  • 1. Data: 2009-03-05 14:22:03
    Temat: Papierosy samolotem do Irlandii
    Od: "Marian Paździoch" <j...@i...pl>

    Odrazu przepraszam, że pytam o to na grupie bo niby mógłbym sprawdzić taką
    informację gdzies w internecie, ale jednak jest problem. Duża rozbierzność
    informacji i nie wiem które sa prawdziwe/aktualne. Ile mogę przewieźć
    papierosów do Irlandi podróżując samolotem i co grozi w przypadku
    przekroczenia tej liczby?

    Pzdr
    Maniek

  • 2. Data: 2009-03-05 16:44:39
    Temat: Re: Papierosy samolotem do Irlandii
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Marian Paździoch" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > informacji i nie wiem które sa prawdziwe/aktualne. Ile mogę przewieźć
    > papierosów do Irlandi podróżując samolotem i co grozi w przypadku

    Zgodnie z postanowieniami dyrektywy Rady 92/12/EWG z dnia 25 lutego 1992 r. w
    sprawie ogólnych warunków dotyczących wyrobów podlegających podatkowi
    akcyzowemu, ich przechowywania, przepływu oraz kontrolowania, "odnośnie wyrobów
    nabytych przez osoby prywatne dla ich własnego użytku i przez nie
    transportowanych, zasada kierująca rynkiem wewnętrznym ustanawia, że podatek
    akcyzowy jest pobierany w Państwie Członkowskim, w którym zostały one nabyte"
    (art. 8).

    Zgodnie z kolejnym artykułem dyrektywy, państwa członkowskie mogą ustalić,
    wyłącznie w celach dowodowych, poziomy, poniżej których sprowadzanie towarów
    akcyzowych będzie uznawane za mające charakter prywatny. Poziomy te nie mogą być
    jednak niższe niż:

    papierosy
    800 sztuk

    cygaretki (cygara ważące nie więcej niż 3 g każde)
    400 sztuk

    cygara
    200 sztuk

    tytoń
    1,0 kg

    napoje alkoholowe
    10 l

    produkty pośrednie
    20 l

    wina (włączając maksymalnie 60 l win musujących)
    90 l

    piwa
    110 l

    Powyższa konstrukcja oznacza, że osoba fizyczna może przewozić towary akcyzowe
    na własne potrzeby w ilościach nawet znacznie większych niż wyżej podane (a
    teoretycznie w ilościach nieograniczonych) pod warunkiem, że wykaże, iż towary
    sprowadzane są na własny użytek, a nie w celach handlowych.

    co do przekroczenia to nie wiem

  • 3. Data: 2009-03-06 12:03:23
    Od: ml <k...@z...pl>

    On 5 Mar, 16:44, "tg" <a...@b...cpl> wrote:
    > teoretycznie w ilościach nieograniczonych) pod warunkiem, że wykaże, iż towary
    > sprowadzane są na własny użytek, a nie w celach handlowych.

    to "wykaze" mnie zaciekawilo.
    Czy to oznacza ze trzeba udowodnic swoja niewinnosc?

  • 4. Data: 2009-03-06 12:34:17
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "tg" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyłącznie w celach dowodowych, poziomy, poniżej których sprowadzanie
    > towarów akcyzowych będzie uznawane za mające charakter prywatny. Poziomy

    Ale to chyba nie dotyczy Niemiec, bo 800 szt. to cztery sztangi (zakładając
    10 paczek po 20 papierosów w sztandze), a Niemcy już powyżej 2 się
    bulwersują i każa płacić...

    Pozdrawiam Przemek

  • 5. Data: 2009-03-06 15:18:35
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "ml" napisał:
    to "wykaze" mnie zaciekawilo.
    Czy to oznacza ze trzeba udowodnic swoja niewinnosc?

    celnik pyta: co pan tam wiezie, a turysta mówi ze żarcie dla psa, celnik
    zadląda a tam worek kawy, a turysta: jak nie będzie chciał to niech nie
    żre:O)

  • 6. Data: 2009-03-06 15:40:38
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    ml pisze:

    > to "wykaze" mnie zaciekawilo.
    > Czy to oznacza ze trzeba udowodnic swoja niewinnosc?

    Właśnie dziś podali w radiu, że okradziono hurtownię papierosów ;)

    --
    animka

  • 7. Data: 2009-03-06 23:12:09
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w wiadomości
    > Ale to chyba nie dotyczy Niemiec, bo 800 szt. to cztery sztangi (zakładając 10
    > paczek po 20 papierosów w sztandze), a Niemcy już powyżej 2 się bulwersują i
    > każa płacić...

    dotyczy, mieli okres przejsciowy do konca zeszlego roku, od poczatku tego
    wszedzie jest 800 afaik

  • 8. Data: 2009-03-06 23:20:22
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    > dotyczy, mieli okres przejsciowy do konca zeszlego roku, od poczatku tego
    > wszedzie jest 800 afaik

    mam racje ;) http://www.msz.gov.pl/files/docs/Poradnik_60817.pdf
    strona 35

  • 9. Data: 2009-03-09 09:50:45
    Od: ml <k...@z...pl>

> [...]
    >
    > celnik pyta: co pan tam wiezie, a turysta mówi ze żarcie dla psa, celnik
    > zadląda a tam worek kawy, a turysta: jak nie będzie chciał to niech nie

    Nie na temat.
    W tym przypadku by bylo:
    celnik pyta: co pan tam wiezie?
    obywatel ue (nie zaden turysta): 10 000 papierosow. bo co?
    celnik pyta: na wlasny uzytek?
    obywatel ue: tak. bo co?

    Moje pytanie jest: jakie ma prawo celnik zadawac takie pytania,
    papieros jak kazdy inny towar w ue.
    Oczywiscie Niemcy beda sie przypieprzac, bo to niemcy i chodzi o kase.
    Ale czy maja prawo?