  • 81. Data: 2002-11-27 14:45:54
    Temat: Re: POLSPAM SPAMEREM
    Od: "l:e:h" <leh(wytnijto)@wytnijto.z.pl>

    "Piotr Sadowski" <p...@f...pl> skribis:

    >W dniu wczorajszym wysłaliśmy bardzo kulturalne, nie nachalne (@ do wglądu
    >na życzenie) informacje do kilkudziesięciu firm które zamieściły swoje @ w
    >ogolno destepnej książce biznesowej (firmy te zapłaciły za zamieszczenie
    >swoich adresów @ )

    "W dniu wczorajszym wysłaliśmy bardzo kulturalne, nie nachalne (małpa do
    wglądu na życzenie) informacje do kilkudziesięciu firm które zamieściły
    swoje małpy w ogolno destepnej książce biznesowej (firmy te zapłaciły za
    zamieszczenie swoich adresów małpy (małp?) )"

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Don't shut love out of your life by saying it's impossible to find.

  • 82. Data: 2002-11-27 14:49:19
    Temat: Re: POLSPAM i art. 268 kk
    Od: t...@w...pdi.net

    "Łukasz Łukasiewicz" <l...@s...pl> wrote:

    > Przypominanie nie uczyni z tego stwierdzenia prawdy - nie ma prawa
    > decydować, jeśli to nie on jest adresatem tych listów, tylko jego
    > użytkownicy. Podobnie właściciel kamienicy nie ma prawa wyjmować ludziom
    > listów ze skrzynek.

    Litosci. Przeciez pisalem, ze jest to kwestia umowy miedzy nim a jego
    klientami. Poza tym okreslenie "wyjmowanie listow ze skrzynek" mija sie z
    prawda. Skrzynka jest plikiem i te listy moga w ogole do tej "skrzynki" nie
    wpasc. Nikt tych listow nie czyta, sa po prostu kasowane. Zaleznie od woli
    WLASCICIELA serwera.

    > Owszem - wystarczy, sam tego doświadczyłem. Ktoś dopisał pewnie dla kawału
    > czyjś adres do listy wysyłkowej kuriera mailowego rozsyłanego przez nasz
    > serwis (signs.pl), a delikwent wysłał donos.

    A weryfikujecie te wpisy? Czy faktycznie kazdy moze sobie wpisac tam dowolny
    adres? Bo jesli kazdy moze tam wpisac co chce to powinniscie zostac odcieci
    nawet bez zadnych specjalnych zgloszen.

    > Pomimo że adres można od ręki
    > usunąć z naszej bazy, a chłopacy z polspamu doskonale o tym wiedzą, nasz
    > adres pozostaje w ich bazie - każdy może sprawdzić (i...@s...pl).

    A skad wiecie ze wpisy sa falszywe? Musi ofiara "dowcipnisia" pisac do was?

    > W efekcie niektórzy nasi prenumeratorzy wbrew swej woli nie otrzymują
    > kuriera, o czym wiem z wysłanych przez nich skarg. Rzecz się dzieje "w biały
    > dzień", w demokratycznym państwie prawa.

    Jak to "niektorzy"? Nie wszyscy? To moze niech Ci niektorzy zmienia
    dostawcow e-mail skoro bez ich wiedzy i pozwolenia kasuja listy. Ba...moze
    niech ich nawet podadza do sadu o zlamanie artykulu ktoregos tam...skoro
    wlasciciele niektorych serwerow wpisali was na czarna liste to nie widze
    innego wyjscia.

    > pozdrowienia
    > Łukasz Łukasiewicz

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 83. Data: 2002-11-27 15:04:04
    Od: "Łukasz Łukasiewicz" <l...@s...pl>

> [...]
    dowolny
    > adres? Bo jesli kazdy moze tam wpisac co chce to powinniscie zostac

    Na temat stosowania takiego kryterium wypowiedziałem się już wcześniej -
    większość istniejących dziś serwisów nie weryfikuje wpisów w sposób
    wykluczający nadużycia, co pozwala polspamowi wpisać do swojej bazy
    praktycznie każdego. Tymczasem to nie sporadyczne przypadki tego typu są
    źródłem utrapienia, jakim jest niechciana poczta.

    > A skad wiecie ze wpisy sa falszywe? Musi ofiara "dowcipnisia" pisac do
    was?
    Nie musi - wystarczy kliknąć na link zamieszczany w każdym numerze kuriera

> [...]
    > niech ich nawet podadza do sadu o zlamanie artykulu ktoregos tam...skoro
    > wlasciciele niektorych serwerow wpisali was na czarna liste to nie widze

    Myślę, że jest to całkiem niezła propozycja.

    pozdrowienia
    Łukasz Łukasiewicz

  • 84. Data: 2002-11-27 15:24:32
    Od: "Piotr Sadowski" <p...@f...pl>

    to nam cos nowego wnosi?

  • 85. Data: 2002-11-27 15:29:21
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > moze tak zaczal by sie pan odnosic do meritum sprawy

    To ja sie ponowanie odniose. Jest Pan Spamerem.
    Spamuje Pan zarownio Usenet jak i Firmy, ktore maja prawo sie bronic
    przed nie interesjaca ich oferta.
    Nawet pana provider skasowal panu jedno z kont.
    Prosze wiec _uswiadomisc_ sobie, ze jest Pan spamerem i nikt Pana nie
    obraza - to stwierdzenie faktu.

  • 86. Data: 2002-11-27 15:31:52
    Od: "Piotr Sadowski" <p...@f...pl>

    ktore konto jesli moge wiedziec?
    moze to z ktorego wysylam

  • 87. Data: 2002-11-27 15:48:24
    Od: t...@w...pdi.net

> [...]

    > większość istniejących dziś serwisów nie weryfikuje wpisów w sposób
    > wykluczający nadużycia, co pozwala polspamowi wpisać do swojej bazy

    IMHO POLSPAM moze wpisac sobie do SWOICH baz kogokolwiek zechce. Na przyklad
    wszystkich na litere "a".

    > Nie musi - wystarczy kliknąć na link zamieszczany w każdym numerze kuriera

    Sprytne. Niemal spam doskonaly bo pana zdaniem to nie jest spam! Wystarczy,
    ze zaspamuje pol miliona ludzi (albo 10) po czym oswiadcze, ze to byla
    POMYLKA (lub zlosliwosc osob trzecich) a ofiary spamu moga sie przeciez
    wypisac. Kto chce ten uwierzy.

    > Myślę, że jest to całkiem niezła propozycja.

    To jest _oczywiste_ (dla mnie), ze administrator serwera NIE MOZE kasowac
    zadnych listow adresowanych do swojego uzytkownika jesli ten nie wyrazil na
    to zgody (a umowa miedzy nimi nie stanowila inaczej). W konfiguracji mojego
    konta moge sobie wybrac czy spam ma byc filtrowany czy nie i juz. Jesli na
    dokladke nadawca otrzyma zwrot swojego spamu z informacja, ze zostal
    wyfiltrowany to juz jest pieknie.

    > pozdrowienia
    > Łukasz Łukasiewicz

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 88. Data: 2002-11-27 16:03:43
    Od: "Łukasz Łukasiewicz" <l...@s...pl>

    > IMHO POLSPAM moze wpisac sobie do SWOICH baz kogokolwiek zechce. Na
    przyklad
    > wszystkich na litere "a".

    i niestety na dzisiaj do tego sprowadza się wiarygodność i racja działania
    tej grupy ludzi.

> [...]
    > ze zaspamuje pol miliona ludzi (albo 10) po czym oswiadcze, ze to byla
    > POMYLKA (lub zlosliwosc osob trzecich) a ofiary spamu moga sie przeciez

    Ten mechanizm nie pozwala na zaspamowanie pół miliona ludzi, właśnie do tego
    sprowadza się cały problem (chyba że ktoś dopisałby ręcznie do naszej bazy
    pół miliona adresów). Postulat weryfikowania wpisów jest oczywiście słuszny
    i każdy w miarę możliwości technicznych powinien starać się taką weryfikację
    wprowadzić, dotyczy to również naszego serwisu. Jednak na dzisiaj większość
    serwisów takiej możliwości nie ma i niszczenie czyjejś pracy z powodu "bo
    tak k... chce" może być wynikiem albo głupoty albo złej woli.

    pozdrawiam
    Łukasz Łukasiewicz

  • 89. Data: 2002-11-27 18:00:18
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <c...@a...ow.pl>

    Ke'dem guerfel "Łukasz Łukasiewicz" <l...@s...pl> ihn
    news:as2qd2$e49$1@news.tpi.pl: takh oblivyn ihn aa'kua pl.soc.prawo

    > Jednak na dzisiaj większość serwisów takiej możliwości nie ma i
    > niszczenie czyjejś pracy z powodu "bo tak k... chce" może być
    > wynikiem albo głupoty albo złej woli.

    Nie opowiadaj bajek ;oP
    Na pl.news.mordplik instrukcja, jak to zrobić we własnym zakresie
    była w ciągu ostatnich paru miesięcy prowadzona przynajmniej raz
    (zresztą przy okazji podobnej dyskusji), a i zapytać też można. Poza
    tym są serwisy, w których można sobie potwierdzaną listę adresową
    założyć. Niektóre są darmowe, inne płatne, ale są i cała komplikacja
    polega na założeniu sobie konta i uruchomieniu usługi.

    Odpowiedz może na inne pytanie. Codziennie dostaję kilka czy nawet
    kilkanaście tego typu maili kończących się zdaniem "jeżeli ten list
    trafił do Ciebie przez pomyłkę, kliknij na link poniżej, aby
    anulować subskrycję" - często w różnych językach. Powiedz, w imię
    czego mam codziennie tracić kilkanaście / kilkadziesiąt minut na
    latanie po różnych stronach i klikać jak małpa na różne linki, żeby
    ktoś przestał mnie spamować? Żebym jeszcze miał gwarancję, że
    zostanę wypisany, to może i bym się zdecydował, ale problem polega
    na tym, że wypisywany na ogół nie jestem, a jeśli nawet, to mój mail
    zostaje sprzedany innym spamerom jako już zweryfikowany, działający
    i przez to droższy.

    Naprawdę nie obchodzi mnie, czy spam z takim zapewnieniem to jest
    reklama wydłużenia penisa, rewelacyjnego zarobku 10000$ w tydzień
    czy newsletter signs.pl (gdzie tak swoją drogą czasem wpadam, żeby
    poczytać niektóre artykuły). Wszystkie traktuję równo jako treści
    niezamówione i w związku z tym jako spam, albowiem sam decyduję o
    newsletterach trafiających do mojej skrzynki. Dla mnie złą wolą jest
    wysyłanie mi takiego newslettera bez mojej zgody i naprawdę mnie nie
    interesuje, czy serwis rozsyła spam, czy tylko nie pilnuje listy i
    ktoś zrobił mi głupi kawał.

    --
    Peter 'Mikolaj' Mikolajski
    "I find your lack of faith disturbing"

  • 90. Data: 2002-11-27 18:09:39
    Od: "Piotr Sadowski" <p...@f...pl>

    > Z powazaniem
    > Tomasz Leszczynski

    znowu odchodzicie panowie od meritum
    jasne ze kazdy moze sobie zablokowac dostep do spamu i to jest logiczne i
    zrozumiale
    natomiast jakim prawem mozna sobie uznac przyslowoiowe adresy zaczynajace
    sie na a..... do spamu
    w moim konkretnym przypadku prosze osbie przeczytac pierwsza wiadomosc
    nie wiedzielm nawet co to jest polspam i zablokowali mi konto poniewaz dwie
    osoby sobie rzekomo nie zyczyly otzymac informacji odemnie tu nie chodzi o
    spamerów
    ale o kalsyfikacje slowa spam
    i kto ma prawo do interperetecji tego
    pan, ja , polspam a moze pijak w knajpie
    czy rozumie pan ze tu nie ma zadnego prawa
    zauzmy ze pana nie lubie i ze znam kolesi z polspamu chodzimy na piwo ja
    mowie chlopaki chodzcie zablokujemy pana Leszczynskiego bo poderwal moja
    dziewczyne
    no i oni blokuja
    pisza jako dowod podszyty @ i jest Pan ugotowany mimo ze pan nie jest
    spamerem