  • 161. Data: 2009-11-12 13:13:15
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    news:hdgvao$tfs$1@news.interia.pl...

    > Nie widzę tam zupełnie definicji skrętu.

    nie wyciagasz wnioskow, masz napisane co musisz zrobic zmieniajac kierunek
    jazdy, a wiec skrecajac, teraz pomysl sobie co robisz skrecajac na rondzie,
    co musisz zrobic, i jak sie to ma do lewej strony

  • 162. Data: 2009-11-12 13:40:06
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Zasad udzielania PP się naucza zgodnie z wytycznymi
    > Krajowej Rady Resuscytacji nie tylko w ramach kursów prawa jazdy, ale
    > również w innych sytuacjach, więc nawet jeśli te wytyczne są złe, to
    > winą nie obarczaj system nauczania/egzaminowania związany z PJ, ale Radę.

    nadal nie rozumiesz
    co innego zasadzy udzielania pp, wytyczne i poparcie tego wszystkimi
    odpowiednimi kursami, a co innego 2 godziny teori w ramach kursu na pr i
    ukladania pytan egzaminacyjnych na pj, pytania mogace zaszkodzic, nie
    powinny byc wogole ukladane

    > Jest. Dodatkowo psuje moją ortografię, więc nie będę tego więcej robił.

    wolny kraj

    > I to mówi osoba, która nie potrafi napisać 1 zdania po polsku.

    ale w przeciwienstwie do ciebie, nabyla umiejetnosc czytania ze zrozumieniem
    i wyciagania z tego wnioskow

    > No to przecież to napisałem. Więc nie rozumiem skąd więc twoje osobiste
    > wycieczki....

    z twojego pytania o to ktory wjazd jest rownorzedny, a co do wycieczek, po
    prostu zbyt osobiscie to odbierasz

    > Niestety kierowcy jeżdżą inaczej. Podałem 3 sposoby znane mi z
    > obserwacji. Niestety właściwego sposobu (równorzędność) nie spotkałem w
    > praktyce :(

    ja jakos nie zauwazylem, a w okolicy miejsca zamieszkania mam kilka rond
    ktore regularnie pokonuje, wszyscy stosuja sie do znakow

    > Jak znaków nie ma, to również wg mnie jest to skrzyżowanie równorzędne.

    jak znakow nie ma, to wjedzajacy na rondo ma pierszenstwo, a wiec wszystko
    sie zmienia

    > Ale nie o tym mówiłem. Rozważałem priorytety wlotów względem siebie i
    > problematyczność tego zjawiska. No ale cóż, to podobno ja nie czytam ze
    > zrozumieniem.

    przeciez ci ju zpisalem, ze nie ma zadnych priorytetow, znaczy sie sa
    wyjatki, ale generalnie dominuja ronda ze znakami "ustap..." na wjazdach,
    przynajmnije tam gdzie ja sie poruszam

  • 163. Data: 2009-11-12 13:46:15
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > W takim razie ja wracam do swojego nawyku przechowywania cię w
    > plonkownicy. Nie płacą mi za konieczność rozszyfrowywania
    > niezrozumiałych treści pisanych w obcym języku. Żegnam.

    Nikt też nikomu nie płaci za wskazywanie Ci w usenecie sposobu, jak żyć,
    więc bądź tak łaskaw i odpuśc sobie albo pouczanie, albo pisanie na grupach.

  • 164. Data: 2009-11-12 13:48:34
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (12.11.2009 13:12), szerszen wrote:

    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości news:hdgsl6$8k8$1@news.interia.pl...

    > ale nie da sie na rondzie skrecic w lewo, na rondzie mozesz skrecic
    > tylkoi wylacznie w prawo

    > tak jest nazwane i traktowane, ale jest odpowiednikiem wlasnie takiej
    > seri skrzyzowan

    Dla ścisłości - z jednym małym wyjątkiem - na pierwszym skrzyżowaniu "T"
    (to którym wjeżdżamy na rondo) nie dajemy kierunkowskazu w prawo, mimo
    że normalnie byśmy dali. No i nie stoi nakaz skrętu w prawo, mimo że
    normalnie by stał.

    Co do reszty zgoda - rondo można sobie rozwinąć/rzutować na
    nieskończenie długą jednokierunkówkę z cyklicznie pojawiającymi się
    dojazdami/zjazdami z prawej.

    I offtopicznie: tym bardziej nie rozumiem oburzenia tych którzy rondo
    pokonują zewnętrznym pasem. Przecież jakby ktoś jechał na
    jednokierunkówce z serią skrzyżowań "T", to by ci chyba do głowy nie
    przyszło mieć do kogoś pretensji i nazywać kogoś "cipą" dlatego że
    jedzie prawym pasem.

    p. m.

  • 165. Data: 2009-11-12 13:50:36
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > No i nie stoi nakaz skrętu w prawo, mimo że
    > normalnie by stał.

    no jak nie, jak tak, a c12 to pies? ;)

> [...]
    > jednokierunkówce z serią skrzyżowań "T", to by ci chyba do głowy nie
    > przyszło mieć do kogoś pretensji i nazywać kogoś "cipą" dlatego że

    a jakby jechal sobie sam, majac lewy pas pusty, a z tych bocznych czekaly by
    sznury samochodow czekajacych az chrabia przejedzie, to tez by bylo wszystko
    fajnie?

    ja nie neguje ze tak wolno, bo pord na to pozwala, twierdze tylko ze jest to
    gluota albo chamstwo

  • 166. Data: 2009-11-12 13:51:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (12.11.2009 13:18), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    [...]
    > Jest jeszcze drugi problem rondowy: Który wjazd ma pierwszeństwo? Bo wg
    > mnie wszystkie wjazdy są równorzędne i powinna działać reguła prawej
    > ręki. Niestety w praktyce jest wolna amerykanka. Widziałem 3 sposoby:

    Właśnie po to jest rondo, żeby tego dylematu nie było.

    Jak masz znak "rondo" ze znakiem "ustąp pierwszeństwa" - wtedy
    przepuszczasz tych na rondzie i wjeżdżasz wtedy kiedy masz wolne,
    ewentualnie kiedy widzisz po kierunkowskazie zjazdowym że jadący rondem
    zjeżdża.

    Jak masz sam znak "rondo", wjeżdżasz śmiało, bo ci na rondzie mają ci
    ustąpić pierwszeństwa (swoją drogą w Polsce widziałem może ze 2 takie
    ronda).

    p. m.

  • 167. Data: 2009-11-12 13:55:13
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    mvoicem pisze:
    > Co do reszty zgoda - rondo można sobie rozwinąć/rzutować na
    > nieskończenie długą jednokierunkówkę z cyklicznie pojawiającymi się
    > dojazdami/zjazdami z prawej.

    No tak by było logicznie. Ale tak nie jest. Rondo w myśl PoRD jest
    JEDNYM skrzyżowaniem.

> [...]
    > jednokierunkówce z serią skrzyżowań "T", to by ci chyba do głowy nie
    > przyszło mieć do kogoś pretensji i nazywać kogoś "cipą" dlatego że

    Bo skręcając w lewo jadą prawym pasem. No takie niestety są realia obecnie.

    BA! Na rondzie w Katowicach masz (miałeś? Dawno tam nie byłem) wręcz
    linie prowadzące wyprowadzające z pasa środkowego na Chorzów. Bo się
    zakłada, że nikt nie będzie jechał pasem prawym na kolizyjnym, bo i
    skąd? Prawym to tylko na wprost na Chorzów, a nie w lewo do dworca.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 168. Data: 2009-11-12 13:59:45
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    mvoicem pisze:
    > (12.11.2009 13:18), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > [...]
    > Właśnie po to jest rondo, żeby tego dylematu nie było.

    No właśnie te dylematy są.

    > Jak masz znak "rondo" ze znakiem "ustąp pierwszeństwa" - wtedy
    > przepuszczasz tych na rondzie i wjeżdżasz wtedy kiedy masz wolne,

    Czyli wg Ciebie poprawne jest zachowanie

    a) za stadem, póki jedzie dany wlot, to ten wlot jedzie, aż się skończy
    na nim korek.
    <<<<<<<

    Tylko, że nie do końca mi to wynika z przepisów, bo z przepisów bardziej
    mi wynika, że wloty są równorzędne. No i nawet jeśli masz rację, to i
    tak bardzo częste są przypadki:

    b) bo dawniej była tu droga główna kontra podporządkowana, to teraz
    wloty z dawnej głównej mają priorytet w oczach kierowców.

    c) kto się pierwszy wepchnie.
    <<<<<<<<

    więc przydało by się jasne i klarowne uregulowanie sprawy rond w ogólności.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 169. Data: 2009-11-12 14:08:45
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (12.11.2009 14:50), szerszen wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > no jak nie, jak tak, a c12 to pies? ;)

    No w pewnym sensie ... co jednak czyni delikatną różnicę między rondem a
    dojazdem do jednokierunkówki z serią skrzyżowań.

    Co nie znaczy że odrzucam takie "rozwinięcie ronda" - wręcz przeciwnie,
    uważam je za bardzo logiczne i w zasadzie jedynie słuszne :).

    > a jakby jechal sobie sam, majac lewy pas pusty, a z tych bocznych
    > czekaly by sznury samochodow czekajacych az chrabia przejedzie, to tez
    > by bylo wszystko fajnie?

    Czyli wyobraźmy sobie że jedziesz prostą drogą, 2 pasy ruchu w twoją
    stronę. Masz skrzyżowanie za 20 metrów skrzyżowanie, potem za następne
    70 metrów i potem za następne 70 metrów - w które skręcasz. Lewy pas
    masz wolny, ale na skrzyżowaniach stoi tłum czekających na wjazd.

    Czy rzeczywiście zjeżdżasz na lewy pas po to żeby wpuścić tych z prawej,
    po to żeby za 100 metrów pracowicie przebijać się z powrotem na prawy
    pas (który już jest zapchany) bo chcesz skręcić, a przy okazji wiesz że
    będziesz mieć ograniczoną widoczność , bo droga akurat robi łuk w lewo?
    Wg. mnie to dopiero jest nieszczególnie rozsądne.

    > ja nie neguje ze tak wolno, bo pord na to pozwala, twierdze tylko ze
    > jest to gluota albo chamstwo

    Nie twierdziłem że negujesz że wolno, nie rozumiem jednak tej głupoty i
    chamstwa.

    p. m.

  • 170. Data: 2009-11-12 14:23:44
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Co nie znaczy że odrzucam takie "rozwinięcie ronda" - wręcz przeciwnie,
    > uważam je za bardzo logiczne i w zasadzie jedynie słuszne :).

    :) dosc jasno to na poczatku zaznaczyles ;) chodzilo mi tylko o znak
    nakazujacy poruszanie sie w prawo

    > Czy rzeczywiście zjeżdżasz na lewy pas po to żeby wpuścić tych z prawej,

    a skad ci sie wzial lewy pas?
    czyzbys sugerowal ze wszyscy wjedzajacy na rondo, a zjadzajacy dalej niz
    pierwszym zjazdem, wjezdzali na nie z prawego pasa? ;)

    zreszta o ile o mnie chodzi, to tak, staram sie ulatwiac na drodze ludziom
    zycie i tego samego poniekad oczekuja od nich, mieszkam na natolinie (wawa),
    gdzie jest kilka takich malych 2 pasmowych rond i szlak mnie trafia, jak
    takie losie, wala do okola prawym pasem, utrudniajac zjazd z ronda innym

    > Nie twierdziłem że negujesz że wolno, nie rozumiem jednak tej głupoty i
    > chamstwa.

    glupota stad, ze nie potrafia pokonac ronda do kolejnego zjazdu pasem
    wewnetrznym
    chamstwo stad, ze jesli potrafia, to tego nie robia, bo gowno ich obchodza
    inni uzytkownicy drogi