  • 1. Data: 2004-09-13 07:28:44
    Temat: Pagony policyjne - można nosić przy cywilnym ubraniu ?
    Od: "Rezydent" <r...@N...gazeta.pl>

    Widziałem na dworcu PKP Warszawa Centralna osobnika w wieku z wyglądu lat 22-
    28 w koszuli w kwiatki, z falami morza, z krótkim rękawem od razu widać, że
    zakupiona w sklepie z markowymi koszulami, cena takiej koszuli to 50-100 zł.
    Wszystko byłoby absolutnie normalnie, ot koszula jakich wiele, gdyby nie to,
    ze ów osobnik przyszył sobie pagony policyjne z 4 tymi listkami czy gwiazkami
    (wypadłem z obiegu i nie wiem co to za stopień: komisarz? nadkomisarz?).
    Osobnik miał niebieskie dżinsowe spodnie i sandały.

    Patrol policji wylegitymował osobnika zapewne z tego powodu. Ponieważ było to
    niedaleko komisariatu kolejowego, poproszono go aby tam się udał.

    Wiem, ze jest w kodeksie wykroczeń artykuł, że kto nosi mundur bez
    uprawnień... podlega grzywnie itp. jednak gdzie jest granica ? W
    sklepach "mundurowych" można sobie kupić swetry, zresztą bardzo dobre i
    ciepłe, można kupić nieprzemakalne kurtki wojsk wojsk lotniczych i marynarki
    wojennej i inne elementy wojskowego czy policyjnego uniformu. Pytanie brzmi
    gdzie jest granica, ile można z munduru mieć na sobie?

    Nie da się ukryć, że ubiory mundurowe są solidne, a co za tym idzie cieszą
    się powodzeniem wśród cywilów.

    Pozdrawiam
    Rezydent

  • 2. Data: 2004-09-13 09:51:48
    Od: Richat <r...@t...pl>

    Użytkownik Rezydent napisał:

> [...]
    > (wypadłem z obiegu i nie wiem co to za stopień: komisarz? nadkomisarz?).
    > Osobnik miał niebieskie dżinsowe spodnie i sandały.

    rotfl
    koszula w kwiatki i gwiazdki :)
    z tego co wiem mozesz nosic mundury ale bez zadnych emblematow i stopni,
    poprostu gole mundury
    --
    Pozdr.Richat

  • 3. Data: 2004-09-13 10:17:44
    Od: "rezydent" <r...@g...pl>

    Richat <r...@t...pl> napisał(a):

    > rotfl
    > koszula w kwiatki i gwiazdki :)
    > z tego co wiem mozesz nosic mundury ale bez zadnych emblematow i stopni,
    > poprostu gole mundury

    No właśnie, a cywilne ubrania z pagonami komisarza, nadkomisarza,
    podinspektora czy innego aspiranta - można nosić ????
    Strój absolutnie cywilny tylko te pagony gość miał.

    Pozdrawiam
    Rezydent

  • 4. Data: 2004-09-13 10:33:05
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/13/2004 12:17 PM, rezydent wrote:

    > Richat <r...@t...pl> napisał(a):
    [...]
    > No właśnie, a cywilne ubrania z pagonami komisarza, nadkomisarza,
    > podinspektora czy innego aspiranta - można nosić ????
    > Strój absolutnie cywilny tylko te pagony gość miał.

    Funkcjonariusze słusznie podejrzewali, że osoba, która ubiera się w ten
    sposób może działać w stanie całkowitego braku poczytalności, co zagraża
    bezpieczeństwu współobywateli.
    Dzisiaj pagony bez munduru - jutro granat bez zawleczki ;-)

    Być może to jakaś wersja soft tatuowanych pagonów, a użytkownik, zanim
    przystąpi do trwałego oznaczenia swego organizmu chciał sprawdzić działanie.

    Pzdr: Catbert

  • 5. Data: 2004-09-13 10:38:26
    Od: Richat <r...@t...pl>

    Użytkownik rezydent napisał:

    > No właśnie, a cywilne ubrania z pagonami komisarza, nadkomisarza,
    > podinspektora czy innego aspiranta - można nosić ????
    > Strój absolutnie cywilny tylko te pagony gość miał.

    nie, nie mozna nosic zadnych emblematow mundurowych na czymkolwiek

    --
    Pozdr.Richat

  • 6. Data: 2004-09-13 10:57:11
    Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl>

    W tym kontekscie dziwia mnie takie oficjalne elementy umundurowania jak
    swetry w kolorze wojskowym i policyjnym z doszytymi naramiennika. Podczas
    gdy w naszej tradycji mundur to zawsze byla marynarka, a swetr mozna bylo
    nosic tylko i wylacznie pod mundurem.

    Lech Dubrowski

  • 7. Data: 2004-09-13 11:49:07
    Od: Richat <r...@t...pl>

    Użytkownik Lech Dubrowski napisał:

> [...]
    > gdy w naszej tradycji mundur to zawsze byla marynarka, a swetr mozna bylo

    ale czasy komuny sie juz sknczyly i teraz mundury ida za swiatowa moda,
    co mi po policjancie w ladnej marynarce, czapa z daszkiem, piekne
    lakierki, jak mu przyjdzie gonic potencjalego przestepve to sie nie
    bedzie mogl ruszyc, bo go wszystko bedzie krepowalo i na dodatek bedzie
    musial jedna reka czapke trzymac, zeby mu nie spadla

    --
    Pozdr.Richat

  • 8. Data: 2004-09-13 13:28:49
    Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl>

    Przedwojenna Policja Panstwowa tez nosila tylko marynarki, po wojnie
    zmieniono tylko ich kolor. Przedwojenny policjant mial rowniez okragla
    czapke. Jak byl na sluzbie to musial miec zalozony pasek pod broda. Tego
    wymagal regulamin sluzby bo byla to organizacja paramilitarna. Oni zawsze
    musieli byc gotowi na kazde wezwanie, a obecna policja to zwykli urzednicy

    Amerykanscy i angielscy policjanci nadal chodza w tradycyjnych mundurach i
    to nie zmniejsza ich skutecznosci

    Lech Dubrowski

  • 9. Data: 2004-09-13 15:15:25
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gdy w naszej tradycji mundur to zawsze byla marynarka, a swetr mozna bylo
    No moda amerykańska ...
    A basebolówki policyjne? Przecież u nas nie ma tradycji tej dyscypliny - też
    zza oceanu.
    WSm

  • 10. Data: 2004-09-13 19:22:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rezydent" <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem granica ta przebiega tam, gdzie osoba postronna nie obeznana z
    przepisami mundurowymi może się pomylić i uznać tak ubraną osobę za
    funkcjonariusza. Zdanie moje opieram na wykładni celu przepisu. Wszak
    munduru nie chroni się dla samej ochrony, ale właśnie po to, by jego
    posiadanie stanowiło jakąś tam informację. Koszuli w kwiatki z dowolnymi
    emblematami nikt normalny za mundur nie weźmie przecież.