  • 11. Data: 2008-05-08 16:58:23
    Temat: Re: Pełnomocnictwo na poczcie?
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    już rozumiem...
    jak to człowiek codziennie czegoś się uczy...

    dzieki za wyjasnienie.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 12. Data: 2008-05-08 17:14:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Normalnie jest tak, że jeśli przedsiębiorca chce doliczyć do faktury
    > znaczek pocztowy, to musi ro zrobić z 22% vatem. Jak wspomniałeś, 0%
    > vat dotyczy tylko usług świadczonych przez pocztę polską. Tylko
    > poczta może wystawić fakturę ze zwolnionym vatem. Refakturowanie z
    > zerową stawką jest niepoprawne.

    Liwiusz, Ty też nie odróżniasz stawki 0% od zw. ?
    Przecież stawka zerowa to sprzedaż OPODATKOWANA
    (preferencyjnie, ale jednak opodatkowana)
    a zwolniona to nieopodatkowana.
    Refakturowanie usług poczty z zachowniem
    statusu sprzedaży zwolnionej można uznać za niepoprawne,
    ale refakturowanie ze stawką zerową to już nadużycie :-)

  • 13. Data: 2008-05-08 17:17:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    cef pisze:

> [...]
    > statusu sprzedaży zwolnionej można uznać za niepoprawne,
    > ale refakturowanie ze stawką zerową to już nadużycie :-)

    Odróżniam, tylko szybko pisałem, bo ktoś mi stał nad głową ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 14. Data: 2008-05-08 18:01:46
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    A żeby było śmieszniej dowód nadania ma faktycznie wysyłający. Kiedyś
    kupiłem jakiś drobiazg u gościa z takim zapisem. Wysyłka listem poleconym
    zaginęła a facet odszkodowanie od poczty wziął sobie, w ogóle nie
    interesował go tamten zapis z jego aukcji (odszkodowanie od poczty kilka
    razy przekraczało wartość zaginionej przesyłki) Towar wysłał ponownie.
    Czyli to taki zapis który ma zrobić dobrze tylko sprzedającemu.

    boropi

  • 15. Data: 2008-05-08 18:41:24
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "boropi" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > razy przekraczało wartość zaginionej przesyłki) Towar wysłał ponownie.
    > Czyli to taki zapis który ma zrobić dobrze tylko sprzedającemu.

    U gościa bez takiego zapisu byłoby przecież identycznie.

    Piotr

  • 16. Data: 2008-05-11 23:59:05
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 08 maj 2008 20:41
    (autor PiotRek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fvvhgs$hel$1@inews.gazeta.pl>):

    > U gościa bez takiego zapisu byłoby przecież identycznie.

    Ale by dostał fakturę. ja też kupiłem ostatnio u takiego buca, co przysłał
    fakturę bez kosztów przesyłki i się upiera, że nie da na przesyłkę. A ja za
    nią k-wa zapłaciłem.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu