  • 11. Data: 2008-03-27 10:29:49
    Temat: Re: Parking strzeżony - pies
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "K" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:240f.00000056.47eb667b@newsgate.onet.pl...

    > Oczywisice ze lata sobie bez kaganca i smyczy, po prostu logika stróża jest
    > taka "niech się Pan nie boi, on Pana nie ugryzie"
    > Gdzie mogę znależć w miare aktualny spis ras uznanych za niebezpieczne?

    nie musisz szukac, psy z ras "uznanych za..." musza byc podwojnie zabezpieczone,
    czyli i smycz i kaganiec, pozostale na smyczy, chyba ze "lokalne prawo" mowi
    inaczej, a nawet jesli mowi, to przewaznie zaostrza rygor, wiec tak czy siak,
    pies powinien byc na smyczy wiec i tak mozesz wezwac sm albo policje,
    ewentualnie najpierw kierowac kroki do szefa tego ciecia

  • 12. Data: 2008-03-27 15:22:14
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zp(Wytnij)@gazeta.com.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości
    > Dnia Wed, 26 Mar 2008 23:53:17 +0100, Zbyszek ZiPi napisał(a):
    >
    >"Kto nie zachowuje zwykłych lub nakazanych środków
    > ostrożności przy trzymaniu zwierzęcia, podlega karze
    > grzywny do 250 złotych albo karze nagany".
    > Nie zmienia to faktu, że ogólna kwalifikacja jest wówczas > wykroczenie.
    > BTW to przykład dość szkodliwego w moim
    > przekonaniu przepisu, niezgodnego z konstytucyjną
    > wszakże zasadą nullum crime sine lege.
    Co ma z tym wspólnego ta zasada.Od kiedy pamiętam takie wykroczenie było w
    kodeksie wykroczeń.
    ZiPi

  • 13. Data: 2008-03-27 19:41:44
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 27 Mar 2008 16:22:14 +0100, Zbyszek ZiPi napisał(a):

    > Co ma z tym wspólnego ta zasada.Od kiedy pamiętam takie wykroczenie było
    > w kodeksie wykroczeń.

    Zasada ma tyle wspólnego, że czyn określa uchwała, która ustawą nie jest.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 14. Data: 2008-03-28 16:01:06
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    szerszen wrote:

> [...]
    > rygor, wiec tak czy siak, pies powinien byc na smyczy wiec i tak mozesz
    > wezwac sm albo policje, ewentualnie najpierw kierowac kroki do szefa

    A czy to oznacza ze pies z rasy uznanej za niebezpieczna musi byc na
    smyczy/w kagancu TYLKO na terenie publicznym czy tez np. na moim wlasnym
    podworku (powiedzmy ze ogrodzone, nie ma dziur w plocie , pies sie nie
    wydostanie, tabliczki na furtce i bramie sa itp) - co wtedy?

    Tak pytam z ciekawosci - wiem ze wlasciciel odpowiada jesli pies
    ucieknie i np kogos pogryzie - a co jesli ktos bez mojej wiedzy i
    pozwolenia wejdzie na podworko i wtedy pies go pogryzie? (zwykly lub
    "niebezpieczny" - czy jest roznica?)

    Maverick

  • 15. Data: 2008-03-31 06:12:42
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podworko i wtedy pies go pogryzie? (zwykly lub "niebezpieczny" - czy jest

    na twoim podworku pies moze latac luzem, ale...

    polskie prawo jest tak poje... ze jesli ktos ci wlezie przez plot na twoje
    podworko, mimo tabliczek itd itp, i twoj pies, niezaleznie od tego czy to
    kundel, czy bullterier go po gryzie, albo zagryzie to i tak za to odpowiadasz