postow na zalinkowanym forum chyba malo jezdza,
    > twierdzac, ze takich skrzyzowan nie ma a tymczasem one naprawde istnieja
    > :)

    Istnieją i właściwie w czym problem?

  • 14. Data: 2011-04-19 21:42:25
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Przemek" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > BTW SDD kiedy to A miał pierszeństwo? Robiłem prawo jazdy w 1987 roku i
    > już wtedy światła miały pierszeństwo przed znakami.

    Widocznie miales zlego instruktora, albo jednak zle pamietasz.
    Wtedy nie bylo tak, ze "gdy swiatla dzialaja, nie patrzymy na znaki".

    Bylo, ze "swiatla sa wazneisjze od znakow", ale bylo, ze gdy one nie
    rozstrzygaja, to wtedy rozstrzygaja znaki, a gdy i one nie rozstrzygaja to
    dopiero na samym koncu "prawa reka" i inne zasady ogolne.

    Oczywiscie postawa "orwellowska" wobec zmieniajacych sie przepisow jest
    calkiem optymalna - w koncu po co pamietac, jak kiedys sie jezdzilo - wazne
    jest jak si ejezdzi teraz.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 15. Data: 2011-04-19 22:02:06
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Przemek

    > to nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    >
    > A niby z czego ta oczywistość wynika?

    Przecież scancellowalem tego posta, jak go pisałem to nie zwróciłem uwagi
    na światła. ;)

  • 16. Data: 2011-04-19 22:13:24
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    to nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > Przecież scancellowalem tego posta, jak go pisałem to nie zwróciłem uwagi
    > na światła. ;)

    Za póóóóźno ;)
    Przem

  • 17. Data: 2011-04-19 22:15:06
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    SDD nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > Widocznie miales zlego instruktora, albo jednak zle pamietasz.
    > Wtedy nie bylo tak, ze "gdy swiatla dzialaja, nie patrzymy na znaki".

    Ręki nie dam, bo za bardzo szanuję, ale utkwiło mi, światła, znaki, reguły.
    W tej kolejności. I nie było to "ważniejsze", a w tej kolejności.

    > Oczywiscie postawa "orwellowska" wobec zmieniajacych sie przepisow jest
    > calkiem optymalna - w koncu po co pamietac, jak kiedys sie jezdzilo -
    > wazne jest jak si ejezdzi teraz.

    To inna sprawa, ale akurat to pamiętam, bo to była jedna z bardziej
    zrozumiałych, bo rozsądnych zasad :P
    Przem

  • 18. Data: 2011-04-19 22:17:59
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Johnson nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
    > To chyba nadal taka hierarchia obowiązuje.

    A w życiu. Karetka nie ma pierszeństwa, jest pojazdem uprzywilejowanym, ale
    nie z pierszeństwem. Karetkę należy przepuścić, ale pierszeństwa nie ma w
    żaden sposób. Jak wjedzie na czerwonym na skrzyżowanie i spowoduje wypadek
    to jest jej wina, ew. współ, zależy od warunków, ale na 100% nie ma
    pierszeństwa bezwzględnego.
    Przem

  • 19. Data: 2011-04-19 22:30:15
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Ręki nie dam, bo za bardzo szanuję, ale utkwiło mi, światła, znaki,
    > reguły. W tej kolejności. I nie było to "ważniejsze", a w tej kolejności.

    No wiec wlasnie. Kiedys na klasycznym skrzyzowaniu (pierwszensttwo na wprost
    i zielone swiatlo) byloby

    *swiatla* jeden i drugi ma zielione, wiec obaj moga jechac (bedzie dzwon)
    *znaki* jeden i drugi zjezdza z drogi z pierwszenstwem (bedzie dzwon)
    *reguly* jeden skreca w lewo, wiec ma z prawej srony tego, ktory skreca w
    prawo i to tamten ma pierwszenstwo

    Na skrzyzowaniu ze schematu natomiast byloby:
    *swiatla* jeden i drugi ma zielione, wiec obaj moga jechac (bedzie dzwon)
    *znaki* jeden jedzie po drodze z pierwszenstwem a drugi ma znak A-7, wiec
    ten pierwszy ma pierwszenstwo przed drugim

    *reguly* okazaly si eniepotrzebne, bo swiatla i znaki daly rade
    - wlasnie o tak rozumiana kolejnosc chodzilo

    teraz natomiast mamy dla sytuacji z obrazka
    *swiatla* jeden i drugi ma zielione, wiec obaj moga jechac (bedzie dzwon)
    i od razu schodzimy do regul, pomijajac znaki:
    *reguly* jeden skreca w lewo, wiec ma z prawej srony tego, ktory skreca w
    prawo i to tamten ma pierwszenstwo*

    * - gdyby A byl pojazdem szynowym mialby na mocy zasad ogolnych
    pierwszenstwo przed B, gdyby jednak B jechal prosto a nei skrecal, to pojazd
    szynowy musialby mu ustapic pierwszenstwa (z rozporzadzenia o sygnalach)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 20. Data: 2011-04-20 06:17:05
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 19 Apr 2011 23:27:20 +0200, SDD napisał(a):

    > Jak swiatla nei rozstrzygaly, toschodzilo sie nizej w hierarchii.
    > Teraz gdy swiatla nie rozstrzygaja, schodzi sie od razu do przepsiow
    > ogolnych

    Mógłbyś podać w którym miejscu PORD to jest? Bo przyznam, że pierwsze
    słyszę.

    --
    marcin