  • 71. Data: 2002-11-27 11:46:15
    Temat: Re: PS spamerem - chociaz udaje, ze nie
    Od: Kaja <fatum@ nie dla spamerow.friend.pl>

    On Wed, 27 Nov 2002 11:22:27 +0100, Piotr Sadowski wrote:

    > tup tup jescze glosniej
    > jestes miedzy wrony kracz tak jak i one
    > stare modere przyslowie
    > ale gdyby wszyscy go przestrzegali walczylibysmy jescze na maczugi...

    Nie załapałeś o co biega :-)
    Na newsach wszyscy są na TY,tu się brudzia nie pije :-)

    --
    Kaja

  • 72. Data: 2002-11-27 11:46:54
    Temat: Re: POLSPAM i art. 268 kk
    Od: t...@w...pdi.net

    "Łukasz Łukasiewicz" <l...@s...pl> wrote:

    > Jeżeli administrator odbiera mu takie prawo bez pytania o zgodę i bez
    > uprzedzenia, to domyślam się (choć nie jestem prawnikiem), że popełnia
    > przestępstwo z art. 268 KK:

    TAK jesli uzytkownik takiej zgody nie wydal. I jesli nie wydal to jest to
    sprawa pomiedzy nim a uslugodawca.

    > Jeżeli polspam podżega do popełnienia tego przestępstwa i udostępnia
    > techniczne środki ułatwiające jego popełnienie, to domyślam się, że również
    > ponosi odpowiedzialność - jak każdy, kto publikuje treści w internecie.

    W jaki sposob mozna pisac o podzeganiu skoro z POLSPAMU mozna korzystac
    calkiem legalnie czyli posiadajac zgode wszystkich swoich uzytkownikow na
    korzystanie z bazy POLSPAMU?

    > pozdrowienia
    > Łukasz Łukasiewicz

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 73. Data: 2002-11-27 12:05:18
    Od: "Łukasz Łukasiewicz" <l...@s...pl>

    > W jaki sposob mozna pisac o podzeganiu skoro z POLSPAMU mozna korzystac
    > calkiem legalnie czyli posiadajac zgode wszystkich swoich uzytkownikow na
    > korzystanie z bazy POLSPAMU?

    Tak, ale można też nielegalnie - nie posiadając takiej zgody i założę się,
    że tak jest własnie najczęściej. Sprawa byłaby czysta, gdyby polspam
    zajmował się doradzaniem administratorom posiadającym na serwerze jedno -
    swoje własne - konto pocztowe. Myślę zresztą, że gdyby kryteria i sposoby
    działania polspamu stały się powszechnie znane, większość administratorów
    pozostałaby właśnie jedynie ze swoim własnym kontem na serwerze.

    pozdrowienia
    Łukasz Łukasiewicz

  • 74. Data: 2002-11-27 12:15:16
    Od: t...@w...pdi.net

    "Łukasz Łukasiewicz" <l...@s...pl> wrote:

    > Tak, ale można też nielegalnie - nie posiadając takiej zgody i założę się,
    > że tak jest własnie najczęściej.

    Ale czy to wypelnia przeslanki do zarzutu PODZEGANIA????

    > pozdrowienia
    > Łukasz Łukasiewicz

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 75. Data: 2002-11-27 12:35:58
    Od: "Łukasz Łukasiewicz" <l...@s...pl>

    > Ale czy to wypelnia przeslanki do zarzutu PODZEGANIA????

    Nie mnie to rozstrzygać - mam nadzieję, że dojdzie do rozstrzygnięcia tego
    przez sąd, natomiast moim skromnym zdaniem wypełnia to te same przesłanki co
    np. publikowanie poradników pt. "Produkcja amfetaminy sposobem domowym" -
    też można z nich robić legalny użytek, np. po prostu przeczytać.

    pozdrowienia
    Łukasz

  • 76. Data: 2002-11-27 13:22:22
    Od: t...@w...pdi.net

> [...]

    > np. publikowanie poradników pt. "Produkcja amfetaminy sposobem domowym" -
    > też można z nich robić legalny użytek, np. po prostu przeczytać.

    Wiesz, nie chce sie wiklac w dyskusje o analogiach (i na przyklad postulowac
    zamkniecie wydzialu chemii UW za podzeganie do przestepstwa :-).

    Caly czas mowimy o administratorach e-mail stosujacych baze POLSPAM. Baza
    nie kasuje zadnych listow. Listy kasuja (lub robia z nimi cokolwiek)
    programy uruchamiane przez administratora systemu. Wielu administratorow
    stosuje inne bazy lub wlasne rozwiazania. Skad wiadomo, ze dany list zostal
    skasowany na podstawie bazy POLSPAM a nie innej bazy?

    Zamiast toczyc piane poczekajmy az ktos kto uwaza, ze zostal poszkodowany
    przez POLSPAM rozpocznie batalie sadowa. Wtedy wypowiedza sie prawnicy...na
    razie spamerzy bardzo chetnie podaja wszystkich do sadu...niestety tylko
    wirtualnie :-)

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 77. Data: 2002-11-27 13:51:18
    Od: "Piotr Sadowski" <p...@f...pl>

> [...]
    prawnicy...na
    > razie spamerzy bardzo chetnie podaja wszystkich do sadu...niestety tylko

    mysle Panowie ze to nie sprawa dla sadu przynajmniej nie na tym etapie
    sprawa warto zainteresowac rzecznika praw obywatelkich
    i urzad antymonopolowy
    zdaje sobie sprawe ze niewiele z tego moze byc poniewaz nie mamy
    kompetentnych urzednikow w kwestii internetu
    jedyne co wydaje mi sie da sie osiagnac to zwrocenie uwagi na problem
    problem jest i to nie od dzisaj
    nie moze nad nami prawo brac gore ktore nie ma jasno specyzowanych procedur
    wyslanie @ do jednej osoby moze byc juz zinterepretowane jako spam
    dotyczy to nas wszystkich POLSPAM wpisauje do swoich baz dancyh adresy na
    podstawie tylko jednego donosu
    sprawdzie sami polspam.org
    dodatkowo krzywdzace jest to ze nie ostrzegaja ja o polspamie dowiedzilem
    sie dopiero jak dopisali mnie do bazy nawet przez mysl mi nie przeszlo ze
    moja propozycja wspolpracy zostanie odczytana jako spam

  • 78. Data: 2002-11-27 14:03:25
    Od: t...@w...pdi.net

    Piotr Sadowski <p...@f...pl> wrote:

    > mysle Panowie ze to nie sprawa dla sadu przynajmniej nie na tym etapie
    > sprawa warto zainteresowac rzecznika praw obywatelkich
    > i urzad antymonopolowy

    Przypominam: kazdy wlasciciel serwera ma prawo decydowac od kogo listy
    bedzie przyjmowal. I na tym polega prawo wlasnie - to jest jego wlasnosc.

    > dotyczy to nas wszystkich POLSPAM wpisauje do swoich baz dancyh adresy na
    > podstawie tylko jednego donosu

    Na pewno jeden "donos" nie wystarczy.

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 79. Data: 2002-11-27 14:08:08
    Od: "Piotr Sadowski" <p...@f...pl>

    jeden donos prosze Szanownego Pana , prosze wpierw sprawdzic
    sam sie zdziwilem

    własciciel serwera tak
    ale do kazdego serwera dolaczone sa tysiace @ Ci ludzie nie maja pojecia o
    tym co tutaj sie dzieje
    nie wiedza rowniez ze duza czesc zamowien nigdy do niech nie dociera
    dlaczego poniewaz firma ktora wysyla swojego @ mogla byc wczesniej oceniona
    na podstawie donosu chocby konkurencji
    nie uwaza Pan ze ustawodawca powinien sie tym doglebnie zajac.
    za chwile wiekszosc informacji bedziemy przekazywac za pomoca internetu
    naprawde Pan nie widzi problemu.

  • 80. Data: 2002-11-27 14:35:01
    Od: "Łukasz Łukasiewicz" <l...@s...pl>

    > Przypominam: kazdy wlasciciel serwera ma prawo decydowac od kogo listy
    > bedzie przyjmowal. I na tym polega prawo wlasnie - to jest jego wlasnosc.

    Przypominanie nie uczyni z tego stwierdzenia prawdy - nie ma prawa
    decydować, jeśli to nie on jest adresatem tych listów, tylko jego
    użytkownicy. Podobnie właściciel kamienicy nie ma prawa wyjmować ludziom
    listów ze skrzynek.

    > Na pewno jeden "donos" nie wystarczy.

    Owszem - wystarczy, sam tego doświadczyłem. Ktoś dopisał pewnie dla kawału
    czyjś adres do listy wysyłkowej kuriera mailowego rozsyłanego przez nasz
    serwis (signs.pl), a delikwent wysłał donos. Pomimo że adres można od ręki
    usunąć z naszej bazy, a chłopacy z polspamu doskonale o tym wiedzą, nasz
    adres pozostaje w ich bazie - każdy może sprawdzić (i...@s...pl).
    W efekcie niektórzy nasi prenumeratorzy wbrew swej woli nie otrzymują
    kuriera, o czym wiem z wysłanych przez nich skarg. Rzecz się dzieje "w biały
    dzień", w demokratycznym państwie prawa.

    pozdrowienia
    Łukasz Łukasiewicz