  • 11. Data: 2010-10-17 22:12:42
    Temat: Re: Paczka z cegłą a Policja
    Od: r...@p...onet.pl

    > W cenniku pocztowym jest opcja sprawdzenia, ale to nadawca musi opcję tę
    > opłacić i nadać paczkę z tą opcją.
    > I ta opcja jest bardzo dobrą opcją bo żaden oszust nie nada tak paczki.
    >
    > http://www.cennik.poczta.lublin.pl/help/help_kraj.ht
    ml#pobraniowa

    > Sprawdzenie zawartości przesyłki pobraniowej

    Pobraniowej. To wiemy.

    Jeśli sprzedawca w aukcji zastrzeże:
    "Nie wysyłam za pobraniem" "Wyłącznie przedpłata na konto"

    To znaczy że wyśle towar zwykłą paczką, a tu już opcji sprawdzenia brak.

  • 12. Data: 2010-10-18 04:58:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > Po cenie i moim oświadczeniu?

    A czemu miałby wierzyć komuś kto kupuje cegły pocztą?

    --
    @2010 Johnson
    Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

  • 13. Data: 2010-10-18 08:15:24
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > Tak BTW postu o allegro...
    >
    > zastanawiam sie co może zrobić policja jeśli odbiorę na poczcie paczkę
    > za zaliczeniem, otworzę ją na oczach pracowników i klientów, stwierdzę
    > że zawiera przysłowiową cegłę i wezwę policję.
    >
    > Czy Policja ma prawo zażądania od pracowników poczty wstrzymania
    > przekazu pieniężnego?

    Ma prawo, jednak nie od pracowników a od naczelnika poczty. W moim
    przypadku wyglądało to tak:

    1. Płacę, odbieram i od razu nie odchodząc od okienka otwieram
    2. wyjmuje cegłę i mówięc głośno pokazując ją pracownikowi "widzi Pan/i
    co było w tej paczce", on oczywiście potwierdza że widzi ale nic nie
    może zrobić
    3. telefon na policję i ich żądanie stawienia się na posterunku i
    zgłoszenia
    4. Opis sytuacji policjantowi zajmującemu się takimi sprawami z wyraźnym
    żądaniem zatrzymania moich pieniędzy na poczcie do wyjasnienia sprawy
    5. Kontakt policjanta z prokuratorem w celu wydania nakazu zatrzymania
    tych pieniędzy na poczcie i nie przesyłania ich dalej
    6. wizyta z policjantem na poczcie gdzie potwierdzenie znajduje fakt
    odebrania przezemnie przesyłki, otwarcia od razu i obecności przy tym
    konkretnego pracownika

    Całość trwała około 3 godziny. PO jakimś pół roku i paru pismach o
    toczącym się postępowaniu i podjętych działaniach decyzja o zakończeniu
    śledztwa z powodu nieustalenie sprawcy i zwrotu pieniędzy. Poczta po
    piśmie z policji w tej sprawie pieniądze mi wypłaciła.

    ps. pomijam oczywiście wszelkie głupie komentarze policjantów, ich
    niechęć do podjęcia szybkich działań, pytania o legalnośc windowsa
    itd..., cegła oczywiście przykładowa do akurat u mnie był to kawałek
    plastiku udający kości pamięci

    Reasumując, trzeba znać swoje prawa i zdecydowanie formułować swoje
    żądania.

  • 14. Data: 2010-10-18 10:55:05
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Czy pracownik poczty zlecający realizację przelewu, a mający świadomość,
    > że mogło dojść do przestępstwa nie będzie współwinny jeśli mimo protestów
    > zatwierdzi taka operację? Tak sobie dywaguję.

    Nie sluchaj koliny. Poczta przekazuje pieniadze czasem i kilka dni. Tak wiec
    pewna szansa na wstrzymanie przelewu jest

    Pozdrawiam
    SDD

  • 15. Data: 2010-10-18 21:03:04
    Temat: Odp: Paczka z cegłą a Policja
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    ?Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości grup

    > A czemu miałby wierzyć komuś kto kupuje cegły pocztą?

    :D
    az sie zaczalem zastanawiac jak tu doczepic pijaka i zlodzieja ;)

  • 16. Data: 2010-10-18 21:32:24
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Johnson wrote:

    > A skąd ma policja wiedzieć czy ty cegły nie kupiłeś za zaliczeniem
    > pocztowym.

    Bo mu tak zeznaje człowiek, który ich wezwał?

    A skąd biedny obywatel ma wiedzieć że jak kupuje towar za 1/5 ceny to
    ten towar jest kradziony?

    Jakoś to sądom nie przeszkadza w wskazywaniu za paserstwo.

    Ale nie, obywatel ma mieć rentgen w oczach, obszerną wiedzę na temat
    wszelkiego rodzaju przestępstw, bo inaczej jakiś niedojda o "dobrych
    prawniczych genach", ale za to w todze - skaże go za współudział.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 17. Data: 2010-10-19 05:08:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Massai pisze:

    > Bo mu tak zeznaje człowiek, który ich wezwał?

    Niektórzy zeznają że widzieli ufo i małe zielone ludzki.

    Jakby wszystkim wierzyć to i krasnoludki istnieją.

  • 18. Data: 2010-10-19 06:24:56
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał

    > Niektórzy zeznają że widzieli ufo i małe zielone ludzki.

    Niektórzy nie odróżniają zeznań sensownych od absurdalnych ale nie
    przeszkadza im to wykonywać zawodu sędziego.

  • 19. Data: 2010-10-19 06:30:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.10.2010 08:24, Alek pisze:
    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał

    > Niektórzy nie odróżniają zeznań sensownych od absurdalnych ale nie
    > przeszkadza im to wykonywać zawodu sędziego.

    Przeszkadza? Ależ to pomaga!

    Łatwiej wydawać wyroki zgodne z, hmmm, takimi czy innymi potrzebami
    sędziego ew. jego krewnych-i-znajomych.

  • 20. Data: 2010-10-19 11:45:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alek pisze:

    > Niektórzy nie odróżniają zeznań sensownych od absurdalnych

    Etam od razu nie odróżniają ...