  • 11. Data: 2012-06-06 23:59:01
    Temat: Re: Picie piwa pod chmurką
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Jun 2012, tryton wrote:
    [...do Budzika, bez wrotki...]

    > policja ma zaapelować?

    Skoro w innych kwestiach może, to w tej chyba też?

    Nie kto inny, jak komenda główna policji wyraziła sprzeciw wobec
    propozycji zaimplementowania w polskim prawie możliwosci skręcania
    rowerem w lewo (na skrzyżowaniu z sygnalizacja swietlna) "na dwa".
    Do poczytania w archiwach .rowery
    Dla objasnienia: zasada "w lewo na dwa" wydaje się oczywista i jest
    dopuszczalna np. w Niemczech (znaczy w ichnich przepisach).
    Zaznaczę: dopuszczalna

    > ty sie zastanów co piszesz

    Objasnij może, bo nie rozumiem czego chcesz od Budzika.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2012-06-07 00:04:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Jun 2012, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał

    [...]
    > Chodzi o to, że pijacych piwo może być za dużo po prostu.

    W trakcie Euro?
    Tak, wydaje się to prawdopodobne.
    To dlaczego akurat wtedy policja chce "nie widzieć"?

    > Bo Policja nie ma inicjatywy ustawodawczej.

    Ale ma "głos opiniotwórczy".

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2012-06-07 00:19:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > [...]
    >
    > W trakcie Euro?
    > Tak, wydaje się to prawdopodobne.
    > To dlaczego akurat wtedy policja chce "nie widzieć"?

    Nie wiem, ale może ktoś uznał, że lepiej nie zaogniać problemów i tyle.

    > Ale ma "głos opiniotwórczy".

    No i?

  • 14. Data: 2012-06-07 07:52:40
    Od: tryton <d...@o...pl>

    W dniu 2012-06-06 16:26, januszek pisze:
    > tryton napisa?(a):

    > Nie prawda. Jesteśmy pod tym względem w ogonie:
    > http://www.egospodarka.pl/79723,Spozycie-alkoholu-w-
    Polsce-nizsze-od-sredniej-UE,1,39,1.html

    > swoją drogą, skąd bierzesz takie "mądrości"?

    fakt że opierałem się na poprzednich badaniach WH0 2009 gdzie byliśmy na
    3 miejscu ze średnią 13.3 litra na łeb

    mimo wszystko mieszkam 15 metrów od "alkohole24" więc żadne statystyki
    do mnie nie przemawiają bo widzę co się dzieje

    ponadto mam rodzinę w Szwecji i dla mnie ten kraj jest wzorem, wóda
    dostępna tylko w większych miastach i to w kilku punktach a nie jak u
    nas co 200m statystycznie sklepik wódopój 24h

  • 15. Data: 2012-06-07 07:59:01
    Od: tryton <d...@o...pl>

    > swoją drogą, skąd bierzesz takie "mądrości"?

    a jednak wyszło na moje:

    http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/486647,polska_
    w_grupie_krajow_o_najwyzszym_spozyciu_alkoholu.html

    jesteśmy na 3 miejscu dane z 2011r

    twoje są z 2009 co się pięknie potwierdza bo w 2007 roku mieliśmy
    spożycie 7.7, 2009 to już 10l na łeb, 2011 to już 13.3 litra

    czyli w Polsce spożycie gwałtownie rośnie

    BTW w 2001 byliśmy w trzeciej trzydziestce

  • 16. Data: 2012-06-07 12:57:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Tym bardziej nie może decydować o tym że danego dnia dany przepis nie
    > obowiązuje na terytorium RP.

    Oczywiście. Ale można uznać odgórnie, że dane wykroczenie w danym miejscu
    nie niesie za soba szkodliwości społecznej i tyle. Czy zasadnie, no to już
    osobna kwestia.

  • 17. Data: 2012-06-07 13:22:39
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-06-06 23:15, Użytkownik januszek napisał:

    > Kiedy ja sięgam pamięcią wstecz to wydaje mi się, że dawniej,
    > szczególnie w takie dni jak 8 marca - trudno było spotkać na ulicy kogoś
    > nie nawalonego... ;)

    Bez przesady, aż tak wesoło nie bywało żeby wszyscy dziabnięci
    chodzili ulicami, ewentualnie w jakimś ciekawym miejscu mieszkałeś.
    Ale z uwagi na motoryzację część społeczeństwa pije nie w pracy
    czy zaraz po niej a najpierw wraca samochodami w okolice domów.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2012-06-07 13:27:23
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 07.06.2012 12:57, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    >
    > Oczywiście. Ale można uznać odgórnie, że dane wykroczenie w danym
    > miejscu nie niesie za soba szkodliwości społecznej i tyle. Czy zasadnie,

    IMHO jest to bardziej niekonstytucyjne niż "inicjatywa ustawodawcza" w
    postaci apelu do sejmu o zniesienie przepisu.

    p. m.

  • 19. Data: 2012-06-07 20:25:11
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 06.06.2012 11:37, Budzik pisze:
    > Wczoraj było w szkle wiec podrzucę temat.
    >
    > Policja zapowiedziała, że w trakcie Euro nie bedzie karac za picie piwa pod
    > chmurką.
    (...)
    > Dlaczego policja nie zaapeluje do sejmu o zniesienie tego zepisu, skoro
    > sama sie go wstydzi?
    bo to powinno być tak:
    Pod chmurką wolno pić, ale zachowywać się trzeba przyzwolicie. Teraz jak
    popiją to widząc policje zaczynają szczekać, pokazują JP na plecach...
    widać że osobniki tracą kontrolę nad swoim zachowaniem. Gdyby to był
    normalny kraj, to znalazło by się takie rozwiązanie, dzięki któremu
    tylko nieliczni z pośród pijących pod chmurka zostaliby ukarani.
    Natomiast łatwiej jest wprowadzić zakaz picia, który uderza także
    niewinnych....
    ToMasz

  • 20. Data: 2012-06-07 21:11:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Jun 2012, ToMasz wrote:

    > bo to powinno być tak:
    > Pod chmurką wolno pić, ale zachowywać się trzeba przyzwolicie.

    Ba, ja bym to rozkorelował z piciem.
    Inaczej wychodzi, że bez picia można zachowywać się nieprzyzwoicie :>

    > Natomiast łatwiej jest wprowadzić
    > zakaz picia, który uderza także niewinnych....

    Zupełna nieskutecznosc egzekucji zasad postępowanie przy "zielonej
    strzałce" (i powtarzajace się głosy za usunięciem tej konstrukcji)
    dowodza, że tak to własnie działa.
    Powodów jest całe mnóstwo, niedawno jeden była okazja wspomnieć
    na .samochody (rzecz jasna, nic NTG, o flagi chodziło ;))

    pzdr, Gotfryd