  • 101. Data: 2009-11-10 18:58:43
    Temat: Re: PORD uwaga na ronda
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Jesli pasów na jezdni nie wyznaczono znakami poziomymi, to należy to
    > rozumieć tak, że ich liczba może się w czasie zmieniać. Jak pojedzie
    > ciężarówka na tyle szeroka, ze nie da się obok zmieścić nawet samochód
    > osobowy, to będzie jeden pas. Jak pojadą dwa "maluchy", to będą dwa
    > pasy. Jak będą dwa pasy, to ten z lewego nie może przykąłdowo nagle
    > zajechać drogi temu z pawego.

    a jak nie ma samochodow to ile jest pasów?
    Bo od tego zaczęła sie dyskusja.
    Dlatego sie czepiłem.

  • 102. Data: 2009-11-10 19:31:47
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Dlatego sie czepiłem.

    panowie, przeciesz pisalem, ze jesli prawo mowi inaczej niz witek, to tym
    gorzej dla prawa ;)

  • 103. Data: 2009-11-10 19:36:26
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Nie. Pojechał w lewo. Jedzie z północy na wschód, więc jest to skręt w
    > lewo. Czyli właściwie pojechał z pasa lewego.

    zapominasz tylko o jednym, ze rondo to taki typ skrzyzowania, na ktorym
    skrecenie w lewo, jest absolutnie niemozliwe (zgodnie z przepisami),
    oczywiscie przy zalozeniu ze mamy ruch prawostronny

  • 104. Data: 2009-11-10 19:40:31
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 10 Lis, 19:58, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > a jak nie ma samochodow to ile jest pasów?

    trudno powiedziec ;)

    ale wtedy robi sie juz dyskusja czysto akademicka - PoRD zajmuje sie
    ruchem na drogach i bez pojazdow nikt nie lamie przepisow zwiazanych
    z pasami ruchu, czyli nikogo nie mozna ukarac , wiec zanajomosc tej
    ilosci pasow jest zupelnie nieistotna... a jak pojawia sie pojazdy to
    jest to jednak dosc precyzyjnie okreslone...

    na obraku z pierwszego postu widac, ze na tym rondzie sa 2 pasy
    ruchu ;)

    WS

  • 105. Data: 2009-11-10 19:51:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > a jak nie ma samochodow to ile jest pasów?

    Jak nie ma samochodów, to nie ma problemu.

    > Bo od tego zaczęła sie dyskusja.
    > Dlatego sie czepiłem.

    Wybacz, ale wątek dość głęboki, więc nie chciało mi się analizować
    wszystkich wypowiedzi. Rzecz jest po prostu dość oczywista i zupełnie nie
    rozumiem, z czego wynikają tu Wasze wątpliwości.

  • 106. Data: 2009-11-10 21:30:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szerszen wrote:
    > U?ytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisa? w wiadomo?ci

    > panowie, przeciesz pisalem, ze jesli prawo mowi inaczej niz witek, to tym
    > gorzej dla prawa ;)

    a mógłbyś coś merytorycznie od siebie dodać?

  • 107. Data: 2009-11-10 21:54:26
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    szerszen pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > zapominasz tylko o jednym, ze rondo to taki typ skrzyzowania, na ktorym
    > skrecenie w lewo, jest absolutnie niemozliwe (zgodnie z przepisami),

    Cieeeekawe... To co powiesz o pytaniu Z252 z bazy pytań egzaminacyjnych?

    Skrzyżowanie o ruchu okrężnym jest skrzyżowaniem jak każde inne i można
    na nim skręcić w prawo, pojechać na wprost lub skręcić w lewo.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 108. Data: 2009-11-10 21:56:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Cieeeekawe... To co powiesz o pytaniu Z252 z bazy pytań egzaminacyjnych?
    >

    > Skrzyżowanie o ruchu okrężnym jest skrzyżowaniem jak każde inne i można
    > na nim skręcić w prawo, pojechać na wprost lub skręcić w lewo.

    ale tylko na egzaminie.

  • 109. Data: 2009-11-10 21:59:33
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > ale to juz wynika(lo) z zasad ogolnych - jadacy z prawej ma
    > pierszenstwo...

    Zgoda.

    > Art. 25. 1.

    Akurat nie z tego, a z 22.4
    Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który
    zamierza wjechać, *oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.*

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 110. Data: 2009-11-10 22:05:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    witek pisze:
    > czy największy.
    > Więc ma się zmieści każdy standardowy dopuszczony do ruchu pojazd
    > wielośladowy. A te akurat maksymalną szerokość mają określoną.

    Czyli na drodze dwukierunkowej pod moim miejscem pracy mamy tylko 1 pas
    ruchu[1]. To dość ciekawe zjawisko, droga z jednym pasem, a
    dwukierunkowa...

    [1] Droga jest na tyle wąska, że dwie ciężarówki się nie mieszczą. Dwie
    osobówki już tak.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek