  • 231. Data: 2020-03-18 20:08:33
    Temat: Re: Pewien artykuł PoRD
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.03.2020 o 17:48, r...@o...pl pisze:

    > Dlatego zarówno pieszy jak i rowerzysta powinni przesiąść się do samochodów, bo
    > wówczas przestaną tworzyć problemy, dla których to problemów to im trzeba
    > stwarzać problemy, by stwarzali mniejsze problemy - a to jest dodatkowy
    > problem... ;)

    Dodatkowy problem, to rower plątający się wśród samochodów tam, gdzie
    nie ma na to miejsca. Ja wiem, że to też uczestnik ruchu, ale jeśli
    można to jakoś powydzielać bez szkody dla innych, to po co utrudniać.

    --
    Robert Tomasik

  • 232. Data: 2020-03-18 20:10:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > Primo, znak jest kantem więc nawet jak go zobaczy to i tak nie będzie
    > wiedział co on za jeden.
    > Secundo, nawet jak zobaczy i będzie wiedział to ma mieć go w d... Bo ten
    > znak nie dla niego postawiono.
    > Tertio, dla przeciwnego kierunku prędzej zobaczy rowerzystę bo jest
    > lepsza widoczność. I jest wiele podobnie oznakowanych skrzyżowań nas
    > których jest znakomita widoczność rowerzysty, Wzbij się deko i ogarnij
    > uogólnienie.
    > Quatro, ASPEKT PRAWNY!!! ASPEKT PRAWNY!!!
    > No więc, co zrobi (formalnie) kierowca widząc rowerzystę???

    Obserwuje?

    --
    Robert Tomasik

  • 233. Data: 2020-03-18 20:15:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A jak nabierze tych wątpliwości? Albo inaczej - przecież widząc P-11
    > *musi* mieć wątpliwości. No więc, skoro już wiemy że kierowca ma te
    > cholerne wątpliwości to co zrobi?

    Dlaczegoś sie uparł, ze on musi coś szczególnego robić? Widuję dziennie
    kilkudziesięciu rowerzystów i nie robię nic szczególnego z tego powodu.
    > To jest znak D-6a.

    Znak D-6a "przejazd dla rowerzystów" oznacza miejsce przeznaczone do
    przejeżdżania rowerzystów w poprzek drogi. Kierujący pojazdem zbliżający
    się do miejsca oznaczonego znakiem D-6a jest obowiązany zmniejszyć
    prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo rowerzystów
    znajdujących się w tych miejscach lub na nie wjeżdżających. Nie ma tu
    nic o pierwszeństwie dla rowerzystów.

    --
    Robert Tomasik

  • 234. Data: 2020-03-18 20:19:40
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 18 Mar 2020 20:10:28 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Obserwuje?

    Dobra, Tomasik, dalej udawaj durnia. Ja mam cię dosyć.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 235. Data: 2020-03-18 20:20:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 18 Mar 2020 20:15:20 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie ma tu
    > nic o pierwszeństwie dla rowerzystów.

    Ma. P-11, art. 27 PoRD.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 236. Data: 2020-03-18 20:35:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ma. P-11, art. 27 PoRD.

    Tu już byliśmy i ustaliliśmy, że to przepis, który można znakami zmienić.

    --
    Robert Tomasik

  • 237. Data: 2020-03-18 20:50:21
    Od: r...@o...pl

    W dniu środa, 18 marca 2020 20:08:37 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Dodatkowy problem, to rower plątający się wśród samochodów tam, gdzie
    > nie ma na to miejsca. Ja wiem, że to też uczestnik ruchu, ale jeśli
    > można to jakoś powydzielać bez szkody dla innych, to po co utrudniać.

    Powydzielać bez szkody - oczywiście - te "powydzielane" obszary nigdy nie
    wejdą i nie wchodzą w żaden kontakt z jezdniami dla samochodów i nie powodują
    konieczności tworzenia mnóstwa dodatkowych miejsc kontaktu - więc po co
    dyskutować o ich istnieniu?

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 238. Data: 2020-03-18 21:50:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 18 Mar 2020 20:35:32 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Tu już byliśmy i ustaliliśmy, że to przepis, który można znakami zmienić.

    Strugaj sobie głupka wobec innych, ja mam cię dosyć.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 239. Data: 2020-03-18 22:03:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.03.2020 o 20:50, r...@o...pl pisze:

> [...]
    > konieczności tworzenia mnóstwa dodatkowych miejsc kontaktu - więc po co

    Bo nie da się tak tego zrobić, by się nie przecinały. Dyskutować warto,
    jak to zrobić, by na wzajem sobie najmniej przeszkadzali.

    --
    Robert Tomasik

  • 240. Data: 2020-03-18 22:06:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Strugaj sobie głupka wobec innych, ja mam cię dosyć.

    Moje zdanie tu ma najmniejsze znaczenie. Ale zauważ, ze jeszcze kilka
    urzędów Ci to próbuje wytłumaczyć oraz jednak kilka osób tutaj. Może
    rozważ, że możesz nie mieć racji po prostu.

    --
    Robert Tomasik