  • 11. Data: 2009-05-18 07:54:16
    Temat: Re: Pierwsza pomoc, odpowiedzialność
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 18 maj 2009 08:45
    (autor "Jaro" <jarecky(at)mailujnakablowkeaster>
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <4a1103be$0$12626$f69f905@mamut2.aster.pl>):

    > Jak ratownik go zaczynal ratowac to bez tej pomocy gosc by umarl, nie
    > moglo juz mu sie nic gorszego niz smierc przytrafic.
    > To ze mialby polamane zebra, a nawet kregoslup, paraliz jest to stan
    > lepszy niz smierc bo gosc zyje a nie wacha kwiatki od spodu.

    Po pierwsze primo: Mogłem źle rozpoznać i gość miał słaby oddech, a ja go
    nie wykryłem. Albo nie miał oddechu, ale puls miał i niepotrzebnie go
    gniotłem.

    Po drugie primo: To co piszesz, jest logiczne, ale czy prawo/sądy się z tym
    zgadzają. Czy mogę powiedzieć ludziom w ciemno ,,prowadźcie PP''? Bo np. w
    USA się za to do pierdla trafia na wiele lat i to za samo prowadzenie PP
    można beknąć, nawet jak pacjent jest wdzięczny. Ratownik na kursie nam
    opowiadał, że jego koleżanka, ratowniczka, z uprawnieniami polskimi, ale
    bez usańskich, za to miała rozprawę. Na adwokata składała się cała rodzina
    poszkodowanego, a i tak oskarżana była przez stan.

    --
    Tristan

  • 12. Data: 2009-05-18 07:55:37
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 18 maj 2009 09:12
    (autor Lisciasty
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <d...@s...go
    oglegroups.com>):

    > To nie słuchaj legend tylko porozmawiaj z kimś wiarygodnym :]

    No właśnie temu pytam tutaj. Sęk w tym, że brak jest na razie odpowiedzi
    spoza ludu. Kogoś, kto miał z tym do czynienia od strony prawno-sądowej.

    --
    Tristan

  • 13. Data: 2009-05-18 08:22:05
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 18 Maj, 09:54, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    > Po pierwsze primo: Mogłem źle rozpoznać i gość miał słaby oddech, a ja go
    > nie wykryłem.

    To nieistotne, nie jesteś specjalistą.

    > Albo nie miał oddechu, ale puls miał i niepotrzebnie go
    > gniotłem.

    A skąd wiesz, że miał puls? Fachowiec w warunkach polowych
    jest w stanie stwierdzić prawidłowo w 2 przypadkach na 10
    że puls jest lub go nie ma. Zestresowany amator
    nie ma praktycznie żadnych szans na diagnozę,
    dlatego w szkoleniu pomija się całkowicie badanie pulsu.

    Coś te Twoje 4 dni szkolenia chyba przespałeś
    albo ściemniasz że byłeś :]

    > Po drugie primo: To co piszesz, jest logiczne, ale czy prawo/sądy się z tym
    > zgadzają.

    A co to ma do rzeczy? Paragrafy masz? Nic więcej ponad to co jest
    w kodeksie karnym sąd nie ma prawa przeciwko Tobie wyciągnąć.

    > Czy mogę powiedzieć ludziom w ciemno ,,prowadźcie PP''?

    Jakim ludziom?

> [...]
    > bez usańskich, za to miała rozprawę. Na adwokata składała się cała rodzina
    > poszkodowanego, a i tak oskarżana była przez stan

    A co nas obchodzi usa? Bo w pierwszym poście nic na ten temat nie
    było.

    Pzdr.
    L.

  • 14. Data: 2009-05-18 08:23:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 18 Maj, 09:55, Tristan <n...@s...pl> wrote:
    > No właśnie temu pytam tutaj. Sęk w tym, że brak jest na razie odpowiedzi
    > spoza ludu. Kogoś, kto miał z tym do czynienia od strony prawno-sądowej.

    No przecież pisałem że ratownik znał tylko jeden przypadek
    w Polsce. A skoro on nie słyszał o innych to zakładam że albo nie było
    czegoś takiego albo przeszło bez echa.
    Nie pytałem się ludu tylko ratownika :>

    Pzdr.
    L.

  • 15. Data: 2009-05-18 08:59:22
    Od: "Easy" <e...@m...nospam.org>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...
> [...]
    > kursach. Nam nie mówili.

    To nie słuchaj legend tylko porozmawiaj z kimś wiarygodnym :]

    ze złamanym kręgosłupem leży i nie oddycha, to olewając
    go skazujesz go automatycznie na śmierć.
    Jeżeli pomożesz mu i uratujesz go, to na pewno nie
    narazisz go na nic gorszego od tego, co go czekało.

    kwestia dyskusyjna... niektórzy jednak w takiej sytuacji woleli by nie byc
    ratowani... ale tu juz wkraczamy w akademicką dyskusje...

    E.

  • 16. Data: 2009-05-18 09:14:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 18 Maj, 10:59, "Easy" <e...@m...nospam.org> wrote:
    > kwestia dyskusyjna... niektórzy jednak w takiej sytuacji woleli by nie byc
    > ratowani... ale tu juz wkraczamy w akademicką dyskusje...

    Tu nie ma dyskusji, laik nie jest w stanie stwierdzić co się stało
    osobnikowi który uległ wypadkowi... Dyskutować można już
    po fakcie, a przed podjęciem pierwszej pomocy
    nie przeprowadzasz konsylium chirurgicznego na okoliczność
    czy poszkodowany ma uraz kręgosłupa...

    Pzdr.
    L.

  • 17. Data: 2009-05-18 09:25:20
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 18 maj 2009 10:22
    (autor Lisciasty
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <e...@s...go
    oglegroups.com>):

    > To nieistotne, nie jesteś specjalistą.

    No ale zabiłem gościa, który by przeżył. Więc twierdzenie ,,gorzej być nie
    może'' uznajemy za obalone.

    > A skąd wiesz, że miał puls?

    Nie wiem, ale jak miał?

    > A co to ma do rzeczy? Paragrafy masz? Nic więcej ponad to co jest
    > w kodeksie karnym sąd nie ma prawa przeciwko Tobie wyciągnąć.
    > Jakim ludziom?

    Polakom.

    > A co nas obchodzi usa? Bo w pierwszym poście nic na ten temat nie
    > było.

    Twoje czytanie ze zrozumieniem siadło widzę. Pokazuję, że logika nie musi
    działać i temu dopytuję o stan prawny.

    --
    Tristan

  • 18. Data: 2009-05-18 09:49:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 18 Maj, 11:25, Tristan <n...@s...pl> wrote:
    > No ale zabiłem gościa, który by przeżył. Więc twierdzenie ,,gorzej być nie
    > może'' uznajemy za obalone.

    Wykonując resuscytację nie zabijesz kolesia który ma słaby oddech.

    > Polakom.
    > Twoje czytanie ze zrozumieniem siadło widzę. Pokazuję, że logika nie musi
    > działać i temu dopytuję o stan prawny.

    Dostałeś stan prawny i wytłumaczenie jak krowie na rowie,
    podane przez instruktora ratownictwa medycznego.
    Mimo to nadal zgrywasz głupa i trollujesz, więc z mojej strony EOT.

    Pzdr.
    L.

  • 19. Data: 2009-05-18 11:10:38
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 18 maj 2009 11:49
    (autor Lisciasty
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <6...@e...go
    oglegroups.com>):

    > Wykonując resuscytację nie zabijesz kolesia który ma słaby oddech.

    Myślę, że PLONK. Nie lubię kopać się z koniem. Czytasz co innego niż ja
    piszę i do niczego to nie prowadzi.

    --
    Tristan

  • 20. Data: 2009-05-18 16:34:39
    Od: "Jaro" <jarecky(at)mailujnakablowkeaster>

    > Myślę, że PLONK. Nie lubię kopać się z koniem. Czytasz co innego niż ja
    > piszę i do niczego to nie prowadzi.
    > Tristan

    Ale kolega Ci dobrze napisal, ze wykonujac resuscytacje u goscia ktory jest
    nieprzytomny i ma puls a Ty w stresie tego nie wyczules krzywdy mu raczej
    nie powinienes zrobic. Zreszta nie jestes lekarzem zeby to oceniac czy
    robisz mu wieksza szkode niz widzisz go teraz, Twoim zdaniem gosc wymagal
    resuscytacji i juz. Kiedys lekarz mi powiedzial ze ludzie nie umieraja od
    niefachowo udzielonej pomocy ale od jej braku... Tak na marginesie to co
    napisal kolega ze przykladajac policzek do ust poszkodowanego na 90%
    wyczujesz/poczujesz oddech lub zaobaczysz ruch klatki piersiowej.

    Pozdrawiam
    Jaro

    PS Nie jestem prawnikiem ani lekarzem.