  • 51. Data: 2010-11-02 11:53:15
    Temat: Re: Pieczatka firmy jednoosobowej
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.11.2010 12:46, Liwiusz pisze:
    > A co ma słownik poradzić, posłowie uchwalili swoje własne znaczenie,
    > to i słowniki to odnotowały.

    Ale OBOK znaczenia powszechnego, więc nijak powszechne znaczenie nie
    staje się przez to błędne.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 52. Data: 2010-11-02 13:07:27
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marzena napisa?(a):

    > Za to w dziedzinach, w których czuję się ekspertem - staram się pomagać
    > innym, a nie pokazywać - jaka to jestem mądra.

    Czy możesz wskazać jakiś wątek na dowolnej grupie, w którym tak pomagasz
    jak napisałaś?

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 53. Data: 2010-11-02 14:03:13
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Heheh, czytałaś wątek?
    > Chcesz się urodzić?
    > Co najwyżej w listopadzie możesz rozpocząć PROWADZENIE DG :)

    > Odliczać koszty... :)))

    > Faktura nie jest Twoja :)

    > A ja myślałem że "na adres korespondencyjny" ;)

    > Będziesz "lżejsza" o kwotę którą zapłacisz za cesję? ;)
    >
    > A tak poważnie, na fakturze od OPa jest Twój NIP?
    > Mam poważne wątpliwości by tam był.
    > Musisz jeszcze wieeeele poczytać o przepisach i zasadach panujących na
    > "wolnym rynku" ;)))

    Jak widać są tacy, którzy muszą sie uczyć, a są racy - którzy już urodzili
    się z tą wiedzą. Ja należę akurat do tej pierwszej grupy.
    Za to w dziedzinach, w których czuję się ekspertem - staram się pomagać
    innym, a nie pokazywać - jaka to jestem mądra.
    Spróbuj kiedyś, to daje satysfakcję.

    A wracajac do meritum - czy różnicą jest tylko NIP? Moja DG będzie
    prowadzona w miejscu zamieszkania, ale co byłoby w przypadku - gdyby
    chodziło np. o sklep z innym adresem?

    -----------------------------------
    Marzena
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 54. Data: 2010-11-02 14:12:04
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.11.2010 15:03, Marzena pisze:
    > A wracajac do meritum - czy różnicą jest tylko NIP? Moja DG będzie
    > prowadzona w miejscu zamieszkania, ale co byłoby w przypadku - gdyby
    > chodziło np. o sklep z innym adresem?

    Nic. Adresem przedsiębiorcy jest jego adres zamieszkania. Na umowach
    stosujesz swój adres. Podobnie na fakturach. Przecież jak będziesz miała
    10 sklepów w całej Polsce, to nie poprosisz o 10 faktur na 1/10 kwoty na
    każdy sklep. Księgowość prowadzisz jedną, jako przedsiębiorca.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 55. Data: 2010-11-02 14:18:30
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2010-11-02 06:06, Marzena pisze:
    [..]
    > Mam pytanie trochę z tym związane. Załóżmy, że w listopadzie założe
    > firmę - własnie jednoosobowa działalność gospodarczą. Mam w tej chwili
    > telefon komórkowy (abonament), który chciałam przepisać na firmę, aby
    > móc odliczać koszty. Czy w tym konktekście ma to sens? Skoro obecnie
    > moja faktura przychodzi na moje imię i nazwisko - to co się zmieni po
    > cesji?

    Jeżeli na fakturze podają Twój NIP to może nie ma sensu.
    Jeżeli nie to tak.

    Radzę Ci jednak zrezygnować póki czas bo właśnie chcesz wkroczyć
    na drogę opisaną przeze mnie w cyklu: I Ty zostaniesz nędzarzem.
    http://www.arnoldbuzdygan.com/?p=592

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 56. Data: 2010-11-02 14:20:13
    Od: Arek <a...@e...net>

    > Ale OBOK znaczenia powszechnego, więc nijak powszechne znaczenie nie
    > staje się przez to błędne.

    Tylko, że już pisanie firma "Firma" jest masłem maślanym :)

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 57. Data: 2010-11-02 14:57:42
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

> [...]
    > móc odliczać koszty. Czy w tym konktekście ma to sens? Skoro obecnie
    > moja faktura przychodzi na moje imię i nazwisko - to co się zmieni po

    podac NIP

    http://nowedopalacze.eu/
    http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl
    /

  • 58. Data: 2010-11-02 15:12:54
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 02.11.2010 10:57, Herald wrote:

    > Heheh, czytałaś wątek?
    > Chcesz się urodzić?
    > Co najwyżej w listopadzie możesz rozpocząć PROWADZENIE DG :)

    Ah ci laicy.. "Prowadzenie DG" wg definicji z której ustawy ?

    ;)

    --
    Tomek

  • 59. Data: 2010-11-02 15:13:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.11.2010 15:20, Arek pisze:

    > Tylko, że już pisanie firma "Firma" jest masłem maślanym :)

    Dlaczego? Nazwa jak każda inna. Zresztą, gdzie tak ktoś napisał?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 60. Data: 2010-11-02 15:55:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-11-02 15:12, Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

> [...]
    > 10 sklepów w całej Polsce, to nie poprosisz o 10 faktur na 1/10 kwoty na
    > każdy sklep. Księgowość prowadzisz jedną, jako przedsiębiorca.

    Chyba nie, jest coś takiego jak adres prowadzonej działalności
    gospodarczej i nie musi to być adres domowy przedsiębiorcy.
    Jeśli sobie biuro założy w jednym ze sklepów i poda jako adres
    prowadzenia działalności to na ten adres będą wystawiane faktury
    i tam przyjdą kontrolerzy ze skarbówki.