  • 151. Data: 2009-11-12 12:29:03
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    szerszen pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości news:hdgsnc$8k8$2@news.interia.pl...

    > a widzisz roznice pomiedzy potocznym skrecic w lewo na skrzyzowaniu, a
    > skrecaniu w lewo w mysl pord?

    A jaki artykuł definiuje skręcanie w lewo w myśl pord?

    ATPO: Wciąż masz problemy z polskimi znakami i wciąż bardzo ciężko się
    czyta Twoje wypowiedzi.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 152. Data: 2009-11-12 12:38:13
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > A jaki artykuł definiuje skręcanie w lewo w myśl pord?

    chociazby ten o koniecznosci uzycia odpowiedniego sygnalu okreslajacego
    zamiar skretu

    > ATPO: Wciąż masz problemy z polskimi znakami i wciąż bardzo ciężko się
    > czyta Twoje wypowiedzi.

    no coz, mam juz taki nawyk

  • 153. Data: 2009-11-12 12:38:24
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    szerszen pisze:
    > np to, ze zmuszanie szarego kowalskiego, to usztywniania polamanej
    > konczyny poszkodowanego, przytomnego, do ktorego jedzie wezwane
    > pogotowie, prosi sie o nieszczescie, a w ekstremalnej sytuacji
    > usmiercenie tego poszkodowanego

    Po pierwsze: Zasad udzielania PP się naucza zgodnie z wytycznymi
    Krajowej Rady Resuscytacji nie tylko w ramach kursów prawa jazdy, ale
    również w innych sytuacjach, więc nawet jeśli te wytyczne są złe, to
    winą nie obarczaj system nauczania/egzaminowania związany z PJ, ale Radę.

    Po drugie: Należy udzielać PP aby minimalizować ból i zagrożenie. To, że
    pogotowie już jedzie, nie jest powodem, żeby pacjent cierpiał nadmiernie.

    > co nie zmienia postaci rzeczy, ze ten pord o ktorym wspominasz, nie
    > dopuszcza na rondzie skrecania w lewo, chyba ze to np angielski pord ;)

    Ciekawe, bo w mojej wersji nie ma nic o zakazie skręcania w lewo na
    rondzie.

    > po tym wpisie moge powiedziec tylko jedno, albo nie masz prawka, albo
    > powinienes je oddac z powodu nieznajomosci podstawowych przepisow

    Ostrzeżenie przedplonkowe:

    a) Wciąż piszesz nieczytelnie i zmuszasz mnie do domyślania się, o co
    chodzi.

    b) Popierdujesz i urządzasz osobiste wycieczki, podczas gdy słowem Cię
    nie zaatakowałem.

    c) w parze z popierdywaniem i osobistymi wycieczkami nie idzie podanie
    Twojej interpretacji, więc nie mam z czym dyskutować. Ja podałem
    interpretację swoją (zasada prawej ręki) oraz obserwowaną praktykę
    (wolna amerykanka). Niestety nadal nie wiem jaka jest Twoja interpretacja.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 154. Data: 2009-11-12 12:45:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Tu jest pewien problem - wyjaśnij, czy jak jedziesz drogą, która
    > (bez skrzyżowania) skręca w lewo, to włączasz migacz?

    a) Nie wiem co ma jedno do drugiego.

    b) nie, bo kierunkowskazem sygnalizuję zmianę kierunku jazdy. Nie chodzi
    tu jednak o zmianę kierunku z punktu widzenia fizyki, ale o zmianę w
    sytuacji, gdy następuje rozgałęzienie i jest możliwość wyboru.

    > Jeśli przypadkiem nie, to taki przypadek mamy *na* rondzie: jezdnia
    > wiedzie po łuku. W myśl rozumowania, wg którego 99,98% kierowców
    > nie skręca podczas pokonywania łuku na drodze, trzeba powiedzieć
    > "to jedznia skręca, nie samochód".

    Owszem. Jestem za tą interpretacją. Tak prowadzi pas. Jest wiele
    skrzyżowań i przebiegu pasów innym niż proste (z punktu widzenia
    fizyki), a nie są to skrzyżowania o ruchu okrężnym.

    > Co do znaków: owszem, sugestia z nich wynikająca jest taka sobie.

    No właśnie sensowna. W lewo do Makro, w prawo do kościoła św. Wojciecha,
    a na wprost na Mikulczyce.

    > Jeszcze raz zdjęcie:
    > http://img156.imageshack.us/i/bildeqc0.jpg

    Niestety nie działa.

    > Nonproportional font detected ;)

    Niestety Thunderbird sssie. Ale nie ma nic windzianego co nie sssie, a
    ma w sobie pocztę, grupy, PIM i RSS.

    > Ale to jest coś podobnego do pytania, czy na takim skrzyżowaniu:
    > A =======*
    > |\
    > B C
    > ...droga "C" biegnie prosto względem "A" :>

    O ile nie ma innych jeszcze, to bym stawiał, że jednak C to dalsza część
    A. Tu jednak mówimy o skrzyżowaniu z 4 wlotami, normalny krzyż. Tylko
    pośrodku jest wyspa. Więc da się skręcić w lewo.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 155. Data: 2009-11-12 12:45:56
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Po drugie: Należy udzielać PP aby minimalizować ból i zagrożenie. To, że
    > pogotowie już jedzie, nie jest powodem, żeby pacjent cierpiał nadmiernie.

    pierwsza zasada udzielania pierwszej pomocy, to nie szkodzic, a usztywnianie
    polamanej konczyny przez kogos, kto mial 2 godziny o pierwszej pomocy na
    kursie pj, napewno poszkodowanemu cierpien przyspozy, a jak juz pisalem,
    moze go nawet usmiercic

    a pretensje mam do tych, co ukladaja takie pytania, bez zastanawiania sie
    nad ewentualnymi konsekwencjami wprowadzenia ich w zycie

    > Ciekawe, bo w mojej wersji nie ma nic o zakazie skręcania w lewo na
    > rondzie.

    widac czytasz bez zrozumienia

    > Ostrzeżenie przedplonkowe:

    zaczynam sie bac :)

    > a) Wciąż piszesz nieczytelnie i zmuszasz mnie do domyślania się, o co
    > chodzi.

    to nie jest takie trudne

    > b) Popierdujesz i urządzasz osobiste wycieczki, podczas gdy słowem Cię
    > nie zaatakowałem.

    stwierdzam fakty, dziwia dzie rzeczy ktore sa w pord napisane, a z twoich
    wpisow mozna wyciagnac wnioski, ze nie do konca rozumiesz co jest tam
    napisane

> [...]
    > interpretację swoją (zasada prawej ręki) oraz obserwowaną praktykę
    > (wolna amerykanka). Niestety nadal nie wiem jaka jest Twoja interpretacja.

    jakbys przeczytal pord to bys wiedzial, ze ameryki nie odkryles, dlatego ze
    rondo wlasnie jest w uproszczeniu takimi skrzyzowaniami t, z ulica
    dochodzaca z prawej strony, dlatego wszystkie wjazdy sa rownorzedne, o ile
    znaki nie stanowia inaczej, a w wiekszosci wypadkow na wjazdach na rondo sa
    znaku ustap pierszenstwa, dlatego to ci na rondzie maja ierszenstwo przed
    tymi wjezdzajacymi, ale to powinienes wiedziec, skoro czytales pord, a nie
    tylko testy egzaminajcyjne (choc z nich tez powinienes sie tego dowiedziec)

  • 156. Data: 2009-11-12 12:47:29
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    szerszen pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości news:hdgtmn$hl9$1@news.interia.pl...
    > chociazby ten o koniecznosci uzycia odpowiedniego sygnalu okreslajacego
    > zamiar skretu

    Możesz zacytować?

    > no coz, mam juz taki nawyk

    W takim razie ja wracam do swojego nawyku przechowywania cię w
    plonkownicy. Nie płacą mi za konieczność rozszyfrowywania
    niezrozumiałych treści pisanych w obcym języku. Żegnam.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 157. Data: 2009-11-12 12:51:28
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Możesz zacytować?

    art. 22.1 do 5

    > W takim razie ja wracam do swojego nawyku przechowywania cię w
    > plonkownicy. Nie płacą mi za konieczność rozszyfrowywania
    > niezrozumiałych treści pisanych w obcym języku. Żegnam.

    no coz, jak brak argumentow na temat skrecania w lewo na rondzie to
    plonkownica sie straszy, zupelnie mnie to nie rusza

  • 158. Data: 2009-11-12 12:56:47
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    szerszen pisze:

    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości news:hdgup9$qjv$2@news.interia.pl...

    > art. 22.1 do 5

    Nie widzę tam zupełnie definicji skrętu.

    > no coz, jak brak argumentow na temat skrecania w lewo na rondzie to
    > plonkownica sie straszy, zupelnie mnie to nie rusza

    No więc żegnam. Obrażasz mnie osobiście, a do tego robisz to pisząc z
    błędami i zmuszając mnie do rozszyfrowywania Jaśnie Pana.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 159. Data: 2009-11-12 13:02:47
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    szerszen pisze:
    > a pretensje mam do tych, co ukladaja takie pytania, bez zastanawiania
    > sie nad ewentualnymi konsekwencjami wprowadzenia ich w zycie

    Jeszcze raz:
> [...]
    również w innych sytuacjach, więc nawet jeśli te wytyczne są złe, to
    winą nie obarczaj system nauczania/egzaminowania związany z PJ, ale Radę.

    Jest. Dodatkowo psuje moją ortografię, więc nie będę tego więcej robił.

    > stwierdzam fakty, dziwia dzie rzeczy ktore sa w pord napisane, a z
    > twoich wpisow mozna wyciagnac wnioski, ze nie do konca rozumiesz co jest
    > tam napisane

    I to mówi osoba, która nie potrafi napisać 1 zdania po polsku.

    > jakbys przeczytal pord to bys wiedzial, ze ameryki nie odkryles, dlatego
    > ze rondo wlasnie jest w uproszczeniu takimi skrzyzowaniami t, z ulica
    > dochodzaca z prawej strony, dlatego wszystkie wjazdy sa rownorzedne,

    No to przecież to napisałem. Więc nie rozumiem skąd więc twoje osobiste
    wycieczki....

    Niestety kierowcy jeżdżą inaczej. Podałem 3 sposoby znane mi z
    obserwacji. Niestety właściwego sposobu (równorzędność) nie spotkałem w
    praktyce :(

    > ile znaki nie stanowia inaczej, a w wiekszosci wypadkow na wjazdach na
    > rondo sa znaku ustap pierszenstwa,

    Jak znaków nie ma, to również wg mnie jest to skrzyżowanie równorzędne.

    > dlatego to ci na rondzie maja
    > ierszenstwo przed tymi wjezdzajacymi,

    Ale nie o tym mówiłem. Rozważałem priorytety wlotów względem siebie i
    problematyczność tego zjawiska. No ale cóż, to podobno ja nie czytam ze
    zrozumieniem.

    > ale to powinienes wiedziec, skoro
    > czytales pord, a nie tylko testy egzaminajcyjne (choc z nich tez
    > powinienes sie tego dowiedziec)

    W każdym razie, to moja ostatnia wypowiedź dla Jaśnie Pana, który ma
    problemy z wysławianiem się po polsku, za to systematycznie i z dziką
    radością urządza osobiste wycieczki na dyskutanta.

    Do następnej awarii plonkownicy...

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 160. Data: 2009-11-12 13:04:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    witek pisze:
    > budowane "za innego prawa".

    BA! Nawet za niemca. Ale co to zmienia? Normy budowlane, produkcyjne
    itepe się zmieniają przez lata, ale produkty pozostają. I funkcjonują.
    Więc patrz na PoRD, a nie na wytyczne dla budowniczych. Kierowcy się
    posługują PoRD i zasady poruszania się po drogach z niego wynikają.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek