  • 11. Data: 2007-04-27 13:41:47
    Temat: Re: PZU żąda oryginałów rachunków
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    news:f0r1ff$e5v$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "ML" <m...@y...com> napisał w wiadomości
    > PZU po wypłacie odszkodowania staje się właścicielami tych skradzionych
    > przedmiotów.

    No dobrze, a jeżeli mam jeden wspólny rachunek np.
    za magnetowid i telewizor, a ukradną tylko magnetowid?

    Piotr

  • 12. Data: 2007-04-27 16:21:19
    Od: "ML" <m...@y...com>

    Użytkownik "MAN" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Każ sobie podać podstawę tego żądania - OWU a może jakiś przepis. Powinni
    > odpowiedzieć.

    Oczywiście, że kazałem podać... Pan przez telefon przeczytał mi coś
    zupełnie niezwiązanego z oryginałami dokumentów. No cóż, widzę,
    że czeka mnie długa korespondencja z PZU!

  • 13. Data: 2007-04-27 17:55:10
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Fri, 27 Apr 2007 15:41:47 +0200, "PiotRek"
    <b...@g...pl.invalid> wrote:

    >No dobrze, a jeżeli mam jeden wspólny rachunek np.
    >za magnetowid i telewizor, a ukradną tylko magnetowid?

    to pewnie wtedy da sie ustalic zagnetem, ze np. opisuja na faklturze
    co i jak i bedziesz mial oryginal, tyle ze opisany i ostemplowany
    przez agenta - umowmy sie jednak, ze takich przypadkow jest malo.

    zalozyciel watku nie pisal, ze do czegos mu sa te faktury/rachunki
    potrzebne, wiec zapewne pzu tez nie wie o takim fakcie, wiec jada
    standardowa sciezka...

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 14. Data: 2007-04-27 19:09:09
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Użytkownik "ML" <m...@y...com> napisał w wiadomości
    >
    > PZU po wypłacie odszkodowania staje się właścicielami tych skradzionych
    > przedmiotów.

    ale to nie jest podstawa do wydania oryginałów dowodów zakupu - a co jeśli
    prowadze DG?

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2007-04-27 19:13:08
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał w
    wiadomości news:9732339u7gcpi60kru945s5mbjlt05ol37@4ax.com...

    > chodzi o to, zeby nikt nie poslugiwal sie tymi rachunkami drugi raz,
    > skoro pzu juz raz zwrocilo za przedmioty, na ktore opeiwaja rachunki.
    > niestety polacy sa bardzo zaradni pod pewnymi katami i to
    > niekloniecznie zgodnymi z prawem...

    lipne argumenty - a co jak rzeczy były kupione w ramach DG i faktury są
    potrzebne w oryginale?

  • 16. Data: 2007-04-27 19:32:26
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Fri, 27 Apr 2007 21:13:08 +0200, "gasper" <n...@m...pl> wrote:

    >lipne argumenty - a co jak rzeczy były kupione w ramach DG i faktury są
    >potrzebne w oryginale?

    a zalozyciel watku napisal, ze prowadzi DG?
    bo jak na razie na podstawie sytuacji A zakladasz, ze ubezpieczyciel
    ma taka sama procedure na sytuacje A, B, C, D.
    jak masz watpliwosci, idz do pzu i popytaj agenta, jak sie robi gdy
    rachunki sa na DG. i dopiero jak ci powie, ze pzu musi miec oryginaly
    rowniez wtedy, wroc i napisz to na grupe.
    a jak na razie dyskusja jest o tym, dlaczego pzu chce oryginaly
    dokumentujacych zakup od osoby fizycznej, ktora jak na razie nie
    stwierdzula ze ma DG, jak rowniez nie ma tak, ze na jednej fakturze
    jest ukradziony magnetowid i "nieukradziony" telewizor.

    jak znam zycie, a zdazalo mi sie i ubezpieczac w pzu i likwidowac
    szkody, sa rozwiania na tyle sensowne, ze obie strony sa
    usatysfakcjonowane.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 17. Data: 2007-04-28 09:52:11
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    gasper <n...@m...pl> w

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > ale to nie jest podstawa do wydania oryginałów dowodów zakupu - a co jeśli
    > prowadze DG?

    Płacisz podatek od dochodu (kwoty odszkodowania pomniejszonej o dopuszczalne
    koszty)?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 18. Data: 2007-04-28 21:34:28
    Temat: Re: PZU żšda oryginałów rachunków
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Apr 2007, Cyb wrote:

    > a zalozyciel watku napisal, ze prowadzi DG?
    > bo jak na razie na podstawie sytuacji A zakladasz, ze ubezpieczyciel
    > ma taka sama procedure na sytuacje A, B, C, D.

    Ale to jest inne pytanie: jeśli za oczywiste uznajesz, ze w razie
    kradzieży "z DG" ubezpieczyciel NIE MA PRAWA zająć oryginału dokumentów
    zakupu, to na jakiej podstawie w przypadku kradzieży "nie DG" owo
    prawo się znienacka pojawia?

    > a jak na razie dyskusja jest o tym, dlaczego pzu chce oryginaly
    > dokumentujacych zakup od osoby fizycznej

    ...otóż to :)
    I wygląda dość intrygująco.

    pzdr, Gotfryd