  • 1. Data: 2005-06-25 21:00:17
    Temat: POMOCY Spor dyrektorki szkoly z Rada Rodzicow - final w sadzie...
    Od: "Wanda" <w...@p...onet.pl>

    Wkrotce stane na wokandzie jako oskarzony - jeszcze nie widzialem sie
    z adwokatem ale juz teraz chcialbym miec szerszy poglad na moja sprawe
    - jesli ktos mialby jakies komentarze/porady - bardzo prosze (na priv
    lub grupe)

    Zostalam dyrektorka szkoly we wrzesniu zeszlego roku. Jak co roku,
    firma ubezpieczeniowa zwraca sie z prosba do dyrektora o
    ubiezpieczenie (zbiorowe) dzieciakow. W dzisiejszych czasach nie ma
    nic za darmo i praktyka bylo, iz prowizja szla przez prywatne konto
    dyrektora lub ewentualnie jakas czesc przez konto szkolne
    Ja niestety(?) chcialam przerwac te praktyke i podalam konto Rady
    Rodzicow, tak by cala prowizja przeszla przez to wlasnie konto. I tak
    tez sie stalo.

    Niestety, w zwiazku z nieciekawa relacja, jaka mialam z Rada Rodzicow
    - wyplacilam owe pieniadze (jako dyrektorka mialam upowaznienie do
    konta Rady Rodzicow) i cala sume wplacilam na konto szkolne.
    Upowaznienie te cofnieto mi (ale juz kilka miesiecy po fakcie)

    Dzis jestem na lawie oskarzonych, gdzie powod (Rada Rodzicow) zada ode
    mnie wplacenia na ich konto wyzej wymienionej sumy.

    Przemilcze osobiste refleksje na temat owego wniosku, bowiem od 30 lat
    pracuje z dziecmi i daleko mi do defraudacji pieniazko; proces ten
    jest raczej polityczny - ale mnie dzis interesuje to od strony
    prawnej.

    Co jest najbardziej istotne w tej sprawie (na moja obrone) - fakt, ze
    mialam upowaznienia? Fakt, ze poprzedniby przelewali pieniazki na
    wlasne konta czy tez fakt taki, ze po wyplaceniu pieniazkow z Rady
    Rodzicow przelalam je na konto szkolne?

    Jak wspomnialam, wkrotce widzec sie bede z adwokatem, ktory (mam
    nadzieje) poprowadzi moja sprawe pomyslnie jednak za wszystkie
    refleksje lub porady bede Wam wszystkim wdzieczna; dziekuje.

    Wanda.

  • 2. Data: 2005-06-25 22:42:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wanda" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Co do zasady to, ze się ma od kogoś upoważnienie do pobierania środków z
    konta nie oznacza wcale, że się może to czynić bez zgody dysponenta
    konta. W tym wypadku przywłaszczyłaś sobie te środki, bowiem postąpiłaś
    z nimi jak ze swymi. Sprawa jest moim zdaniem tak oczywista, że ja bym
    jednak proponował dobrowolne poddanie się karze. Inaczej wyrok skazujący
    jest prawie pewny moim zdaniem, i adwokat wiele tu nie zdziała. Sprawa
    jest zbyt oczywista.

  • 3. Data: 2005-06-26 01:23:16
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > jednak proponował dobrowolne poddanie się karze. Inaczej wyrok skazujący
    > jest prawie pewny moim zdaniem, i adwokat wiele tu nie zdziała. Sprawa

    Fakt, postapilam zle ale widzac jaka polityka jest w Radzie Rodzicow- wolalam,
    by tymi pieniazkami dysponowala szkola a nie nieliczne grono osob.

    Pieniazki te nie zginely - sa w szkole, tak wiec pytanie- jesli ma je otrzymac
    z powrotem rada rodzicow to jak do tego dopuscic, skoro ja juz nie jestem
    dyrektorka? A nawet gdybym byla to czy szkola teraz nie pozwalaby mnie
    o "zawlaszczenie"? Paranoja - a najsmieszniejsze jest to, ze gdybym wziela
    te "prowizje" z ubezpieczenia na swoja konto nie byloby calej sprawy ale bylam
    (jestem?) idealistka i chcialam, by pieniazki byly do dyspozycji szkoly...

    Co, jesli trzymac sie bede wersji, ze omylkowo podalam numer konta rady
    rodzicow zamiast szkoly?

    Chcialabym podkreslic, ze pocztakowo firma ubezpieczeniowa proponowala mi te
    prowizje bezposrednio (jak mi powiedziano, jest to normalna "procedura" w
    takich wypadkach)

    Dziekuje za wszelkie ewentualne odpowiedzi

  • 4. Data: 2005-06-26 01:26:33
    Od: w...@p...onet.pl

    ... a skoro sprawa jest taka oczywista to skad ja mam wziac i oddac radzie
    rodzicow okolo 20.000zl jesli pieniazki te przekazalam na konto szkolne a nie
    wzielam ich dla siebie?

    Mam teraz zadac od szkoly zwrotu i z powrotem na konto rady rodzicow? A moze
    wtedy szkola zadac bedzie ode mnie zwrotu zawlaszczonych pieniazkow? Jeszcze
    jakby chodzilo o sume kilkudziesieciu zlotych - zaplacilabym, bo to i tak
    wszystko dla dzieciakow ale tutaj jest mowa o 20.000zl !!!

  • 5. Data: 2005-06-26 07:14:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    szkoly...
    > Co, jesli trzymac sie bede wersji, ze omylkowo podalam numer konta

    Linia obrony interesująca, tym nie mniej nadal nie tłumaczy powodu, dla
    którego pobrałaś z ich konta pieniądze bez ich zgody.

> [...]
    mi te
    > prowizje bezposrednio (jak mi powiedziano, jest to normalna

    Zostaje Ci tego dowieść. Wówczas co prawda poprzedni dyrektorzy którzy
    to brali będą mieli kłopoty, ale Twoja sytuacja procesowa się poprawi.

  • 6. Data: 2005-06-26 07:18:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    tak
    > wszystko dla dzieciakow ale tutaj jest mowa o 20.000zl !!!

    Jeśli chodzi o samo oddawanie pieniędzy, to należało by ustalić, komu
    się należą ostatecznie. Trzeba by było zajrzeć do umowy z
    ubezpieczycielem i to ustalić. Jeśli to są peiniadze dla szkoły, to Rada
    Rodziców nie ma prawa domagać się ich zwrotu. Ale Twojej sytuacji
    procesowej to wiele nie zmieni. Bez ich upoważnienia nie masz prawa
    pieniądze ich kontem. Oddanie pieniędzy tak naprawdę w sprawie niewiele
    zmieni. Może to skomplikowane, ale zrozum, że przestępstwa dopuściłaś
    się w chwili składania dyspozycji przelewu i już się to stało.

  • 7. Data: 2005-06-26 10:04:32
    Od: desilencio <j...@g...pl>

    On 26 Jun 2005 w...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > jakby chodzilo o sume kilkudziesieciu zlotych - zaplacilabym, bo to i tak
    > wszystko dla dzieciakow ale tutaj jest mowa o 20.000zl !!!

    Ale tu chodzi o proces cywilny, czy karny? Bo sie pogubilem, piszesz,
    ze jestes oskarzona i ze powod zada zaplaty - wiec jak to jest
    wreszcie?

    Ja osobiscie mam watpliwosc podstawowa, czy Rada Rodzicow w ogole ma
    zdolnosc sadowa i zdolnosc prawna, a wiec czy w ogole moze byc
    powodem, jak rowniez czy mozna na jej szkode cokolwiek sobie
    przywlaszczyc.

  • 8. Data: 2005-06-26 12:44:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "desilencio" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    t.localdomain...

> [...]
    > zdolnosc sadowa i zdolnosc prawna, a wiec czy w ogole moze byc
    > powodem, jak rowniez czy mozna na jej szkode cokolwiek sobie

    Przywłaszczyć można, choć nie ma zdolności prawnej. to taki strasznie
    dziwny twór, który moim zdaniem powinien zostać wymazany ze struktury
    szkoły w zakresie obrotu środkami pieniężnymi.

  • 9. Data: 2005-06-26 20:40:08
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d9kmue$3ig$1@nemesis.news.tpi.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

    > Inaczej wyrok skazujący jest prawie pewny
    Po pierwsze ta osoba coś miesza (jak to dyrektor). Oto cytat (wyróżnienia
    wersalikami moje):
    <cit>
    Wkrotce stane na wokandzie jako oskarzonY - jeszcze nie widzialEM sie
    z adwokatem ale juz teraz chcialBYM miec szerszy poglad na moja sprawe
    </cit>
    Rodzaj męski się wypowiada, nieprawdaż?
    Ale linijka dalej:
    <cit>
    ZostalAM dyrektorkA szkoly we wrzesniu zeszlego roku.
    </cit>
    A nick: Wanda.
    Dziwne, nie?

    A poza tym - osoba skazana za przestępstwo popełnione umyślnie nie może być
    dyrektorem szkoły (przynajmniej publicznej).
    Więc będzie pewnie walczyć do końca, bo inaczej będzie koniec dyrektorowania
    zaledwie po roku i to w skandalicznych okolicznościach.
    Zresztą słusznie, bo w obecnym stanie prawnym dyrektor, który podskakuje
    radzie rodziców to chyba szaleniec jest?

    Jotte

  • 10. Data: 2005-06-27 00:11:34
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> niebacznie popelnil

    > Linia obrony interesująca, tym nie mniej nadal nie tłumaczy
    > powodu, dla którego pobrałaś z ich konta pieniądze bez ich
    > zgody.
    Jak to BEZ zgody? Wyczytałem coś o upoważnieniu, nie jest to
    tożsame ze zgodą na dysponowanie środkami?

    --
    pozdro
    poreba