  • 21. Data: 2007-06-21 13:57:23
    Temat: Re: "Państwo urzeczywstniające zasady sprawiedliwości społecznej" - ale jestem wpieklony :[ wrrr....
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    poreba pisze:

    > A sprawiedliwość bezprzymiotnikowa istnieje?

    Też nie :)

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 22. Data: 2007-06-21 14:44:28
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 20 Jun 2007 19:36:54 +0200, Przemek Lipski napisał(a):

    > Użytkownik "Liwiusz"

    > Skoro przelane zostały omyłkowo, to spółka A+ nie jest i nie była
    > właścicielem tych pieniędzy. To chyba oczywiste??

    Przed przelewem A miała jednego wierzyciela: US. Z chwilą przelania
    pieniędzy B=>A, ma dwóch wierzycieli, US i B (jeżeli B wystąpi o zwrot na
    podstawie bezpodstawnego wzbogacenia). A w przypadku egzekucji,
    należności wobez US mają pierwszeństwo. I chociażby z tej przyczyny B
    musi poczekać aż US weźmie to co jego.

    p. m.

  • 23. Data: 2007-06-21 21:28:51
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "mvoicem"
    > Przed przelewem A miała jednego wierzyciela: US. Z chwilą przelania
    > pieniędzy B=>A, ma dwóch wierzycieli, US i B (jeżeli B wystąpi o zwrot na
    > podstawie bezpodstawnego wzbogacenia).

    Przecież to bez sensu :/ Jakie bezpodstawne wzbogacenie?? Firma dostała
    przelew omyłkowo i chciała pieniądze oddac, nie chciała się nimi wzbogacac.

    > A w przypadku egzekucji,
    > należności wobez US mają pierwszeństwo. I chociażby z tej przyczyny B
    > musi poczekać aż US weźmie to co jego.

    I to jest zwykły bandytyzm.

    POzdrawiam Przemek

  • 24. Data: 2007-06-22 07:44:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 21 Jun 2007 23:28:51 +0200, Przemek Lipski napisał(a):

    > Użytkownik "mvoicem"
    >
    > Przecież to bez sensu :/ Jakie bezpodstawne wzbogacenie?? Firma dostała
    > przelew omyłkowo i chciała pieniądze oddac, nie chciała się nimi
    > wzbogacac.

    Już ci to ktoś tłumaczył, że nie trzeba chcieć żeby się
    wzbogacić. Jest to klasyczny przykład bezpodstawnego wzbogacenia.
    Poczytaj sobie KC.

    p. m.

  • 25. Data: 2007-06-22 10:39:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Jun 2007, Przemek Lipski wrote:

    > Użytkownik "Liwiusz"

    > Albo pomyłki. Jeżeli poroszę Cię o rozmienienie mi 100 zł na 2 x 50 zł, a ty
    > prze pomyłke dasz mi 4 x 50zł to w chwilio, gdy je wezmę to są moje i nic
    > tego nie zmieni ??

    Na mój gust mniej więcej tak wychodzi - masz oddać 100 zł, ale dlatego
    właśnie że 100 zł "dostałeś za nic", i *MASZ* więcej niż Ci się należało.

    Popatrz na to tak: jak Ci je ktoś ukradnie, między momentem kiedy się
    wyjaśniło że jednak dostałeś 200 zł zamiast 100 zł a momentem kiedy
    je zwracasz, to powiesz ze "ukradł Twoje pieniądze" (i NADAL MASZ ZWRÓCIĆ
    100 zł), czy że "ukradł 100 zł temu kto wydał Ci za dużo") (i co Ciebie
    to obchodzi, że JEMU ukradli, niech sobie szuka złodzieja?).

    pzdr, Gotfryd