  • 1. Data: 2010-05-06 07:03:13
    Temat: Pełnomocnictwo do reprezentowania firmy
    Od: "$tipa" <s...@w...pl>

    Żona ma działalność - prywatną praktykę lekarską. W jaki sposób
    sporządzić dla mnie pełnomocnictwo do wszelkich czynności
    formalno-prawnych związanych z tą działalnością? Czy wystarczy jej
    oświadczenie z pieczątką, czy też trzeba to notarialnie?

    $tipa

  • 2. Data: 2010-05-06 07:05:58
    Temat: Re: Pełnomocnictwo do reprezentowania firmy
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 06-05-2010 09:03, $tipa pisze:
> [...]
    > formalno-prawnych związanych z tą działalnością? Czy wystarczy jej
    > oświadczenie z pieczątką, czy też trzeba to notarialnie?

    Zależy do jakich czynności. W zdecydowanej większości przypadków
    wystarczy zwykłe pełnomocnictwo na piśmie (bez pieczątki). Jednak nie
    dokonasz nim czynności wymagających formy aktu notarialnego czy innej
    formy szczególnej, ale to są raczej wyjątkowe czynności (np. sprzedaż
    czy obciążenie nieruchomości).

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2010-05-06 07:29:44
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 06 May 2010 09:05:58 +0200, .B:artek. napisał(a):

> [...]
    > dokonasz nim czynności wymagających formy aktu notarialnego czy innej
    > formy szczególnej, ale to są raczej wyjątkowe czynności (np. sprzedaż

    Warto też dodać, że ogólne pełnomocnictwo wystarczy wyłącznie do
    czynności zwykłego zarządu. A już czynności przekraczające ten zakres
    wymagają pełnomocnictwa szczegółowego.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] gdzie zrobić zdjęcie we Wrocławiu? ==> http://foto-krzyki.pl

  • 4. Data: 2010-05-06 08:32:43
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-05-06 09:03, $tipa pisze:
> [...]
    > formalno-prawnych związanych z tą działalnością? Czy wystarczy jej
    > oświadczenie z pieczątką, czy też trzeba to notarialnie?

    Nie wszędzie takie upoważnienia honorują. Z notarialnym pełnomocnictwem
    bez problemów załatwiam sprawy urzędowe, ubezpieczeniowe i
    informatyczno-telekomunikacyjne. Natomiast spore problemy robią
    instytucje finansowe. (Banki, firmy Leasingowe). Prawdę mówiąc nie
    pamiętam, aby udało się zawrzeć jakąkolwiek umowę leasingową na takie
    pełnomocnictwo.