  • 21. Data: 2012-11-21 01:27:05
    Temat: Re: PZU odmawia wypłaty odszkodowania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arturro" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:k8gveh$85c$1@news.task.gda.pl...
    > Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tak.
    > OC ma opłacić szkody jakie wyrządzę prowadząc biuro rachunkowe.
    > W tym przypadku źle prowadziłem księgi bo powinienem zauważyć taką
    > "drobnostkę" jak okoliczności obligujące do założenia kasy fiskalnej
    > przez podatnika, czyli nie powinienem księgować jego sprzedaży w tej
    > formie ewidencji "zeszyt".

    No i zostaleś ukarany mandatem.

  • 22. Data: 2012-11-21 01:27:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:50abf57e$0$26683$65785112@news.neostrada.pl...

    > Przyjęcie mandatu to mniejsze zło. Gdyby podatnik nie przyjął mandatu to
    > byłaby kontrola, która lekką ręką dowaliłaby z 10x kwotę z mandatu.
    > Oczywiście nie wiem czy podnoszenie tematu jako mniejsze zło/koszt jest
    > dobre ale to chyba też jakaś linia obrony?

    Wiem, o co chodzi.

    > Coś pamiętam o tej grzywnie ale ni cholery paragrafu nie mogę znaleźć,
    > pomożesz?
    Ale jakiego paragrafu szukasz?

  • 23. Data: 2012-11-21 07:31:22
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-20 23:15, Arturro pisze:

    > Tak.

    Więc dostałeś mandat.

> [...]
    > "drobnostkę" jak okoliczności obligujące do założenia kasy fiskalnej
    > przez podatnika, czyli nie powinienem księgować jego sprzedaży w tej

    No i dobrze - zwróć uwagę że przedsiębiorstwo (nawet jednoosobowe)
    której księgi prowadzisz nie zostało ukarana żadnym mandatem - karę
    otrzymała konkretna, zdaniem US odpowiedzialna osoba - to tak samo
    całkowicie prywatny i obojętny dla firmy wydatek jak karnet na siłownię
    czy karma dla psa właściciela (sprawdzić czy w ewidencji nie ma psa
    stróżującego).
    Na silę szukasz sposobu przekształcenia tego mandatu w jakąkolwiek inną
    formę zobowiązania by wyciągnąć kasę z PZU. Zwrot za zapłacony mandat
    jest _wyłącznie_ rozliczeniem między Tobą a firmą dla której pracujesz a
    i to bardzo delikatną (na co już Ci zwracano uwagę):

    Kodeks Wykroczeń:

    Art. 57. § 1. Kto [...] nie będąc osobą najbliższą dla skazanego lub
    ukaranego uiszcza za niego grzywnę lub ofiarowuje mu albo osobie dla
    niego najbliższej pieniądze na ten cel,podlega karze aresztu albo grzywny.

    --
    spp

  • 24. Data: 2012-11-21 07:43:58
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

    > Użytkownik "Arturro" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Podatnik nie poniósł szkody w rozumieniu prawa cywilnego. Grzywna nie jest
    > szkodą.

    > Ale jakiego paragrafu szukasz?

    Szukam podstawy prawnej do ww. zdań.

  • 25. Data: 2012-11-21 18:32:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wiadomości news:50ac2114$1$1305$65785112@news.neostrada.pl...

    > Szukam podstawy prawnej do ww. zdań.

    Że grzywna nie jest szkodą?

  • 26. Data: 2012-11-21 19:02:44
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

    > Użytkownik "Arturro" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Że grzywna nie jest szkodą?
    TAK

    BTW
    Dziękuję wszystkim za pomoc.
    Czekam co postanowi PZU.

  • 27. Data: 2012-11-21 19:20:17
    Od: <6...@6...192017.invalid> (Tom N)

    Robert Tomasik w

    > Użytkownik "Arturro" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Że grzywna nie jest szkodą?

    Miałem 200PLN a teraz nie mam, bo biuro nie wywiązało sie ze swoich
    obowiązków, gdyby się wywiązało to dalej miałbym 200PLN.
    Poniosłem szkodę, czy nie?

    --
    'Tom N'

  • 28. Data: 2012-11-21 19:22:42
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-21 19:20, (Tom N) pisze:

    > Miałem 200PLN a teraz nie mam, bo biuro nie wywiązało sie ze swoich
    > obowiązków, gdyby się wywiązało to dalej miałbym 200PLN.
    > Poniosłem szkodę, czy nie?

    No to do biura z pretensjami...

    --
    spp

  • 29. Data: 2012-11-21 19:31:17
    Od: <7...@5...193117.invalid> (Tom N)

    spp w

    > No to do biura z pretensjami...

    Ale biuro ma OC...

    --
    'Tom N'

  • 30. Data: 2012-11-21 20:01:35
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-21 19:31, (Tom N) pisze:
    > spp w

    > Ale biuro ma OC...

    Przeleciałem pobieżnie i .... chyba autor wątku ma rację (a ja się
    myliłem) - można domagać się zwrotu tego mandatu ale, jak zwykle,
    szczegóły tkwią z umowie ubezpieczenia. Stąd pewnie taka a nie inna
    linia obrony PZU. :)

    Szczegółowe warunki ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej
    określono w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2008 r. w
    sprawie obowiązkowego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej
    przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego
    prowadzenia ksiąg rachunkowych.

    Jest tam co prawda jedno ważne wyłączenie:

    par. 2 pkt 2. Ubezpieczenie OC nie obejmuje szkód:
    [...]
    3) polegających na zapłacie kar umownych;...

    ale mandat do tej kategorii nie należy.

    --
    spp