  • 171. Data: 2011-04-27 15:31:02
    Temat: Re: Pierwsze?stwo przejazdu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.04.2011 15:29, to pisze:
    > begin Andrzej Lawa

    > I w ten właśnie sposób regulują kto ma w danym momencie pierwszeństwo na
    > skrzyżowaniu...

    I działanie zielonej strzałki jako STOP to jedyna "regulacja"
    pierwszeństwem, jaką wykonują sygnały świetlne.

  • 172. Data: 2011-04-27 16:24:29
    Temat: Re: Pierwszeństwo przejazdu
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Andrzej Lawa w <news:4db83609$1@news.home.net.pl>:

    > Pokaż mi gdzie w rozporządzeniu o znakach i sygnałach drogowych albo w
    > ustawie "prawo o ruchu drogowym" napisano, że S-1 reguluje pierwszeństwo.

    Masz zielone S-1 i B-20 -- stosujesz się do znaku B-20 i zatrzymujesz w
    odpowiednim miejscu?

    > Chyba że znaki pionowe głoszą inaczej.

    To jak z tym Twoim zatrzymywaniem się przy B-20?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 173. Data: 2011-04-27 22:11:29
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.04.2011 16:03, szerszen pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:ip972s$2i0$...@n...onet.pl...
    > no właśnie z przepisów się to wzięło

    Tylko na razie nie wychodzi jakich.

    > a z czym konkretnie? ;)

    No np. światłem, znakiem czy przepisem.

    > ależ się mylisz, a artykuł 5.3 wyraźnie zaznacza, że światła maja
    > pierwszeństwo właśnie przed znakami regulującymi pierwszeństwo

    No. PIERWSZEŃSTWO.

    ,,Pierwszeństwo zakupu szynki mają weterani wojenni''

    nie oznacza, że jak weteran już nakupi, to reszta nie może.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 174. Data: 2011-04-27 22:16:47
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.04.2011 17:31, Andrzej Lawa pisze:

    > I działanie zielonej strzałki jako STOP to jedyna "regulacja"
    > pierwszeństwem, jaką wykonują sygnały świetlne.

    Ależ nieprawda. Tylko potocznie tak się uważa. Sygnalizator S-2 (tzw.
    strzałka warunkowa) bynajmniej nic nie stanowi w zakresie pierwszeństwa.

    3. Skręcanie lub zawracanie, o których mowa w ust. 1 [S-2 a skręcanie]
    i 2 [S-2 a zawracanie], jest dozwolone pod warunkiem, że kierujący
    zatrzyma się przed sygnalizatorem i nie spowoduje utrudnienia ruchu
    innym jego uczestnikom.

    Czyli S-2 pozwala na jazdę, która nie utrudnia ruchu innym uczestnikom,
    a nie na jazdę z ustąpieniem pierwszeństwa innym uczestnikom. Co prawda
    jest to niuans kosmetyczny, ale jednak jest.

    Sygnalizacja świetlna w żaden sposób nie definiuje pierwszeństw, a
    jedynie daje zgody lub nie, na jazdy w danych kierunkach, ew. gwarantuje
    bezkolizyjność danych kierunków.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 175. Data: 2011-04-28 06:01:31
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.04.2011 18:24, 'Tom N' pisze:

    > Masz zielone S-1 i B-20 -- stosujesz się do znaku B-20 i zatrzymujesz w
    > odpowiednim miejscu?

    Nie widziałem jeszcze skrzyżowania ze światłami _i_ znakiem STOP.

    To po pierwsze.

    Po drugie uważam, że należy rozdzielić "funkcję" nakazu zatrzymania od
    funkcji określenia pierwszeństwa.

  • 176. Data: 2011-04-28 06:21:40
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > ależ się mylisz, a artykuł 5.3 wyraźnie zaznacza, że światła maja
    > pierwszeństwo właśnie przed znakami regulującymi pierwszeństwo

    Gdyby w rozporządzeniu dopisano, że "sygnał zielony oznacza znajdowanie
    się na drodze z pierwszeństwem przejazdu" - w pełni bym poparł.

    A, i mała uwaga dodatkowa: paragraf 2 ustęp 7 mówi, że ustęp 1 i 4
    odnoszą się też do sygnałów świetlnych, zaś ustęp 4 mówi, że napis lub
    symbol umieszczony na tabliczce (np. obrazującej przebieg pierwszeństwa)
    stanowi integralną część znaku - czyli w tym przypadku sygnału świetlnego.

  • 177. Data: 2011-04-28 06:38:37
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 28.04.2011 09:05, januszek pisze:
    > Andrzej Ława napisa?(a):

    > W Wolsztynie jest ;) http://wolsztyn.blogspot.com/2011/04/tu-stop.html

    Ach, ta wyobraźnia drogowców ;->

    Chociaż to nic - parę lat temu przejście dla pieszych przy bemowskim
    ratuszu miewało światło zielone do wejścia na pasy i czerwone do zejścia
    z pasów - przy jednoczesnym zielonym S-3 dla skręcających przez to
    przejście samochodów.

  • 178. Data: 2011-04-28 07:05:20
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Ława napisa?(a):

    > Nie widziałem jeszcze skrzyżowania ze światłami _i_ znakiem STOP.

    W Wolsztynie jest ;) http://wolsztyn.blogspot.com/2011/04/tu-stop.html

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 179. Data: 2011-04-28 07:11:53
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:ipavrr$ses$...@i...gazeta.pl...

    > Po drugie uważam, że należy rozdzielić "funkcję" nakazu zatrzymania od
    > funkcji określenia pierwszeństwa.

    no i właśnie dlatego ustawodawca wyraźnie to zaznaczył art. 5.3

  • 180. Data: 2011-04-28 07:12:47
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:4db83609$...@n...home.net.pl...

    > Chyba że znaki pionowe głoszą inaczej.

    znaki pionowe mogą sobie głosić, jak zgasną światła, a dopóki one świeca, to
    światła regulują ruch na skrzyżowaniu, a nie znaki