  • 71. Data: 2020-03-15 17:52:25
    Temat: Re: Pewien artykuł PoRD
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Dokładnie tak drogi Watsonie. Rowerzysta może wjeżdżać do woli pod
    > pojazdy na P-11 a jeśli kierowca nie wyhamuje to już jego wina.

    W sumie masz racje. Kilku pierwszy zostanie rozjechanych, a pozostali
    zachowają umiar. Taka naturalna selekcja.

    > Nie zachował wymaganej ostrożności.

    Czyli uważasz, że każdego rowerzystę należy traktować jak idiotę? Wiesz,
    sporo jeżdżę na rowerze, ale nei mam w zwyczaju wjeżdżać na jezdnię,
    zanim nie upewnię się, że kierujący mnie widzi i zatrzyma się. Choćby z
    tego powodu, ze on jest cięższy i bardziej kanciasty. I większość
    normalnych rowerzystów tak robi - przynajmniej tych, których widuję.

    > Podobnie wkrótce będzie na przejściach dla pieszych. Pieszy może
    > sobie do woli wchodzić pod samochody a one mają tak jechać by
    > pieszego przepuścić. To wszystko to oczywiście strona prawna która ma
    > się tak do praktyki jak pięść do nosa, no ale tu zajmujemy się stroną
    > prawną właśnie a nie zdrowym rozsądkiem.

    No i podobnie kilku musi zginąć, by pozostali zrozumieli :-)

    > To znaczy że go postawiono błędnie, ponieważ nie może jednen znak
    > mówić co innego niż drugi w tych samych okolicznościach. A
    > dokładniej, jeden ze znaków jest zbędny. Nie możesz np. na jednym
    > słupie powiesić A-7 i D-1 frontem do nadjeżdżającego, dociera do
    > ciebie bezsens takiej czynności?

    A-7 i D-1 faktycznie nie można, ale A-7 i P-11 w niczym nie kolidują.
    Jakby tam P-11 nie było, to rowerzysta musiałby rower przeprowadzić.
    Tak, to może przejechać. I tylko takie ma on tam znaczenie.

    --
    Robert Tomasik

  • 72. Data: 2020-03-15 17:55:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Odejdź od monitora i przejdź sie byle
    > ulicą, a zobaczysz, że w większości wypadków na podporządkowanej masz
    > "Ustąp" lub "STOP", a na głównej nic nie ma.

    To nie jest prawda - przynajmniej w miastach.

    --
    Shrek

  • 73. Data: 2020-03-15 17:55:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.03.2020 o 18:53, N Tom pisze:

    > Porównanie z dupy, bo A i D to pionowe, a P to...
    > Dla pełnej jasności:
    > Proszę podaj przepis który zabrania powieszenia na jednym słupku D-1 i D-6a
    > -- nie podasz... To zamilcz...

    Ja powiem więcej. W przykładzie przywołanym przez kolegę, gdy na drodze
    dla rowerów jest A-7, to taka parka na drodze dla pojazdów byłaby
    pożądana, choć nieobowiązkowa.

    --
    Robert Tomasik

  • 74. Data: 2020-03-15 18:16:05
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 15 Mar 2020 17:55:53 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ja powiem więcej. W przykładzie przywołanym przez kolegę, gdy na drodze
    > dla rowerów jest A-7, to taka parka na drodze dla pojazdów byłaby
    > pożądana, choć nieobowiązkowa.

    Zgoda o ile tylko na drodze nie wymalują P-11 :) A właściwie pół zgody,
    ponieważ w miejscu gdzie piesi albo rowerzyści przechodzą lub
    przejeżdżają powinno się zawsze oznaczać znakami dającymi im
    niekwsetionowalne w żaden sposób pierwszeństwo, zatem postawienie znaków
    odbierających im to pierwszeństwo było by naruszeniem tej zasady.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 75. Data: 2020-03-15 18:19:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 15 Mar 2020 17:52:25 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > W sumie masz racje. Kilku pierwszy zostanie rozjechanych, a pozostali
    > zachowają umiar. Taka naturalna selekcja.

    Tomasik, lubisz udawać durnia czy tak ci naturalnie wychodzi? Policz ile
    razy w tym wątku mówiłem że chodzi mi wyłącznie o aspekt prawny a nie
    zdroworozsądkowy.
    Jak cię to interesuje to możemy założyć oddzielny wątek o
    nadergulacjach, nonsensach, przerostach i sprzecznościach z rozumem w
    PoRD. Tu o tym nie mówimy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 76. Data: 2020-03-15 18:23:47
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 15.03.2020 o 18:19, Jcek Maciejew pisze:

> [...]
    > Jak cię to interesuje to możemy założyć oddzielny wątek o
    > nadergulacjach, nonsensach, przerostach i sprzecznościach z rozumem w

    od dawna wiadomo, że jcek nie używa zdrowego rozsądku, jcek uważa że
    może nie stosować się do znaków drogowych, bo według jcka znak poziomy
    P-11 ma pierwszeństwo przed znakiem pionowym A-7:)))))))))))))))

  • 77. Data: 2020-03-15 18:24:33
    Od: N Tom <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Jacek Maciejewski w

    > powinno się zawsze oznaczać znakami dającymi im niekwsetionowalne w żaden
    > sposób pierwszeństwo

    Proszę wymień te znaki o których wyżej napisaleś... Nie wymienisz, bo nie
    ma, to zamilcz na usenecie i pisz do posłów swe móndrości
    ej zasady.

    --
    'Tom N'

  • 78. Data: 2020-03-15 19:22:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Tomasik, lubisz udawać durnia czy tak ci naturalnie wychodzi? Policz
    > ile razy w tym wątku mówiłem że chodzi mi wyłącznie o aspekt prawny a
    > nie zdroworozsądkowy.

    Toteż Ci napisałem, jak to prawnie wygląda. Jeszcze kilka innych osób
    też Ci napisało. Możesz oczywiście nadal upierać się, że masz tam
    pierwszeństwo i nie zatrzymywać się przed pojazdami. Kilku kierujących
    widząc oszołoma zahamuje. Ktoś nie zdąży i wówczas będziesz miał pecha.

    > Jak cię to interesuje to możemy założyć oddzielny wątek o
    > nadergulacjach, nonsensach, przerostach i sprzecznościach z rozumem
    > w PoRD. Tu o tym nie mówimy.

    Po co? To, że Tobie się jakiś przepis nie podoba wcale nie znaczy, ze
    jest nonsensowny. Podobnie jest ze mną.

    --
    Robert Tomasik

  • 79. Data: 2020-03-15 19:27:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > niekwsetionowalne w żaden sposób pierwszeństwo, zatem postawienie znaków
    > odbierających im to pierwszeństwo było by naruszeniem tej zasady.

    P-11 wyznacza na jezdni pasek, po którym rowerzyści mogą ją przejeżdżać
    bez schodzenia z roweru. Przepis przyznaje im dodatkowo pierwszeństwo
    przy wjeżdżaniu na ten odcinek, co można wyłączyć znakiem drogowym.

    Zafiksowałeś się na bzdurze i z uporem próbujesz to forsować. Choćbyś to
    10 razy napisał, to nadal nie będzie to prawdą. Tam jest znak "Ustąp" i
    on dotyczy rowerzystów. Zgodzę się z Tobą, że znak "narusza zasadę"
    ogólną, ale do tego te znaki są. Jakby nie naruszały, to by ich nikt nie
    stawiał. Z zasady znaki zmieniają ogólne przepisy.

    --
    Robert Tomasik

  • 80. Data: 2020-03-15 19:28:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Toteż Ci napisałem, jak to prawnie wygląda. Jeszcze kilka innych osób
    > też Ci napisało. Możesz oczywiście nadal upierać się, że masz tam
    > pierwszeństwo i nie zatrzymywać się przed pojazdami.
    Przecież ma. Dopóki nie zezna potem "widziałem go, ale miałem
    pierwszeństwo, więc chuj tam", to wina będzie kierowcy.

    --
    Shrek