  • 51. Data: 2011-04-20 10:55:50
    Temat: Re: Pierwsze?stwo przejazdu
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2011 09:39:25 +0200, Przemysław Adam Śmiejek
    <n...@s...pl> napisał:

    Tabliczka T6a dotyczy zarówno znaku D1 jak i sygnalizatora

    Paweł

  • 52. Data: 2011-04-20 10:56:33
    Temat: Re: Pierwszeństwo przejazdu
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "SDD" <s...@t...pl> writes:

    > 3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi
    > pierwszeństwo przejazdu.
    >
    > Pozostalo tylko bottom-up

    Nie rozumiem tego bottom-up, co to znaczy?

    Wyraźnie jest napisane, że światła mają pierwszeństwo przed znakami, a
    nie, że unieważniają znaki. Czyli najpierw stosujemy się do świateł,
    potem do znaków...

    MJ

  • 53. Data: 2011-04-20 10:58:27
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "bim-bom" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A jak droga z pierwszeństwem jest w lewo, to jak odróżnić czy ktoś jedzie
    > prosto czy w prawo? Chyba wg. tej interpretacji, to powinien w obu
    > przypadkach dać kier. prawy.
    > A jeśli jest inaczej, tzn. jak jedzie prosto to nie daje kierunkowskazu,
    > to też nie można poznać czy ktoś skręca w prawo czy jedzie prosto.

    Dokladnei - i teraz zalozmy, ze nie ma znakow poziomych, nie miga , a ja go
    chce wyprzedzic - wolno, wszak skrzyzowanie o ruchu kierowanym (zakladam, ze
    nie ma pojazdu B)
    Biore go z lewej, bo nie miga. Kto winny?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 54. Data: 2011-04-20 11:00:39
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2011 12:52:51 +0200, bim-bom <j...@g...pl>
    napisał:

> [...]
    >A jeśli jest inaczej, tzn. jak jedzie prosto to nie daje kierunkowskazu,
    >to też nie można poznać czy ktoś skręca w prawo czy jedzie prosto.

    A jeżeli masz na prostej drodze z pierwszeństwem przejazdu po prawej
    stronie dwie drogi podporządkowane dochodzące wspólnie na V, to jaki
    dasz kierunkowskaz? Za każdym razem zmieniasz kierunek ruchu w prawo,
    ale nie jesteś w stanie wskazać kierunkowskazem o którą drogę Ci
    chodzi.

    Paweł

  • 55. Data: 2011-04-20 11:01:08
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Wed, 20 Apr 2011 09:39:25 +0200, Przemysław Adam Śmiejek
    > <n...@s...pl> napisał:
    >
    > Tabliczka T6a dotyczy zarówno znaku D1 jak i sygnalizatora

    Przepis poprosze.
    Pokaz mi stosowny punkt rozporzadzenia w sprawie znakow i sygnalow, ktory
    daje tabliczce taka moc.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 56. Data: 2011-04-20 11:02:12
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    W dniu 2011-04-20 11:37, M1SLQ pisze:
> [...]
    ame=News&file=article&sid=254

    > Na temat pierwszeństwa już się wypowiedziano w odpowiedziach. Ja
    > chciałbym zwrócić uwagę na to, co widzą kierowcy. Kierujący pojazdem A
    > widzi zielone światło, więc _pomija_ znaki i ogólne zasady (w końcu
    > światła działają). NIE WIDZI jakie światło ma kierujący pojazdem B.
    > Jednakowo jest w przypadku kierującego pojazdem B. My mamy obraz całości
    > tego, co się dzieje na skrzyżowaniu. Kierujący A i B - nie. Dla nich
    > sytuacja jest jasna: mam zielone - jadę.

    Co ty p...dolisz? Jak się ma zielone światło (bez strzałki)i skręca się
    w lewo, to trzeba zwykle uważać na tych skręcających w prawo w tę samą
    ulicę, bo jak nie, to będzie twoja wina!

  • 57. Data: 2011-04-20 11:02:29
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tabliczka T6a dotyczy zarówno znaku D1 jak i sygnalizatora

    Jest dokladnie odwrotnie znak tabliczka T-6a dotyczy *tylko znaku* D-1,
    ktory wobec zapalonego sielonego swiatla *nie obowiazuje*, ergo: nie
    obowiazuje rowniez tabliczka

    Pozdrawiam
    SDD

  • 58. Data: 2011-04-20 11:03:40
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    W dniu 2011-04-20 13:00, Paweł pisze:

> [...]
    > dasz kierunkowskaz? Za każdym razem zmieniasz kierunek ruchu w prawo,
    > ale nie jesteś w stanie wskazać kierunkowskazem o którą drogę Ci

    Tak, tylko że to jest naprawdę rzadka sytuacja, a skrzyżowania 2 ulic są
    bardzo częste...

  • 59. Data: 2011-04-20 11:05:09
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Wyraźnie jest napisane, że światła mają pierwszeństwo przed znakami, a
    > nie, że unieważniają znaki. Czyli najpierw stosujemy się do świateł,
    > potem do znaków...

    Wyraznie napisane bylo kiedys 1), 2), 3), 4)
    Bylo okreslone nei tylko co jest *przed*, ale takze co jest *po*.
    Byla dokladnie wymieniona kolejnosc.

    Teraz nie ma takiej kolejnosci. Jest tylko wymienione co jest *przed*, ale
    nei jest napisane co robic, gdy to co jest *przed* nie rozstrzyga. To ze
    wtedy stosujesz to drugie to juz tylko Twoja interpretacja, jedna z
    mozliwych.
    Kiedys bylo to napisane, a teraz nie jest.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 60. Data: 2011-04-20 11:05:44
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    W dniu 2011-04-20 12:58, SDD pisze:
> [...]
    > nie ma pojazdu B)
    > Biore go z lewej, bo nie miga. Kto winny?

    Jest jeszcze jedna sprawa - nie powinno się wyprzedzać na skrzyżowaniu ;)