  • 131. Data: 2020-03-16 17:18:19
    Temat: Re: Pewien artykuł PoRD
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2020 16:50:24 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ja dodam, ze moim zdaniem do obydwu ma się stosować. Ma ustąpić
    > pierwszeństwa pojazdom jadącym drogą i może przejechać prostopadle do osi.

    Własne zdanie cenna rzecz. Ale poproszę o uzasadnienie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 132. Data: 2020-03-16 17:19:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > A prawne uzasadnienie jakieś?

    Kierunek pasa ruchu jest wzdłuż osi ulicy. Prostopadle można ją
    przechodzić, ale nie można przejeżdżać. Przy czym moim zdaniem tam nie
    ma P-11 tylko dlatego, ze jest nowy dywanik i nie zdążono jeszcze
    oznakowania poziomego namalować.>
    > Kolejny raz zalecam przeczytanie PoRD przed wypowiedzią. W szczególności
    > przeczytanie sobie o znaku P-12.
    > No proszę, nie dość że trzeba znać przepisy to jeszcze szczypta
    > jasnowidzenia potrzebna.

    Wystarczy trochę "zdrowego rozsądku" oraz "dobrych chęci", a nie
    "uważanie się za nieomylnego i jedynego sprawiedliwego wśród narodów
    świata" :-).

    --
    Robert Tomasik

  • 133. Data: 2020-03-16 17:27:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2020 17:15:46 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Mogę ja? Dlatego, ze tam jest znak A-7.

    Dobrze, w nagrodę dostaniesz pytanie dodatkowe. To się nazywa metodą
    sokratejską. Jak wiesz, użyto tam znaku P-11. Jakie obowiązki nakłada na
    kierowcę istnienie tego znaku?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 134. Data: 2020-03-16 17:29:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2020 17:19:32 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > przechodzić, ale nie można przejeżdżać. Przy czym moim zdaniem tam nie
    > ma P-11 tylko dlatego, ze jest nowy dywanik i nie zdążono jeszcze

    Powtarzasz się. Nie widzę prawnego uzasadnienia tylko kolejne
    widzimisię. Postaraj się lepiej.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 135. Data: 2020-03-16 18:18:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I będziesz sie tam zatrzymywał, by puścić tych z podporządkowanych?

    Odpowiedź na wasze pytanie jest taka, że znak D1 obowiązuje do odwołania
    - głupio czy nie ale właśnie tak jest i z tego wynika pierwszeństwo na
    głównej a nie lukania po bokach.

    --
    Shrek

  • 136. Data: 2020-03-16 20:29:58
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 16.03.2020 o 18:18, Srek pisze:

    > Odpowiedź na wasze pytanie jest taka, że znak D1 obowiązuje do odwołania
    > - głupio czy nie ale właśnie tak jest i z tego wynika pierwszeństwo na
    > głównej a nie lukania po bokach.

    znowu srekujacy nie ma racji, bo wcześniej nie ma znaku uwaga
    skrzyżowanie, które odwołuje znak pierwszeństwa przejazdu:)))))))))))))

  • 137. Data: 2020-03-16 21:17:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Dobrze, w nagrodę dostaniesz pytanie dodatkowe. To się nazywa metodą
    > sokratejską. Jak wiesz, użyto tam znaku P-11. Jakie obowiązki nakłada na
    > kierowcę istnienie tego znaku?

    Rowerzyście daje prawo przecięcia tej ulicy bez zsiadania z roweru.
    Kierwcę uprzedza, że jakiś cyklista może jechać w poprzek i nakazuje
    zachowanie szczególnej uwagi, coby po nim nie przejechał. Normalnie
    rowerzyści jeżdżą wzdłuż drogi, a nie w poprzek.

    --
    Robert Tomasik

  • 138. Data: 2020-03-16 21:18:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Powtarzasz się. Nie widzę prawnego uzasadnienia tylko kolejne
    > widzimisię. Postaraj się lepiej.

    Powtarzam się, bo w kółko o to samo pytasz. Mam Ci dać podstawę prawną
    do tego, że drogą sie wzdłuż osi, a nie w poprzek jeździ?

    --
    Robert Tomasik

  • 139. Data: 2020-03-16 21:25:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.03.2020 o 17:18, J.F. pisze:

    > A samochod przepychasz ?
    > Masz sie zatrzymac, ustapic pierwszenstwa, i mozesz jechac.

    Nie będę się tu upierał, bo faktycznie można to jak skrzyżowanie
    potraktować, zwłaszcza, ze nawet nie widać znaków "Droga dla rowerów",
    więc można uznać, że to wąska droga jest i tyle.

    nik moze byc, a krzaki zaslaniaja ..

    > Na tej fotce nie ma, byc moze celowo ... ale czy to cos mowi rowerzyscie ?
    > Czy jednak powinien sie spodziewac przejazdu, skoro jedzie DDR ?

    No z fotki nie wynika, ze to "Droga dla rowerów".

    --
    Robert Tomasik

  • 140. Data: 2020-03-16 21:40:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2020 21:17:36 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > zachowanie szczególnej uwagi, coby po nim nie przejechał. Normalnie
    > rowerzyści jeżdżą wzdłuż drogi, a nie w poprzek.

    Nakazuje mu udzielenie pierwszeństwa (patrz art. 27, mam ci zacytować
    czy sam przeczytasz?). No więc jak, nakazuje mu udzielenie
    pierwszeństwa czy uprzedza o rowerzyście? (dla utrudnienia przypomnę że
    od uprzedzania o rowerzyście jest znak D-6a) Nie za wiele od razu, bo
    się pogubisz. Najpierw zdecyduj czy pierwszeństwo czy ostrzeżenie. Masz
    jeszcze jedną szansę, znaj chamskie serce.
    --
    Jacek
    I hate haters.