  • 1. Data: 2002-12-09 13:02:41
    Temat: POMOCY - pracodawca nie płaci mi pensji i wygasła moja umowa
    Od: p...@p...onet.pl

    Co mam robić nie mam wypąłconego wynagrodzenia od IX i teraz wygałsa mi umowa o
    pracę?

    Czy musze zwrócić się do adwokata ?
    Cy może mogę na początek wezwać do spełnienia świadczenia ?
    Jeśłi tak to może podacie mi jakichś wzór takiego WEZWANIA do zapłąty

    POMOCY Edyta

  • 2. Data: 2002-12-09 21:29:57
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    > Co mam robić nie mam wypąłconego wynagrodzenia od IX i teraz wygałsa mi
    umowa o
    > pracę?

    Ja bym się zaczał martwić ;-)

    > Czy musze zwrócić się do adwokata ?

    Nie musisz, ale nie zaszkodzi.

    > Cy może mogę na początek wezwać do spełnienia świadczenia ?

    Możesz, a czemu nie?

    > Jeśłi tak to może podacie mi jakichś wzór takiego WEZWANIA do zapłąty

    Najprostszy:

    Imie, Nazwisko, Data, miejsce

    Adresat

    Wzywam was do zapłacenia XXX zł za bla bal bla.

    POdpis
    i tyle

    Ja bym się jednak nie bawił, tylko od razu do sądu - tu nie ma co czekać (
    albo jednocześnie - najwyżej pozew się wycofa). Pisz pozew - i tak
    postępowanie w sprawach z zakresu prawa pracy zwolnione jest z kosztów
    sądowych ( art. 463 par 1 KPC )

    Pozdrawiam i powodzenia

    --
    Depi.

  • 3. Data: 2002-12-10 12:20:25
    Od: p...@p...onet.pl

    OKI tnx mam ejszcze jedno pytanie...

    Co w sytuacji gdy nie były odprowadzane za mnei składki ZUS, do kogo to
    zgłosić, czy podnosić to w pozwie ?

    Pozew nei na formularzu ?

    Jak naliczyć odsetki do tego wynagrodzenia niewypłaconego ?

    Edyta

  • 4. Data: 2002-12-10 16:16:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    | Co w sytuacji gdy nie były odprowadzane za mnie składki ZUS, do kogo to
    | zgłosić, czy podnosić to w pozwie ?

    Jeśli byłaś zgłoszona, a tylko nie odprowadzane były składki to się nie
    przejmuj. To już sprawa ZUS-u. Jeśli nie byłaś zgłoszona, powiadom Policję
    albo prokuratora, bo pracodawca popełnił przestępstwo (art. 219 kk)

    | Pozew nie na formularzu ?

    Nie. Może być nawet ustnie do protokołu. Mają obowiązek przyjąć.

    | Jak naliczyć odsetki do tego wynagrodzenia niewypłaconego ?

    W wysokości ustawowej. Od każdego wynagrodzenia osobno. Pamiętaj, iż
    pracodawca w pierwszej kolejności spłaca odsetki, dopiero kwotę główna. Tak
    więc na przykładzie: Jeśli winny Ci jest 100 zł, a odsetki wynoszą 10 zł, a
    dostaniesz od niego 100 zł, to zapłacił 10 zł odsetek i 90 zł wynagrodzenia.
    Pozostaje mu 10 zł wynagrodzenia z odsetkami od dnia ostatniej wpłaty.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 5. Data: 2002-12-11 11:04:59
    Od: "Stefan Szydłowski" <s...@a...waw.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> wrote in message

    > W wysokości ustawowej. Od każdego wynagrodzenia osobno.
    > --
    > Robert Tomasik
    > IDKey PGP: 0x9B725EF3

    Witam
    Gdzie znaleźć informację o wysokości tych odsetek (a może i o sposobie ich
    naliczania)
    --
    SSSP

  • 6. Data: 2002-12-11 12:48:42
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stefan Szydłowski" <s...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:at765e$jge$1@foka.acn.pl...

    > "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> wrote in message

    > Witam
    > Gdzie znaleźć informację o wysokości tych odsetek (a może i o sposobie ich
    > naliczania)

    http://e-prawnik.pl/tab.php3/bD1wbCZ0dD0zJmc9MTI= - wystarczyło wpisać do
    googla.

    Oblicza się normalnie - był taki ładny wzorek, chyba kwotaxstawka/365xliczba
    dni zwłoki.

    A tak jeszcz kontynuując poprzedni wątek, to nie trzeba obliczać kwoty
    odsetek składając pozew, tylko w petitum umieścić żadanie zasądzenia odsetek
    w ustawowej wysokości - przeciez nie wiadomo, kiedy kwote odzyskasz, prawda?
    Co można zrobić, to 'skapitalizować' odsetki należne już w momencie
    wytaczania powództwa i zażadać od nich odestek też :-))) ( Art. 482 kc ).

    Depi.