  • 80. Data: 2006-10-20 14:48:51
    Temat: Re: Patrol na drodze
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail'a V...@h...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Moze raz jeszcze podkresle - watek dotyczy nie pasa ruchu, a tego ze
    > jedziesz max dozwolona predkoscia, wiec jakie tu jest blokowanie ruchu,
    > skoro inni NIE MAJA PRAWA jechac szybciej?

    powiem wiecej - jak jedziesz na trasie 90 i widzisz ze ktos cie wyprzedza
    to powinienes zajechac mu droge...
    Blokowanie było bo niektórzy jada 65, niektórzy 70 i tmatemu panu nic do
    tego. Moze ewentualnie zadzwonic na policje.

    Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.
    (Mądrość Wschodu)

  • 82. Data: 2006-10-20 14:58:25
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <A...@n...stronie.www.pl>

    Budzik napisał(a):

> [...]
    > Blokowanie było bo niektórzy jada 65, niektórzy 70 i tmatemu panu nic do
    > tego. Moze ewentualnie zadzwonic na policje.

    Plus pouczające wbicie hamulcy, bo kto wie ... przecież za
    zakrętem może być plama kałuży na drodze i z 90 macie szanse nie
    wyprzedzać.

    Jak ktoś z przeciwka jedzie za szybko - też zajeżdżać, a jakże
    ... i pouczająco mrugać długimi , po czym pokazać faka jak
    idiota nie zareaguje i pójdzie na czoło. Uważać przy czole
    jednak należy by podczas zamieniania się miejscami w samochodach
    (bo przecież obowiązek zapinania pasów to idiotyzm) palec
    pokazujący faka nie włożyć przeciwnikowi do oka bo może go zaboleć.

    --
    |______ Rafał "SP" Gil
    o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + ML 145

  • 83. Data: 2006-10-20 14:58:54
    Od: "VoyteG" <V...@h...com>

    Budzik napisał(a):

> [...]
    > Blokowanie było bo niektórzy jada 65, niektórzy 70 i tmatemu panu nic do
    > tego. Moze ewentualnie zadzwonic na policje.

    Analizujemy kwestie nie z punktu widzenia naduzyc kierowcow, ale
    patrzac na postawe policji, ktora powinna przykladnie to prawo powazac.
    Osoba chcaca przestrzegac prawa ma do tego prawo :)
    I nie moze liczyc sie z sankcjami za przestrzeganie tegoz prawa
    VoyteG

  • 84. Data: 2006-10-20 15:01:25
    Od: "VoyteG" <V...@h...com>

    Budzik napisał(a):
    > Osobnik posiadający mail'a V...@h...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > podaj przepis który zabrania *wyprzedzac* takie auto.

    Przepis o dopuszczonej predkosci na danym odcinku drogi.
    Wyprzedzenie innego pojazdu implikuje zlamanie tego przepisu

    VoyteG

  • 85. Data: 2006-10-20 15:08:34
    Od: "VoyteG" <V...@h...com>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Można zmuszać kogoś do przestrzegania prawa. Przeczytaj sobie ustawę,
    > zapoznaj się z definicją ruchu prawostronnego i przestań blokować lewy pas.

    Czy mozesz zatem wyjasnic komu, zgodnie z prawem, on blokuje ruch,
    skoro przepisy NIE POZWALAJA na szybsza jazde?

    VoyteG

  • 86. Data: 2006-10-20 15:16:27
    Od: "pluton__" <z...@p...onet.pl>

    > Moze raz jeszcze podkresle - watek dotyczy nie pasa ruchu, a tego ze
    jedziesz max dozwolona predkoscia, wiec jakie tu jest blokowanie ruchu,
    skoro inni NIE MAJA PRAWA jechac szybciej?

    Mozna by powiedziec tak: a jedz sobie szybciej, niz pozwalaja
    przepisy/warunki na drodze. Najwyzej dostaniesz mandat
    albo sie zabijesz.

    Ale z drugiej strony taki gosc moze zabic kogos innego i wtedy dupa.

    Ja stosuje podejscie elastyczne: jezeli jest to mozliwe
    i nieuciazliwe (nie wiaze sie z jakims drastycznym ustepowaniem
    pasa, niebezpiecznym wjezdzaniem na prawy pas komus przed nos,
    byle tylko ustapic, nie bede musial tym prawym pasem
    wlec sie najblizsze 10 km, bo na czele kolumny jest traktor, jezeli
    nie zmusza mnie do jezdzeniu po strzasznych dziurach prawego pasa)
    to uwazam, ze nalezy przepuscic takiego spieszacego.
    On ma dobry humor przez najblizsze kilka dni, opowiadajac, jak to dzielnie
    objezdzal roznych jeleni na drodze miedzywsiowej nr. 37346,
    i ja jestem szczesliwy, ze on sobie poszedl wreszcie i nie wsadza mi nosa
    w rectum.

    Z drugiej strony, jezeli ustapienie wiaze sie z jakimis uciazliwosciami,
    to nie widze powodu, zeby sie na nie narazac. Jak sie gosciowi
    spieszy, to niech sobie wsiadzie w tramwaj.

    pozdrawiam
    pluton

  • 87. Data: 2006-10-20 15:17:53
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "VoyteG" <V...@h...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]

    >Czy mozesz zatem wyjasnic komu, zgodnie z prawem, on blokuje ruch,
    skoro przepisy NIE POZWALAJA na szybsza jazde?

    Przepisy nie zabraniają tam bezwarunkowo szybszej jazdy. Są pojazdy, które
    mogą się tam poruszać szybciej (np. uprzywilejowane), są nawet takie, które
    po odpowiednim oznakowaniu mogą po tym lewym pasie jechać pod prąd (z żółtym
    kogutem).
    Reguła ruchu prawostronnego jest nadrzędna i każdy ma obowiązek się do niej
    stosować. Nawet kierujący pojazdem z maksymalną dopuszczalną szybkością.
    Od karania przekraczających prędkość jest Policja a nie inni kierowcy.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 88. Data: 2006-10-20 15:17:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    VoyteG wrote:

    > Tyle ze celem opisywanej osoby nie bylo hamowanie, lecz jazda z
    > przepisowa, tym razem dopuszczona predkoscia.

    Ale była nieprzepisowa.

  • 89. Data: 2006-10-20 15:18:02
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    VoyteG napisał(a):

    > Przepis o dopuszczonej predkosci na danym odcinku drogi.
    > Wyprzedzenie innego pojazdu implikuje zlamanie tego przepisu

    Nie do konca, bo w momencie wyprzedzania dopuszcza sie predkosc wyzsza
    od dopuszczalnej.
    Popatrz na to z innej strony: Droga jednojezdniowa, po jednym pasie na
    kierunek jazdy (standard), linia przerywana, brak zakazu wyprzedzania.
    Ograniczenie do 60. Jedzie przez Tobą delikwent np. 50-55. Rozumiem ze
    takiego nie wyprzedzisz?
    Wyprzedzajac albo byś przekroczył dopuszczalna predkość, albo
    potrzebowałbyś tyle miejsca do wyprzedzenia, ze na pewno znalazł by się
    ktoś z przeciwka chętny na czołówkę...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 90. Data: 2006-10-20 15:19:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    VoyteG wrote:

    > Przepis o dopuszczonej predkosci na danym odcinku drogi.
    > Wyprzedzenie innego pojazdu implikuje zlamanie tego przepisu

    A masz aktualną homologację swojego prędkościomierza? Gwarantującą jego
    precyzyjne i dokładne wskazywanie prędkości? Niezależnie od założonych
    felg/opon oraz ich stanu?

    Ja np. swego czasu miałem pojazd, który przy prędkości 82km/h pokazywał
    105km/h...