  • 51. Data: 2009-05-12 14:07:51
    Temat: Re: PORD
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości
    news:7on9ww54uzkx$.dlg@piki.fixed...

    > mam ci narysowac?

    mozesz zaspiewac

    > ze gdzies tam jest sciezka. dla nich sciezki nie bylo

    nie gdzies tam, tylko kilka metrow z boku

    > nie lamali

    lamali

    > przyznali sie do jechania po jezdni zgodnie z przepisami

    nie przyznali sie ze wiedzieli o sciezce, a mimo to jechali po jezdni

    > zapytam ponownie, bo pytalem chyba juz z 5 razy a jakos wszyscy elegancko
    > unikacie odpowiedzi. Czy kierowce obowiazuja znaki ktore sa po drugiej
    > stronie jezdni w przeciwnym kierunku?

    oni nie byli kierowcami, to po pierwsze
    po drugie, chyba nie sugerujesz, ze znaki informujace o sciezce, sa
    ustawiane tak jak pozostale znaki drogowe?
    po trzecie, jak juz pisalem, znaki informujace o wjezdzie na sciezke sa
    ustaione czytelnie do nadjezdzajacych, czyli rowniez czytelnie dla kierowcy
    jadacego przeciwleglym pasem

  • 52. Data: 2009-05-12 14:18:43
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > No to troche pojawia sie tu nierownosc wobec prawa. Staly mieszkaniec
    > okolicy musi sobie utrudniac i zjezdzac na sciezke, a ktos kto przejezdza
    > pierwszy raz nie musi. Ciekawe to nasze prawo w interpretacji tej grupy :)

    Inny przyklad. Bzykasz 13-letnia corke sasiadow - wygladajaca na 18 lat.
    Ty wiesz, ze ona ma 13 lat, gdyz caly czas tam mieszkales i pamietasz, jak
    13 lat temu urodzilo im sie dziecko, wiec dostajesz kare, kastracje i takie
    tam.
    Koles "z czata" ktory sie z nia umowil na "sponsoring" i w sposob
    wiarygodny przekona sad, ze nie wiedzial, iz ma 13lat, ma szanse zostac
    uniewinniony.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 53. Data: 2009-05-12 16:09:11
    Od: Kinky <d...@h...com>

    On Wt 12 maj 2009 03:52:19p zly <b...@N...fm>
    wrote in news:7on9ww54uzkx$.dlg@piki.fixed

    > nic nie wymyslam. pisze o normalne, zreszta zaistnialej sytuacji.
    > ddr sa zazwyczaj pojednej stronie drogi, wiec na drugiej po pierwsze
    > nie ma znaku informujacego o tym, ze jest sciezka (wiec zgodnie z
    > prawem jej nie ma) po drugi nie ma wjazdu na nia. czego nie
    > rozumiesz, mam ci narysowac?

    Rany co za beton. Facet, nie wazne _skad_ oni wiedzieli o tej sciezce.
    Czy zobaczyli na znaku drogowym, powiedziala im o tym ciocia czy odebrali
    przekaz telepatyczny z Marsa. Wazne, ze _wiedzieli_ i sie do tego
    przyznali. Kropka.

  • 54. Data: 2009-05-12 16:10:17
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 12 May 2009 16:07:51 +0200, szerszen napisał(a):

    > oni nie byli kierowcami, to po pierwsze

    byli normalnymi uczestnikami ruchu. czy kierowcow obowiazuje inny pord?

    > po drugie, chyba nie sugerujesz, ze znaki informujace o sciezce, sa
    > ustawiane tak jak pozostale znaki drogowe?

    czasami sa ustawiane dodatkowo poza droga. Aby obowiazywaly uczestnika
    ruchu poruszajacego sie po jezdni powinny byc chyba przy jezdni?

    > po trzecie, jak juz pisalem, znaki informujace o wjezdzie na sciezke sa
    > ustaione czytelnie do nadjezdzajacych

    chyba 'powinny byc'

    > czyli rowniez czytelnie dla kierowcy
    > jadacego przeciwleglym pasem

    nie do konca rozumiem...
    --
    marcin

  • 55. Data: 2009-05-12 19:00:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ale o tym, ze ona istnieje informuje mnie znak drogowy. Ktorego nie mam
    > prawa zobaczyc jesli jest po drugiej stronie jezdni

    Po drugiej stronie jezdni, to jeszcze pół biedy. Znam miejsca, gdzie
    ścieżka biegnie kilkanaście czy kilkadziesiąt metrów od drogi (przykładowo
    Krościenko n/D - Szczawnica) i w dodatku od drogi jest oddzielona laskiem,
    więc nawet lornetka nie pomoże.

    > a dlaczego nie. mowimy o przepisach

    Nie wiem, czemu nie. To już pytanie do ustawodawcy, a nie do mnie. W każdym
    razie w chwili obecnej taki jest stan prawny i tego niestety należy się
    trzymać.

    > w tym przypadku nie, bo to jest jednoznacza, i taki znak jest jakby
    > powtorzeniem.

    To są aleje, i jadąc drugim pasem możesz nie dostrzec tego, ze jeden z
    chodników po przeciwnej stronie oznaczono jako drogę dla rowerów.

    > czyli z grubsza mam sie domyslac jakie znaki sa postawione po drugiej
    > stronie jezdni, a najlepiej wczesniej przejsc sie i sprawdzic?

    Kluczowym w tym miejscu - jak Ci już napisałem już poprzednio - jest
    ustalenie faktyczne sądu, z którego wynikało, że oskarżeni wiedzieli o
    istnieniu tej ścieżki. Jakby nie wiedzieli, to najpewniej sąd by ich nie
    skazał, właśnie na podstawie przytoczonych przez Ciebie argumentów, które
    są bardzo trafne. Z czego sąd wywiódł, że oskarżeni o ścieżce wiedzieli, to
    tego już nie wiem. Tym bardziej nie wiem, czy to ustalenie jest prawdziwe.

  • 56. Data: 2009-05-12 19:30:27
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Jd." napisał:
    > Nie - debilem jest ten urzedznik w UM odpowiedzialny za wydawanie
    > pieniedzy z podatków na budowe dróg dla rowerów z których rowerzysci i
    > tak pózniej nie korzystaja.

    debile to są ci co budują po 100m ścieżki rowerowej zaczynającej się z nikąd
    i biegnącej do nikąd, w dodatku szerokość tej ściezki jest taka że tylko
    jeden tower jest się nią w stanie przecisnąć i takich pierdoł można
    wymieniać w nieskończoność!:O(

  • 57. Data: 2009-05-13 03:43:17
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    pbz napisał(a):

    > Podałem tylko jeden przykład... Ale znam też ścieżkę, która jest po
    > jednej stronie drogi dwu jezdniowej. Po prostu nie ma tam możliwości
    > zgodnego z prawem dostanie się na ścieżkę, a jednocześnie prawo
    > nakazuje z niej korzystać...

    Dlaczego nie masz możliwości zgodnego z prawem dostania się na ścieżkę?

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

  • 58. Data: 2009-05-13 06:46:33
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > byli normalnymi uczestnikami ruchu. czy kierowcow obowiazuje inny pord?

    dokladnie tak i maja okreslone przywileje i obowiazki, moga poruszac sie po
    ulicy, ale maja obowiazek po sciezce jesli taka jest wzdluz ulicy

    > czasami sa ustawiane dodatkowo poza droga. Aby obowiazywaly uczestnika
    > ruchu poruszajacego sie po jezdni powinny byc chyba przy jezdni?

    nie sa ustawiane tak, jak pozostale znaki obowiazujace kierowcow

    > chyba 'powinny byc'

    sa, wszystkie znaki w mojej okolicy, gdzie sa sciezki sa tak ustawiane

    > nie do konca rozumiem...

    jak jedziesz samochodem, a sciezka biegnie wzdluz lewej krawedzi drogi,
    mijasz np skrzyzowanie, to znaki oznaczajace wjazd na sciezke, mimo iz sa z
    lewej strony, sa dla ciebie czytelne, panial?

  • 59. Data: 2009-05-13 07:19:39
    Od: pbz <p...@t...pl>

    On 13 Maj, 05:43, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

    > Dlaczego nie masz możliwości zgodnego z prawem dostania się na ścieżkę?

    Bo np. ścieżka jest po lewej stronie drogi dwujezdniowej, gdzie
    obowiązuje zakaz skrętu w lewo. Projektant drogi nie pomyślał przy tym
    o przejeździe dla rowerów, a nawet przejściu dla pieszych.
    Jakieś 200m od początku ścieżki jest co prawda kładka dla pieszych,
    ale są tam schody i znak 'zakaz jazdy rowerem' :)
    Można co prawda cofnąć się jakieś 300m do poprzedniego skrzyżowania i
    przeprowadzić rower pasami dla pieszych, a potem chodnikiem do
    początku ścieżki (po chodniku przecież nie wolno na terenie
    zabudowanym jechać!), ale co zrobić jak ścieżka się skończy? Wrócić
    rowerem do początku i znów przez to samo przejście ? Będę w tym samym
    miejscu... Czyli moim zdaniem mogę się tylko przejechać dla samej
    przejażdżki...

    To inna sytuacja niż ta opisywana wcześniej - tym razem przy ulicy
    Niestachowskiej w Poznaniu, gdzie niedawno zlikwidowano ścieżkę po
    jednej stronie...

    --
    paweł ziemba

  • 60. Data: 2009-05-13 07:26:45
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    pbz napisał(a):

    > Bo np. ścieżka jest po lewej stronie drogi dwujezdniowej, gdzie
    > obowiązuje zakaz skrętu w lewo. Projektant drogi nie pomyślał przy tym
    > o przejeździe dla rowerów, a nawet przejściu dla pieszych.

    Czyli masz na myśli, że nie da się wjechać na ścieżkę z jezdni a nie że
    nie da się w ogóle na ścieżkę wjechać? Czy dobrze zrozumiałem?

    j.