  • 31. Data: 2006-08-11 06:11:17
    Temat: Re: Perfum a ugryzienie owada...
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu tomm porozsypywal nastepujace haczki:
    > to rownie bezsensowne sa dyskusje na temat czyis literowek
    'perfum' to nie jest literowka. Gosc to powtorzyl w kolejnych postach,
    wiec pisze tak celowo
    --
    badzio

  • 32. Data: 2006-08-11 08:48:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    zynov napisał(a):

    > Nazwa potoczna zmienia się wraz z regionem, w którym jest używana. Nie
    > napisałem, że ta nazwa jest używana w _całej_ Polsce. :)
    >
    > Inne nazwy potoczne tego owada to giez (liczba mnoga: gzy) oraz mucha
    > końska.

    A to myślimy o zupełnie innym owadzie.
    Końska mucha to AFAIK faktycznie owad z "bąkowatych", niemniej ja się z
    określaniem jej jako bąk nie spotkałem.
    Za to w moich okolicach bąkiem nazywa sie trzmiela który w pewnym uproszczeniu
    wygląda jak gruba osa :)

  • 33. Data: 2006-08-11 09:22:48
    Od: m...@g...com

    Tomasz Pyra wrote:

> [...]
    > określaniem jej jako bąk nie spotkałem.
    > Za to w moich okolicach bąkiem nazywa sie trzmiela który w pewnym

    http://www.macro-insects.webpark.pl/mucha223.html, nawet wygląda że toto
    jest nazwane bąkiem oficjalnie, nie tylko potocznie.

    p. m.