  • 11. Data: 2012-11-20 19:53:20
    Temat: Re: PZU odmawia wypłaty odszkodowania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arturro" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:k8ghds$28p$1@news.task.gda.pl...
    > wiadomości news:k8e2ui$4iu$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > Zastanawiałem się kiedy ktoś poruszy kwestie zapłaty za kogoś ;) Masz
    > 100% racji - bez dyskusji.
    > Ale mandat obciążający podatnika wynikł z niedopatrzenia biura. Dlatego
    > wystarczy pismo do biura o zwrot kwoty z mandatu i mam zobowiązanie?

    Nie. Nie masz. Organ uznał, że winę ponosi podatnik i biuro. Podatnik może
    mandatu nie przyjąć i przed sądem udawaniać, że nie ponosi winy, albo jeśli
    go przyjmie, to uznaje swoją winę.

  • 12. Data: 2012-11-20 19:54:32
    Temat: Re: PZU odmawia wyp aty odszkodowania
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "Filip" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Masz rację. Akty prawne na których odmowa była oparta zostały uchylone w
    > 2009r.

    Jak znam życie, to jeszcze przed 2009 rokiem ktoś raz opracował odpowiedź i
    od tego czasu jedynie zmieniają nagłowki w pismach - bez wnikania w treść
    pisma :-)

  • 13. Data: 2012-11-20 20:56:20
    Od: <8...@3...205620.invalid> (Tom N)

    Robert Tomasik w

    > Podatnik może
    > mandatu nie przyjąć i przed sądem udawaniać, że nie ponosi winy, albo jeśli
    > go przyjmie, to uznaje swoją winę.

    Przyjmuje mandat i uznaje winę przed...
    Ale to chyba nie przeszkadza, żeby biuro uznało swoją wine przed...
    Nie nie piszę o mandacie dla biura, pisze o odszkodowaniu dla klienta z
    powodu błędu biura

    --
    'Tom N'

  • 14. Data: 2012-11-20 21:49:18
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

> [...]
    >
    > Jak znam życie, to jeszcze przed 2009 rokiem ktoś raz opracował odpowiedź
    > i od tego czasu jedynie zmieniają nagłowki w pismach - bez wnikania w
    Też tak myślę :)

  • 15. Data: 2012-11-20 21:51:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tom N" <8...@3...205620.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ale to chyba nie przeszkadza, żeby biuro uznało swoją wine przed...
    > Nie nie piszę o mandacie dla biura, pisze o odszkodowaniu dla klienta z

    Ale musimy podzielić winę. Za swoją winę biuro dostało mandat.

  • 16. Data: 2012-11-20 22:05:48
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

> [...]
    > mandatu nie przyjąć i przed sądem udawaniać, że nie ponosi winy, albo
    > jeśli go przyjmie, to uznaje swoją winę.
    Oczywiście masz rację w sprawie z UKS.
    W PZU chodzi o OC. Podatnik skarży się, że źle mu prowadziłem księgi -
    sprzedaż na podstawie "zeszytu" zamiast z kasy fiskalnej.
    Mogę się z nim kopać w sądzie ale ja przyznaję się bez bicia. Więc PZU
    powinno bez ceregieli wypłacić odszkodowanie ale odmawiają i liczą na
    drapane.
    A jak jest z tymi 30dniami od dnia zgłoszenia szkody?

  • 17. Data: 2012-11-20 22:17:00
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-11-20 22:05, Arturro pisze:

> [...]
    > Mogę się z nim kopać w sądzie ale ja przyznaję się bez bicia. Więc PZU
    > powinno bez ceregieli wypłacić odszkodowanie ale odmawiają i liczą na

    Ale odszkodowanie za co? Że źle im prowadzisz księgi?

    --
    spp

  • 18. Data: 2012-11-20 22:23:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Oczywiście masz rację w sprawie z UKS.
    > W PZU chodzi o OC. Podatnik skarży się, że źle mu prowadziłem księgi -
    > sprzedaż na podstawie "zeszytu" zamiast z kasy fiskalnej.

    Zapłacenie przez kogoś grzywny w postępowaniu mandatowym nie może być
    podstawą roszczenia cywilnego. To jest uznanie, że i podatnik i biuro
    ponoszą winę.

    > Mogę się z nim kopać w sądzie ale ja przyznaję się bez bicia. Więc PZU
    > powinno bez ceregieli wypłacić odszkodowanie ale odmawiają i liczą na
    > drapane.

    Nie, to bzdura. Gdyby przyjć Twój tok rozumowania, to równie dobrze mógłbyś
    uznać, że mi jesteś winien milion złotych. Potem pod stołem byśmy się
    dogadali :-) Podatnik nie poniósł szkody w rozumieniu prawa cywilnego.
    Grzywna nie jest szkodą.

  • 19. Data: 2012-11-20 23:15:45
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

    > Ale odszkodowanie za co? Że źle im prowadzisz księgi?

    Tak.
    OC ma opłacić szkody jakie wyrządzę prowadząc biuro rachunkowe.
    W tym przypadku źle prowadziłem księgi bo powinienem zauważyć taką
    "drobnostkę" jak okoliczności obligujące do założenia kasy fiskalnej przez
    podatnika, czyli nie powinienem księgować jego sprzedaży w tej formie
    ewidencji "zeszyt".

  • 20. Data: 2012-11-20 23:24:56
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

> [...]
    >
    > Zapłacenie przez kogoś grzywny w postępowaniu mandatowym nie może być
    > podstawą roszczenia cywilnego. To jest uznanie, że i podatnik i biuro

    Przyjęcie mandatu to mniejsze zło. Gdyby podatnik nie przyjął mandatu to
    byłaby kontrola, która lekką ręką dowaliłaby z 10x kwotę z mandatu.
    Oczywiście nie wiem czy podnoszenie tematu jako mniejsze zło/koszt jest
    dobre ale to chyba też jakaś linia obrony?

> [...]
    > się dogadali :-) Podatnik nie poniósł szkody w rozumieniu prawa cywilnego.
    Coś pamiętam o tej grzywnie ale ni cholery paragrafu nie mogę znaleźć,
    pomożesz?