  • 1. Data: 2002-11-19 11:27:53
    Temat: PZU - wysokie OC
    Od: "Toms" <t...@t...pl>

    Jestem nowy na grupie, myślę, że już zajmowaliście się takimi sprawami.
    2 lata temu byłem posiadaczem pięknego samochodu Zastawa 1100 rocznik 1980.
    Z różnych powodów nie używałem mojego samochodu przez cały rok, niestety nie
    opłaciłem również OC, a nie była to mała kwota 1200 zł. (za to, że miałem 24
    lata trzeba płacić 30 % więcej, nie miałem żadnych zniżek). Obecnie z
    odsetkami będzie to ok. 2000 zł. Na razie się o to nie upominają, ale myślę,
    że nie omieszkają. Co mam zrobić? Dodam, że pracuję, ale zarabiam niewiele
    (nie mam umowy o pracę). Myślę bardzo poważnie o wyjeździe za granicę do
    pracy na jakieś 2 lata. Być może nastąpi to w połowie przyszłego roku.
    Z góry dziękuję za Wasze rady.

  • 2. Data: 2002-11-19 11:56:45
    Temat: Re: PZU - wysokie OC
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

    Użytkownik "Toms" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    myślę,
    > że nie omieszkają. Co mam zrobić? Dodam, że pracuję, ale zarabiam niewiele

    Za brak obowiązkowego ubezpieczenia OC Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w
    ciągu 3 lat może przyłożyć Ci karę w wysokości bodaj 3300 złotych. Nie
    zwalnia Cię to zresztą z obowiązku opłaty składki za okres, za który nie
    miałeś OC.
    Jednak UFG zaczyna działać w przypadku, kiedy uzyska informacjhe o braku
    polisy obowiązkowej. To jednak - jeśli faktycznie nie jeździsz i nie masz
    "przyjaciela" - jest mało prawdopodobne.
    Podobnie PZU ma trzy lata na przypomnienie sobie o Twojej polisie.

    Pzdr
    Brodek

    --
    O ubezpieczeniach:
    http://hydepark.ryzyko.pl/

  • 3. Data: 2002-11-20 13:44:32
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Brodek <B...@O...pl> wystukal(a) :

> [...]
    > Gwarancyjny w ciągu 3 lat może przyłożyć Ci karę w wysokości bodaj
    > 3300 złotych. Nie zwalnia Cię to zresztą z obowiązku opłaty składki

    A ja mysle, ze UFG karę przywala za _jazdę_ bez ubezpieczenia a nie
    za fakt nieopłacenia polisy.

    --
    Pete
    misiek at bigfoot dot com

  • 4. Data: 2002-11-20 14:03:47
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    Brodek <B...@O...pl> wystukal(a) :
> [...]
    > za okres, za który nie miałeś OC.
    A ja mysle, ze UFG karę przywala za _jazdę_ bez ubezpieczenia a nie

    Mylisz się. Kara jest za "niespełnienie obowiązku ubezpieczenia".
    Inna rzecz, że jeśli ktoś nie jeździ to namierzenie go jest trudniejsze.
    Potrzebny jest na przykład podszept "przyjaciela".

    Pzdr
    Brodek

    --
    O ubezpieczeniach:
    http://hydepark.ryzyko.pl/

  • 5. Data: 2002-11-20 22:58:33
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Nov 2002, Pete wrote:

    >+ Brodek <B...@O...pl> wystukal(a) :
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ A ja mysle, ze UFG karę przywala za _jazdę_ bez ubezpieczenia a nie

    Ja tam myslę że możesz się zdziwić. Np. wtedy jak sprawa braku
    OC wyjdzie kiedy ci pojazd dajmy na to spali się (lub jakkolwiek
    trzeba będzie podjąć kroki urzedowe).
    Formalnie rzecz biorąc musisz pamiętać że odpowiadasz cały czas
    za potencjalne szkody wyrządzone np. złodziejom ;>

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-11-21 07:22:05
    Od: "Toms" <t...@t...pl>

    A jak wyjade i nie będę odbierał zawiadomienia? Co mi wtedy grozi? Czy ktoś
    z Was może na to pytanie odpowiedzieć? Gdybym miał kasę, to zaplaciłbym
    razem z odsetkami, ale niestety nie mam. Dlatego też wybieram się za
    granicę.
    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> wrote in message
    anpol.com.pl...