  • 61. Data: 2004-10-30 11:31:32
    Temat: Re: POZWY O ODSZKODOWANIA - NIEHUMANITARNE WARUNKI W ARESZTACH
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sat, 30 Oct 2004 13:08:01 +0200, Artur Ch. <s...@r...pbz>
    napisał:

    > A nie powinien ponosić odpowiedzialności za *błędne decyzje, wyroki* ??
    > Czym on sie różni od kierowcy który spowodował wypadek drogowy?
    > czym sie różni od stomatologa który usunie nie ten ząb który bolał??
    >
    > Za wydane przez siebie decyzje *każdy* powinien ponosić, bez względu czy
    > to sędzia, lekarz, elektryk czy urzędnik.

    Tak, ale nie zapominaj, że od orzeczenia sądu służy co do zasady środek
    odwoławczy, a od skutku błędnego leczenia czy wadliwej naprawy chyba
    jednak nie.

    > Chodzi o to że za wydany wyrok, który okaże się dotyczy osoby niewinnej -
    > sędzia winien ponieść konsekwencje - jak najbardziej także finansowe.
    > Przecież mogą się ubezpieczyć /forma OC/ na taki wypadek w jakimś TU.

    Chciałbym zwrócuić uwagę, że wyroku nie wydaje sedzia tylko sąd. W imieniu
    Rzeczpospolitej Polskiej.

    > Nagle sie okaże?
    > A od czego jest postępowanie dowodowe?
    > Skoro jest "facet" to paragraf się znajdzie?
    > Taka jest Twoja dewiza życiowa, zawodowa?

    A nagle. Oglądałeś "Skazani na Shawshank"?
    Słyszałeś o ludziach uwolnionych po latach po przeprowadzeniu badań DNA?
    Słyszałeś o czymś takim jak sfabrykowane dowody i fałszywe zeznania?

    > Co Ty wogóle chrzanisz o skazaniu niewinnego???
    > Liczy sie "sztuka" - tzn. osoba która należy ukarać??
    > Skoro było przestępstwo - to musi być winny, bez znaczenia czy to sprawca
    > czy tez przypadkowa osoba.

    Mówię na przykład o takim przypadku, gdy sędzia musi zadecydować, czy
    dowody wystarczają do uznania oskarzonego za winnego. Rzadko jest tak, gdy
    wina jest ewidentna, zwykle trzeba zdecydować czy bardziej wierzymy
    prokuratorowi czy oskarżonemu. I często jest tak, że wyrok w oparciu o
    zgromadzone dowody może być albo skazujący albo uniewinniający zaleznie od
    tego którym świadkom damy wiarę. I tu trzeba zdecydować, czy lepiej jest
    zaryzykować skazanie niewinnego czy lepiej jest zaryzykować uwolnienie
    winnego.

    Wyobraż sobie taką sytuację. Sprawa o zgwałcenie. Dowody takie, że na
    dwoje babka wrózyła, i nie można wprost powiedzieć czy facet jest winny
    czy nie. Innych dowodów nie ma i nie będzie. Co ty byś zrobił w takiej
    sytuacji? Skazał czy uniewinnił?

    --
    Falkenstein

  • 62. Data: 2004-10-30 11:44:45
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 30 paź o godzinie 13:31, na pl.soc.prawo, Rodrig Falkenstein
    napisał(a):

    > Tak, ale nie zapominaj, że od orzeczenia sądu służy co do zasady środek
    > odwoławczy,

    Czyli w "niskich" instancjach mogą wydawać wyroki ludzie o małych
    umiejętnościach, kwalifikacjach?
    I jeżeli skazany odwoła sie do wyższej instancji to dobrze, może trafi na
    kompetentnego sędziego. A jeżeli się nie odwoła, to jego pech?

    > a od skutku błędnego leczenia czy wadliwej naprawy chyba jednak nie.

    Można będzie wykonać kolejną operację, urządzenie np. naprawić ;)

    > Chciałbym zwrócuić uwagę, że wyroku nie wydaje sedzia tylko sąd. W imieniu
    > Rzeczpospolitej Polskiej.

    Ale decyzje podejmuje i wydaje ....... kto wydaje? mury budynku sądowego?
    Sędzia, który jest "przedłużeniem" "ramieniem" sądu.
    Tak jak murarz używa kielni do murowania tak wyroki wydają sędziowie - i to
    jest czynnik ludzki.
    Czy za krzywo wymurowany mur będziesz winił przedmiotowa kielnię czy też
    murarza który ta kielnia pracował?

> [...]
    > dwoje babka wrózyła, i nie można wprost powiedzieć czy facet jest winny
    > czy nie. Innych dowodów nie ma i nie będzie. Co ty byś zrobił w takiej

    Czyli określenie że "wszelkie wątpliwości dowodowe są tłumaczone na korzyść
    oskarżonego" jest tylko mitem medialnym czy tez ma to praktyczne
    zastosowanie i jest "używane" w polskim sądownictwie?

    Ty byś tego twojego bohatera skazał? Skoro nie ma *pewnych* dowodów co do
    jego winy????
    Boże, życzę sobie i innym byś nie wykonywał zawodu sędziego ani teraz ani w
    przyszłości.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 63. Data: 2004-10-30 12:00:32
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Artur Ch. wrote:
    > Ty byś tego twojego bohatera skazał? Skoro nie ma *pewnych* dowodów co do
    > jego winy????

    A co to są _pewne_ dowody? Masz zeznanie pokrzywdzonej że została
    zgwałcona i wyjaśnienia pokrzywdzonego, że sama chciała albo że on nic
    nie wie o sprawie. Skazujesz? Czy wypuszczasz? A jak zgwałci jeszcze raz?

    KG

  • 64. Data: 2004-10-30 12:06:22
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 30 paź o godzinie 14:00, na pl.soc.prawo, kam napisał(a):

    > A co to są _pewne_ dowody?

    Nie do podważenia, nie do obalenia.

    > Masz zeznanie pokrzywdzonej że została zgwałcona i wyjaśnienia pokrzywdzonego,
    > że sama chciała albo że on nic nie wie o sprawie.

    No i mamy dwa zupełnie przeciwstawne zeznania. Dlaczego mam wierzyć jej a
    nie jemu? Niech ona przedstawi dowody że ON ja zgwałcił.
    Czy skazują za gwałty na podstawie zeznania niby zgwałconej pani? Jeżeli
    tak, to kapitalny sposób na zrobienie gwałcicielem np. kolegi z pracy który
    awansował a taka pani nie - i się zemści ;)

    > Skazujesz? Czy wypuszczasz?

    Bez dowodów wskazujących że jest on sprawcą? - wypuszczam.

    > A jak zgwałci jeszcze raz?

    Nie ma dowodów że zgwałcił wogóle po raz pierwszy - więc nie może zgwałcić
    *jeszcze raz*.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 65. Data: 2004-10-30 12:07:25
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    > A co to są _pewne_ dowody?

    Nie do podważenia, nie do obalenia, które jednoznacznie wskazują na niego
    jako na sprawcę.

    From: zaROTowany

  • 66. Data: 2004-10-30 12:20:43
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Artur Ch. napisał(a) w wiadomości

    > Nie do podważenia, nie do obalenia, które jednoznacznie wskazują na niego
    > jako na sprawcę.

    Przyznanie się jest królową dowodów :) Tylko jak to szło po łacinie .........

    A poza tym nie ma takich dowodów.

    --
    JOHNSON :)

  • 67. Data: 2004-10-30 12:53:11
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Czy możesz mi powiedzieć kiedy możesz być "pewny" że oskarżony jest
    winny?
    > Jakie dowody uznałbyś za wystarczające?

    moze rzuc jakims przykladem.

    > A niby to kim jest pan reporter, żeby sędzia miał się przed nim
    tłumaczyć?

    nie przed nim a przed Polakami, reporter tego nie robi dla siebie.

    > Załóżmy taki przypadek. Autentyczny. Chłopak, nie karany, postawiono mu
    > zazut rozboju. Dziennikarze wykreowali go na wielkiego bandytę. Przy
    > jednym rozboju bez niebezpiecznego narzedzia wyrok będzie w zawieszeniu,
    > co oznacza, że areszt nie może być zastosowany.

    moze dlatego ze innych ktorym naprawde sie nalezalo wypuszczali. (niska
    szkodliwosc)
    Moze masz na mysli zdarzenia z Pod napieciem? Te osiedle na ktorym
    zarznieto chlopaka?

    Uważaszze takie
    > tłumaczenie wystarczyło pismakom i tłumowi? NIe, on tego nie przyjmuje
    do
    > wiadomości. On wie że chlopak jest winny i najlepiej jakby go powiesić.
    > Może kojarzysz przypadek z Lublina, w UWADZE właśnie było.

    ale tutaj sedzia uczciwa decyzje podjal, sedzia ma decydowac ucziwie a nie
    by ladnie u pismakow wygladalo.

    Ja znam iny przypadek, jest pewna sprzecka pod kamermami (!!!!!) ,
    dochodzi do szarpaniny.
    policja robi z tego rozboj z uzyciem niebezpiecznego narzedzia.(co jest
    totalna bzdura) I zeby bylo malo zamyka w aeszcie a poniej w weizeniou na
    3 lata osobe ktora nie brala w tym duzialu tylko siedziala i pila piwo bo
    jakas suka powiedziala ze on to i tamto robil.

    tutaj sedzia dal plame i powinien byc ukarany, to samo prokurator.

    > W czym ów pozytywny wpływ miałby się objawiać? Masz dwóch świadków co
    > widzieli faceta jak daje w pysk dzieciakowi i zabiera mu komórkę i dwóch
    > świadków, co zeznają że w tym czasie razem pili wino na drugim końcu
    > miasta. Innych dowodów nie ma. Decyduj!

    zapomniales jeszzce o poszkodowanym. A gdzie ta komorka? Byla u
    oskarzonego? Znalazla ie u jakiegos pasera (ktory potwierdzil ze to on
    przyniosl?) mial slady po pobiciu na lapach?(jezeli tak czy potrafil
    logicznie wytlumaczyc skad) Duzo mozliwosci. Wystarczy sie zainetresowac.
    A nie rutynowo podejsc, ee ma dres to jest winy, mamy siwadkow, jego alibi
    sie nie liczy bo jest z "nizin"

    Wypuszczam , zeznac mozna wszystko, dzilaa to w dwie strony,
    wyobraz sobie sytuacje ktora przedstawil ktos na grupie, zostal oskarzony
    o pobicie ktorego nie dokonal(swiadkow osoba pobita znalazla), nie bylo go
    w tamtym miejscu. A gdyby takie zdarzenie mialo miejsce wlasnie tutaj?
    Jest zdecydowanie za malo dowodow.

    > Jak go aresztujesz to ryzykujesz że będziesz musiał zapłacić
    odskodowanie
    > z własnej kieszeni, a na głowie mas raty za dom. Zaryzykujesz to?

    nie, wypuszczam bo takie dowody mnie nie przekonuja.

    > Jak go nie aresztujesz ryzykujesz tym że jutro znowu napadnie na
    jakiegoś
    > dzieciaka i tym razem zadźga go nożem, a pismaki i tłum ogłosi cię
    > mordercą. Zaryzykujesz to?

    tak, masz dzialac zgodnie z prawem a nie wydawac wyroki pod pismaki.

    > No więc jaka jest twoja decyzja? Wolisz zaryzykować własnymi pieniędzmi
    > czy życiem jakiegoś dzieciaka? Decyduj. Masz na to 24 godziny i ani
    minuty
    > więcej!

    nie wiem czy sedzia ma taka mozliwosc ale prokurator ma, sprawdzenie
    wiarygodnosci
    alibi, po za tym, jeszcze jedno, dzialo sie to w nocy wdzien? W jakiej
    odleglosci od niego
    byli kiedy napadl (Ci swaidkowie) czemu nie pomogli (2 na jednego). Da
    rade pwszystko sprawdzic tylko trzeba sie sprawa zainteresowac a nie robic
    wszystko na odpierdol.
    Z tymi dowodami co przedstawiles WYPUSZCZAM.

    P.

  • 68. Data: 2004-10-30 13:09:29
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > zgwałcona i wyjaśnienia pokrzywdzonego, że sama chciała albo że on nic
    > nie wie o sprawie. Skazujesz? Czy wypuszczasz? A jak zgwałci jeszcze

    a moze pojde zglosic na policje ze mnie zgwalcilas, ty powiesz ze nic nie
    Wiesz o sprawie,

    jak teraz myslisz powinni Cie wsadzic?

    P.

  • 69. Data: 2004-10-30 13:40:12
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    (przez przyp[adek na priv poszlo)

> [...]
    > zgwałcona i wyjaśnienia pokrzywdzonego, że sama chciała albo że on nic
    > nie wie o sprawie. Skazujesz? Czy wypuszczasz? A jak zgwałci jeszcze

    sorry ale gwalt mozna sprawdzic, jezeli nie ma sladow (chocby zadrapania
    na
    ciele oskarzonego)
    to nie byl to gwalt, wszystko mozna sprawdzic (DNA itp.) Wydanie wyroku
    skazujacego w tym przypadku to by bylo
    zrobienie tego na odpwierdol, a co jak Ty bys sie znalal na jego miejscu,
    bo
    twoja panienka z ktora zerwales oskarzyla by Cie o gwalt, oczywiscie sp.
    by
    znalezli bo uprawiales seks, a kolezanka by zeznala ze ja gwalciles, Ty
    natomiast nie masz sladow na ciele ktore byly by spowodane obrona
    zgwlaconej. Bylbys happy?, moralnie by Cie zeszmacono,
    wsadzono, a w pierdlu ..... chyba Wiesz jak sa tratowani gwalciciele.

    P.

  • 70. Data: 2004-10-30 14:45:10
    Od: "Grzegorz S." <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bungo" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam wszystkich:-))
    >
    > Rozpoczynamy akcje skladania pozwow o odszkodowanie od Skarbu Panstwa za
    > niehumanitarne warunki bytowe osob osadzonych w aresztach sledczych i
    > zakladach karnych, niezgodne z Europejska Konwencja o Ochronie Praw
    > Czlowieka i Podstawowych Wolnosci.
    >
    > Kazdy, kto chce nieodplatnie otrzymac wzor pozwu oraz porade, proszony
    jest
    > o kontakt na adres: b...@g...pl

    Tym wiezniom pojebusom to sie chyba w glowach poprzewracalo
    Czy ktos im kazal krasc, kaleczyc, zabijac itp....
    jak dla mnie moga siedzie i po 50 n 10 m kwadratowych
    to jest kara a nie uzdrowisko
    Grzegorz S.