  • 31. Data: 2013-10-20 04:51:18
    Temat: Re: Pani komornik pracuje niestrudzenie
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-19 20:54, Maciek wrote:
    > Oczywiście. Rodzic mógł dziecku dać także dom, samochód i melona na
    > cukierki.

    1.takie darowanie to nie drobnostka,- w następstwie tego rodzic przeciez
    przestałby byc włascicielem znacznego majątku, nawet jego prawo do
    dysponowania nim mogłoby byc ograniczone, czy nawet całkowicie zniesione
    (przez sąd rodzinny), nie mógłby dowolnie czerpac z darowanego majątku
    korzysci, a i nie wiadomo, co dziecko z tym już SWOIM majatkiem
    zrobiłoby po osiągnięciu pełnoletności,
    a ponadto
    2. to podlegałby pod skarge pauliańską

    > Ja wiem, że u nas (i nie tylko) nie sadza się bandytów ze względu na zły
    > stan zdrowia. Może więc ustalmy, że nie ściągamy też długów od emerytów,
    > czyli po 67 roku życia zaczną się sprawdzać te dawne reklamy OFE -
    > ciepłe morza, plaże, drinki z parasolkami itp ;-)

    Nie znasz prawa,- własnie ściąganie z emerytur jest łatwiejsze, ma mniej
    ograniczeń niż egzekucja z wynagrodzenia..

  • 32. Data: 2013-10-20 08:10:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-20 04:51, p47 pisze:
    > Nie znasz prawa,

    Chyba nie zrozumiałeś, co napisał.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2013-10-20 08:31:06
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    Kto chce nówke da 400 a używkę wyceni "rynek" To licytacja i towar jest tyle
    wart ile ktoś za niego zechce dać.
    Bywam na licytacjach komorniczych i uwierz mi że jak dwóch gorącokrwistych
    zacznie licytowac to moze sie okazac że ta konsola pójdzie za 300zł. I to
    pomimo tego że nówka kosztuje 400 a ta z licytacji w sumie nawet niewiadomo
    czy sprawna. Komornik z reguły nawet nie bawi się w uruchamianie
    licytowanego sprzętu.
    Pisałem już wcześniej że uczestniczyłem w licytacji starej plazmy którą ktos
    kupił za tyle że o wiele nowoczesniejszy model w sklepie nówke by kupił.
    Dwóch gości zaczeło przebijać i się zagalopowali;)
    --------------------------------
    Dokładnie. A w ogóle konsole to chodliwy towar na licytacjach i przychodzi
    sporo ludzi.
    W tym kontekście im niższa cena wywoławcza tym większa szansa na sprzedaż
    tego drożej niż gdyby wywoławcza była niższa.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 34. Data: 2013-10-20 08:33:39
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > szacunkowa wycena rynkowa konsoli PS2 z 2 padami jest 4x wyzsza niz
    > szacunek komornika.
    >
    > ja sie nei pytam o cene wywolawcza, tylko skad komornik bierze nierynkowe
    > waertosci i podaje jako wartosc szacunkowa

    > Czyli po co komornik podaje szacunkowa wartosc (z dupy wzieta). Wystarczy
    > zeby podal minimalna.

    > no tak bywa, ale ja nie do tego pije.
    >
    > ja pije do "falszowania rzeczywistosci" w wycenach komorniczych.
    >
    > jak sie nie zna, to lepiej niech nie podaje, niz wymysla.

    I znowu chodzi o strategie motywacyjne stosowane przez komorników.
    Jak dłużnik się przestraszy, że mu się konsola sprzeda za wszawy grosz to
    albo ureguluje zadłużenie albo podstawi swojego licytanta,
    który odkupi jego konsole dla niego. Tym sposobem egzekucja długu jest w
    jakiś sposób skuteczna.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 35. Data: 2013-10-20 10:33:35
    Od: Kubuś Puchatek <a...@e...com.pl>

    Dnia 20.10.2013 o 08:33 wromek <wromek@...gmail.com> napisał(a):

    [ciach]

    Ustaw kodowanie, OK?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 36. Data: 2013-10-20 10:51:27
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-10-20 04:51, p47 pisze:
    > 2. to podlegałby pod skarge pauliańską
    Jasne, zwłaszcza gdyby darowizna była dokonana przed zaciągnięciem długu.

    Maciek

  • 37. Data: 2013-10-20 17:15:27
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-20 10:51, Maciek wrote:
    > Jasne, zwłaszcza gdyby darowizna była dokonana przed zaciągnięciem długu.

    Jesli darowizna była dokonana przed zaciągnieciem długu to oczywiście i
    całkowicie słusznie ani komornikowi, ani dłużnikowi nic do tego!!
    Chyba w swej zapalczywosci nie chcesz, aby komus zabierano JUŻ (czasem
    od dawna!) JEGO majątek tylko dlatego, ze pochodzi on od ciebie i
    dlatego, że kiedyś tam PÓŹNIEJ zachciało ci się długów narobić!
    Gdyby twój pomysł znalazł zrozumienie to nie istniało by nic takiego jak
    fundament w postaci pewności stosunków prawnych!

    na marginesie: Ostatnio nasi ustawodawcy OIDW poszli w podobnym do
    twoich sugestii kierunku tworząc ustawę pozwalająca(z grubsza) zabierać
    innym majątki, jesli pozyskali je od osób, które te majatki zdobyły na
    drodze przestepstw.
    MZ to bardzo niebezpieczne narzedzie (znając naszego fiskusa i pazerośc
    władzy), jest ono w ogólności użyteczne, ale nalezy nim posługiwać się
    ostroznie i UCZCIWIE, zgodnie z deklarowanymi intencjami. Tu mam
    wątpliwosci!

  • 38. Data: 2013-10-20 17:17:25
    Od: p47 <k...@w...pl>

    On 2013-10-20 08:10, Liwiusz wrote:

    > Chyba nie zrozumiałeś, co napisał.

    Zrozumiałem, tylko realiami trochę chce przystopowac jego demagogię.

  • 39. Data: 2013-10-20 20:31:19
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 20.10.2013 08:33, wromek wrote:

    > I znowu chodzi o strategie motywacyjne stosowane przez komornik?w.
    > Jak d?u?nik si? przestraszy, ?e mu si? konsola sprzeda za wszawy grosz to
    > albo ureguluje zad?u?enie albo podstawi swojego licytanta,
    > kt?ry odkupi jego konsole dla niego. Tym sposobem egzekucja d?ugu jest w
    > jaki? spos?b skuteczna.

    A wirzyciel jak sie cieszy, gdy sie dowie, ze zlicytowano sprzet
    wartosci 5 tys za kwote 2 tysiace i juz nie ma z czego dluznika
    oszwabic, i 3 kafle poszly sie jebac...

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 40. Data: 2013-10-20 21:28:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 października 2013 20:31:19 UTC+2 użytkownik hikikomorisan
    napisał:

    > A wirzyciel jak sie cieszy, gdy sie dowie, ze zlicytowano sprzet
    > wartosci 5 tys za kwote 2 tysiace i juz nie ma z czego dluznika
    > oszwabic, i 3 kafle poszly sie jebac...
    Gdybty sprzęt był warty 5 tys to mniej więcej taka kwotą zakończyła by się licytacja.
    Skoro staneło na 2tys to znaczy że mniej więcej taka wartośc sprzetu była.
    Na licytację przychodza kupowac ludzie zorientowani w cenach i uwierz mi ze
    sporadycznie trafisz okazję typu "warte 5tys posżło za 4tys".
    A jak ktoś wyżej pisał- im niższa cena wywoławcza tym więcej licytujacych na starcie.