  • 141. Data: 2020-03-16 21:41:32
    Temat: Re: Pewien artykuł PoRD
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2020 21:18:44 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Powtarzam się, bo w kółko o to samo pytasz. Mam Ci dać podstawę prawną
    > do tego, że drogą sie wzdłuż osi, a nie w poprzek jeździ?

    Nie zaszkodziło by. Tyle że to zagadnienie mnie nie interesuje, jeśli ci
    zależy na odpowiedzi załóż swój wątek.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 142. Data: 2020-03-16 21:43:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nakazuje mu udzielenie pierwszeństwa (patrz art. 27, mam ci zacytować
    > czy sam przeczytasz?). No więc jak, nakazuje mu udzielenie
    > pierwszeństwa czy uprzedza o rowerzyście? (dla utrudnienia przypomnę że
    > od uprzedzania o rowerzyście jest znak D-6a) Nie za wiele od razu, bo
    > się pogubisz. Najpierw zdecyduj czy pierwszeństwo czy ostrzeżenie. Masz
    > jeszcze jedną szansę, znaj chamskie serce.

    Przepis nakazuje ustąpienie, ale znak to zmienia.

    --
    Robert Tomasik

  • 143. Data: 2020-03-16 22:26:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2020 21:43:32 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Przepis nakazuje ustąpienie, ale znak to zmienia.

    Dobra, zaliczyłeś etap. Teraz mi wytłumacz skąd kierowca ma wiedzieć o
    znaku A-7 skoro go nie widzi? A skoro nie widzi to nic nie wie o
    zmianie? Jeden etap na raz, pomału :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 144. Data: 2020-03-16 22:51:40
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 16.03.2020 o 22:26, Jcek Maciejew pisze:
    > Dobra, zaliczyłeś etap. Teraz mi wytłumacz skąd kierowca ma wiedzieć o
    > znaku A-7 skoro go nie widzi? A skoro nie widzi to nic nie wie o
    > zmianie? Jeden etap na raz, pomału

    ale ale jcek nadal nie pisze, czy kierowca widzi znak D-6a "przejazd dla
    rowerzystów lub D-6b "przejście dla pieszych i przejazd dla
    rowerzystów", to że rowerzysta widzi znak A-7 to rzecz pewna:)

  • 145. Data: 2020-03-17 01:25:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Dobra, zaliczyłeś etap. Teraz mi wytłumacz skąd kierowca ma wiedzieć o
    > znaku A-7 skoro go nie widzi? A skoro nie widzi to nic nie wie o
    > zmianie? Jeden etap na raz, pomału :)

    Pokazałem Ci kilka skrzyżowań , na których masz analogiczną sytuację, a
    jakoś nikomu nie przychodzi do głowy się nad tym zastanawiać. Właśnie
    dlatego od kierowcy wymaga się jakiegoś poziomu inteligencji, a rowerem
    może jeździć każdy pełnoletni.

    --
    Robert Tomasik

  • 146. Data: 2020-03-17 06:36:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pokazałem Ci kilka skrzyżowań , na których masz analogiczną sytuację, a
    > jakoś nikomu nie przychodzi do głowy się nad tym zastanawiać.

    To nie wynika z tego, że masz patrzeć ma cudze znaki, tylko z faktu że
    D1 obowiązuje do odwołania.

    > Właśnie
    > dlatego od kierowcy wymaga się jakiegoś poziomu inteligencji, a rowerem
    > może jeździć każdy pełnoletni.

    A od policjantów wymaga się (albo powinno) znajomości przepisów a nie
    wymyślania dzwinych teorii.

    --
    Shrek

  • 147. Data: 2020-03-17 07:51:22
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2020 01:25:40 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > jakoś nikomu nie przychodzi do głowy się nad tym zastanawiać. Właśnie
    > dlatego od kierowcy wymaga się jakiegoś poziomu inteligencji, a rowerem

    Tomasik, w sądzie gdzy cię sądzą za złodziejstwo nie próbujesz się
    bronić mówiąc "inni też kradną", prawda? No to czemu tu usiłujesz
    stosować tą metodę? I nie, nie prawda, od kierowcy nie wymaga się
    inteligencji. Zacytuj odpowiedni art. PoRD. Wymaga się jedynie
    stosowania do ustawy.
    Masz jeszcze jedną szansę - Skoro nie widzi A-7 to co zrobi widząc
    nadjeżdżającego rowerzystę?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 148. Data: 2020-03-17 07:52:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-03-16 o 18:18, Shrek pisze:

    > Odpowiedź na wasze pytanie jest taka, że znak D1 obowiązuje do odwołania
    > - głupio czy nie ale właśnie tak jest i z tego wynika pierwszeństwo na
    > głównej a nie lukania po bokach.

    A to ja nie wiem jakie znaki tam stały wcześniej -
    analizujemy pojedyncze widoczki.
    Natomiast w mieście jestem przyzwyczajony do powtarzania mniejszego
    znaku D-1 praktycznie przed każdym skrzyżowaniem
    a już na pewno stoi D-1 razem ze znakiem przebiegu
    drogi głównej jak biegnie jakoś nietypowo.

  • 149. Data: 2020-03-17 08:10:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > I masz rację, ale potem ktoś postawił tam znak A-7 i to zmienia przepis
    > ogólny.

    Tyle, że P-11 to też znak.... Więc mamy konflikt znaków. Moim zdaniem
    jest tam złe oznaczenie, albo winno się zlikwidować P11, albo znak A-7 -
    one się wzajemnie wykluczają...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 150. Data: 2020-03-17 08:12:59
    Od: cef <c...@i...pl>

    > I będziesz sie tam zatrzymywał, by puścić tych z podporządkowanych?

    Nie trzeba się zatrzymywać, żeby stwierdzić, że nic nie jedzie
    z tamtych kierunków. Normalnie zwalniam tak jak
    przed przejazdem rowerowym, żeby nie potrącić
    jakiegoś nieśmiertelnego i jak nie widać nikogo, to przejeżdżam.
    Ty się zatrzymujesz na każdym skrzyżowaniu?