  • 1. Data: 2004-06-22 08:51:18
    Temat: POTRZEBUJĘ PILNIE POMOCY !!! książeczka mieszkaniowa i premia gwarancyjna
    Od: "bj" <i...@b...pl>

    Witam!

    mam poważny problem i nie wiem jak z niego wybrnąć,
    chodzi o to że razme z moją dziwczyną kupiliśmy mieszkanie
    w akcie notarialnym deklarując równe części własności,
    Ponieważ mam książeczkę mieszkaniową od wielu lat z konkretną kwotą
    więc chciałem skorzystać z faktu zakupu i odbrać wkład wraz z należną premią
    gwarancyjną
    i tu szok

    pkazuję się że nie mogę odebrać premii gdyż jestem tylko po częsci
    właścicielem mieszkania !!!!
    zmieniono ustawę regulującą zasady wypłacania premii w sierpniu 2002 roku
    i wg nowej wersji mogą z niej skorzystać wyłącznie osoby kupujące w całości
    mieszkanie
    względnie osoby związane węzłem małżeńskim,
    wszystkim innym przypadkom nie przysługuje premia !!!
    czy to nie jest dyskryminowanie innych związków i wogóle nabijanie
    oszczędzających w butelkę !!!!

    możemy wziąć ślub w terminie 90 dni , ale to chyba paranaoja żeby z takich
    pobódek zawierać związek małżeński !!!!
    moja dziewczyna może też odsprzedać mi swoją połowe na czas realizacji
    wypłaty z książeczki
    ale wiąże się to z kosztami notarialnymi i sądowymi rzędu 6000-7000 zł !!!
    to też nie jest to najlepsze rozwiązanie !!

    nie wiemy co w tej sytuacji innego możemy zrobić, żeby nie stracić premii
    gwarancyjnej
    prawo do niej wygasa w ciągu 90 dni od zakupu mieszkania!

    Czy może nam ktoś pomóc i powiedzieć co możemy jeszcze zrobić ?
    żeby odzyskać pieniądze z książeczki ????

    ZA POMOC KTÓRA PRZYNIESIE EFEKT GOTOWI JESTEŚMY UCZCIWIE ZAPŁACIĆ !!!!

    ALE MUSI SIĘ UDAĆ :)
    z góry nie płącę ....

    dziękuję i pozdrawiam

    BJ

  • 2. Data: 2004-06-22 13:00:59
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    bj wrote:

    > więc chciałem skorzystać z faktu zakupu i odbrać wkład wraz z należną premią
    > gwarancyjną
    (...)
    > czy to nie jest dyskryminowanie innych związków i wogóle nabijanie
    Nie ma żadnego uzasadnienia by premiować "inne związki". Weźcie ślub.
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 3. Data: 2004-06-22 15:16:52
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "bj" <i...@b...pl> napisał w wiadomości

    > ZA POMOC KTÓRA PRZYNIESIE EFEKT GOTOWI JESTEŚMY UCZCIWIE ZAPŁACIĆ !!!!
    >
    > ALE MUSI SIĘ UDAĆ :)
    > z góry nie płącę ....

    Slub cywilny - ok 70zl termin ok mca od zlozenia dokumentów.

    Wszystkiego naj na nowej drodze zycia:-)

    HaNkA

  • 4. Data: 2004-06-23 09:25:12
    Od: "infoman" <i...@b...pl>

    dyskryminacja wolnych związków itp ? a w czym są one gorsze od małżeństw?

    Statystyka rozwodów w Polsce w ostatnich czasach nie potwierdza faktu że
    miały by to być
    "trwałe stadła rodzinne" !!!

    więc moje pytanie : DLACZEGO NIBY MIAlYBY BYĆ ONE PREFEROWANE W SPRAWACH
    MAJĄTKOWYCH ?????

    pozdrawiam

    Bogdan

    Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    bj wrote:

    > więc chciałem skorzystać z faktu zakupu i odbrać wkład wraz z należną
    premią
    > gwarancyjną
    (...)

  • 5. Data: 2004-06-23 09:32:19
    Od: "infoman" <i...@b...pl>

    jasne :) tyle to wiemy .....
    ślub owszem i weźmiemy ale chcileibyśmy żeby to była podniosła uroczystość
    a nie prawie kontrakt finansowy !
    jak to obecnie wyszłoby z tego bzdurnego zapisu prawnego i jego
    interpretacji !

    pozdrawiam
    Bogdan

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl> napisał
    w wiadomości news:cb9idg$3qj$1@nemesis.news.tpi.pl...

  • 6. Data: 2004-06-24 08:41:09
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    infoman pisze:

> [...]
    > miały by to być
    > "trwałe stadła rodzinne" !!!
    >
    > więc moje pytanie : DLACZEGO NIBY MIAlYBY BYĆ ONE PREFEROWANE W SPRAWACH

    Z definicji...

    > pozdrawiam
    >
    > Bogdan

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-06-24 09:03:27
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    infoman wrote:
> [...]
    > a nie prawie kontrakt finansowy !
    > jak to obecnie wyszłoby z tego bzdurnego zapisu prawnego i jego

    Więc niech to będzie podniosła uroczystość (a przy okazji pomoże Wam to
    w wielu aspektach prawnych - w kilku może bardzo utrudnić ale tego Wam
    nie życzę ;)

    --
    Tobi
    t...@p...onet.pl

    Masz stronę WWW? Koniecznie odwiedź http://pp.aukcje24.pl !

  • 8. Data: 2004-06-24 09:05:52
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Tobi pisze:

    > Więc niech to będzie podniosła uroczystość (a przy okazji pomoże Wam to
    > w wielu aspektach prawnych - w kilku może bardzo utrudnić ale tego Wam
    > nie życzę ;)

    no nie dostana dotacji dla osob samotnie wychowujacych dzieci...

    Boguslaw

  • 9. Data: 2005-01-29 10:37:13
    Od: prawnik <a...@p...pl>

    Umożliwiam pomoc w wypłacie premii gwarancyjnej z książeczki
    mieszkaniowej.Zainteresowanych prosze o kontakt

    -> http://usenet.pomocprawna.info