  • 11. Data: 2004-11-13 09:21:55
    Temat: Re: PRAWA AUTORSKIE NA WWW?
    Od: "regent..." <r...@o...pl_TOTEZ>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:6dm3nc.t19.ln@ziutka.router...
    > Np. jeśli publikacja ma formę analizy krytycznej, stanowi odrębną
    całość,
    > a przytocznie służy tej analizie krytycznej. (Art. 29. u.1). Inaczej
    > mówiąc jeśli zechcę napisać opracowanie nt. współczesne krajobrazy
    polskie
    > w fotografiach internautów Podlasia, to mogę je zilustrować
    przykładowymi
    > fotografiami bez pytania o zgodę ich autorów.

    czy jeśli praca ma tytuł:
    Współczesne krajobrazy Podlasia
    i nie będzie to praca krytyczna a "krajoznawcza" to....
    zgoda jest potrzebna???

    > --
    > Marcin

    regent...
    (resztę muszę przetrawić na spokojnie )

  • 12. Data: 2004-11-13 11:42:07
    Od: "maroko" <m...@h...pl>

    > Odpisz mu może stosując taka argumentację i niech uzasadni gdzie
    nastapiło naruszenie praw autorskich.

    naruszenia praw autorskich powstaje w momencie:
    1. wykorzystnia zdjecia bez zgody autora, nawet jesli zdjecie bedzie
    podpisane nazwiskiem, pseudonimem autora
    2. jesli zdjecie jest podpisane innym nazwiskiem albo bez podpis

    polecam art. 79 ustawy o prawach aut i pr. pokrewnych

  • 13. Data: 2004-11-14 02:26:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cn4jr2$laf$1@nemesis.news.tpi.pl>, regent... wrote:
    > całość,
    > polskie
    > przykładowymi
    > czy jeśli praca ma tytuł:

    Tytuł jest mało istotny

    > Współczesne krajobrazy Podlasia
    > i nie będzie to praca krytyczna a "krajoznawcza" to....
    > zgoda jest potrzebna???

    Potrzebna.
    Dobrym przykładem gdzie nie jest, są zwykle wszelkie prace naukowe - można
    w nich zamieścić np. takie zdjęcie pod warunkiem, że omówisz je w
    kontekscie pracy, więc np. porozwodzisz się że autor użył tu takiego
    środka wyrazu bo chciał przekazać to czy tamto, a elementy krajobrazu są
    tu typowe dla XYZ, i utwór ten wydaje sie należeć do szkoły XVT choć
    warsztat techniczny nie jest jeszcze tu wystarczająco rozwinięty ble ble
    ble.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2004-11-14 02:27:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d...@n...home.net.pl>, maroko wrote:
> [...]
    > 2. jesli zdjecie jest podpisane innym nazwiskiem albo bez podpis
    >
    > polecam art. 79 ustawy o prawach aut i pr. pokrewnych

    Polecam zapoznac się z całością wątku włączając w to pierwszy posting.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2004-11-14 10:34:50
    Od: "regent..." <r...@o...pl_TOTEZ>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...notrix.net> napisał w
    wiadomości news:aqf6nc.irl.ln@ziutka.router...

    > Polecam zapoznac się z całością wątku włączając w to pierwszy
    posting.

    tylko my chyba wciąż się zastanawiamy, czy autor zdjęcie
    wykorzystał???
    nie jestem przekonany, że nie...

    > --
    > Marcin

    regent...

  • 16. Data: 2004-11-14 11:13:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cn7cck$t9f$1@nemesis.news.tpi.pl>, regent... wrote:
> [...]
    > bedzie

    > posting.
    >
    > tylko my chyba wciąż się zastanawiamy, czy autor zdjęcie

    Ło matko. Art. 79 mówi czego może domagać się autor jesli stwierdzi
    naruszenie swoich praw. My zaś próbujemy zrozumieć jakie prawa ewentualnie
    naruszone. Trochę jakby nie na temat.

    --
    Marcin