  • 171. Data: 2009-01-28 17:32:39
    Temat: Re: POLICJA JEST GŁUPIA
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0901281031570.1308@quad Gotfryd Smolik
    news <s...@s...com.pl> pisze:

    > A skąd wziąłeś tezę, jakoby miało uwalniać od jakiejkolwiek
    > odpowiedzielności?
    > Oczywiście, ze odpowiada!
    > Za wszystkie złamania przepisów, ktore złamał.
    > Ale skoro ktoś *nie* złamał przepisu o pierwszeństwie, za to złamał
    > je kto *inny*, to za to złamanie odpowie "ten inny".
    Wymyśliłeś sobie nawet fajną kombinację, ale - zupełnie niepotrzebnie.
    Jadący rowerzysta znalazł się tam, gdzie nie miał prawa być.
    Uczynił to ponadto umyślnie i z naruszeniem innych przepisów.
    Tytułem rozwinięcia: jadący pojazdem rowerzysta nie ma prawa znajdować się
    na przejściu dla pieszych, zatem nie może tam mieć pierszeństwa, jego tam ma
    nie być.
    I to by było na tyle.

    --
    Jotte

  • 172. Data: 2009-01-28 17:33:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:glp2md$q1d$1@inews.gazeta.pl TomiZS <t...@t...pl>
    pisze:

    > Ale doświadczenie podpowiada, że rowerzysta może odpowiedzieć za
    > wszystkie inne wykroczenie... tylko nie za spowodowanie kolizji...
    W Polsce są różne anomalie możliwe.

    --
    Jotte

  • 173. Data: 2009-01-28 17:43:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:glpere$2fn$2@inews.gazeta.pl Johnson <j...@n...pl>
    pisze:

    > Oj, oj jak sie przestraszyłem/wzruszyłem i co tam jeszcze.
    Ale przynajmniej wiesz, że sobie coś tam chłopina w czytniku próbował
    pomajstrować, może nawet umi? Wiedza to potęga! :))

    --
    Jotte

  • 174. Data: 2009-01-28 17:50:41
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-28 11:04:33 +0100, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Widzisz że drogą z pierwszeństwem jedzie pojazd, sygnalizuje skręt
    > w prawo. No to jedziesz.
    > A on Ci wali w bok... nawet dość mocno z tyłu.
    > Kto winien?
    > Fakt, ze "tamten" łamie przepis NIE odbiera mu pierwszeństwa!

    Stawiam dolary przeciwko orzechom, że w 95% wypadków policja uzna winę
    "mrygającego". To przez jego wprowadzenie w błąd innych uczestników
    ruchu, doszłoby do kolizji. Problemem mogłoby być conajwyżej
    znalezienie świadków, że migał, bo na bank niemal każdy kierowca by się
    tego wypierał. Ale to już jakby poza kwestią.

    de Fresz

  • 175. Data: 2009-01-28 17:54:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0901281041250.1308@quad Gotfryd Smolik
    news <s...@s...com.pl> pisze:

    > Ano nie ma różnicy.
    > Ten kto zjeżdżał ze skrzyżowania winien był nieustąpienia
    > pierwszeństwa i wypadku - mimo, że to "tamtem" pojechał
    > z pasa z którego nie wolno było jechać na wprost, pojechał
    > po ciągłych (które zjeżdżający *widział* i *założył* że
    > tamten "nie pojedzie bo mu nie wolno".
    Nie zgadzam się z taką interpretacją. Nie był winien. I nie musiał nic
    zakładać, bo przepis wyraźnie wskazuje, że tamtemu nie wolno.
    Gdyby sądy orzekały inaczej, to świadczy to o głupocie sędziów i o niczym
    więcej (mam prawo oceniać ich pracę, bo płacę na nich podatki, ergo -
    pracuja u mnie i oceniam swoich pracowników).
    I zasada ograniczonego zaufania powinna się wówczas sprowadzać do jednego -
    nie wychodzić z domu.

    --
    Jotte

  • 176. Data: 2009-01-28 18:02:50
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > doszłoby do kolizji. Problemem mogłoby być conajwyżej znalezienie
    > świadków, że migał, bo na bank niemal każdy kierowca by się tego wypierał.

    Popieram. Przeciez w tym calym "pierwszenstwie" chodzi o okreslenie, kto
    pierwszy sie ma pojawic w okreslonym miejscu w sytaucji, gdy *tory jazdy
    koluduja ze soba*. Skoro ktos "mryga" i zachowuje sie tak, jakby mial
    skrecic, to znaczy sie, ze jego tor ruchu nie koliduje z moim i moge
    jechac... Skoro nie skrecil - znaczy, ze prowadzil mnie w blad i ponoosi
    wine.
    Oczywiscie, jak ktos mryga a jedzie "stowe" to raczej trzeba przewidziec, ze
    jednak nie skreci tylko tak sobie "mryga"...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 177. Data: 2009-01-28 18:17:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1d8pz3x5j88se.hi4dnqq3wxf.dlg@40tude.net Jan Bartnik
    <b...@g...com> pisze:

    > Przy założeniu, że rowerzysta poruszał się naprawdę szybko - masz rację.
    To zbędne założenie.
    Po przejściu dla pieszych rowerzysta ma rower przeprowadzić, a nie na nim
    jechać.
    Czynność ta oznacza, że _przed_ przejściem ma zejść z roweru, rozejrzeć się
    jak każdy pieszy i jak nakazuja przepisy (coby nie dokonać wtargnięcia) i
    jeśli droga jest wolna udać się na drugą strone jezdni.
    Pominę tu kwestię, czy w ogóle miał prawo w tym miejscu jechać po chodniku.
    Ot i wszystko.

    --
    Jotte

  • 178. Data: 2009-01-28 18:20:44
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-27 23:03:59 +0100, "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> said:

    > Art. 3-4 Pord.

    Jak dla mnie, to trochę brakuje tych "okoliczności"...

    de Fresz

  • 179. Data: 2009-01-28 19:35:17
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Wed, 28 Jan 2009 14:21:30 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Muszę go widzieć. Jak jedzie 50km/h, to jest na tyle daleko, że go nie ma w
    > polu widzenia.

    Polecam wizytę u okulisty i dobrowolne oddanie prawa jazdy - dla
    bezpieczeństwa innych uczestników ruchu. Jak można nie widzieć co się
    dzieje 50 metrów

    > Z takich, które ja zauważam. Nie mam obowiązku podejrzewać, że rowerzysta
    > jadący kilkadziesiąt metrów od skrzyżowania będzie na nim łamał przepisy.

    Znajdź fragment tego przepisu, który tak wskazuje. Nie ma tam żadnego
    "chyba, że moje odczucie wskazują", "gdy kierującemu się wydaje". Jest
    wyraźnie o zaistnieniu takich okoliczności a nie ich zauważeniu przez
    kierującego.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 180. Data: 2009-01-28 19:48:42
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 27 styczeń 2009 23:58
    (autor Alek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <glo3ji$97s$1@node2.news.atman.pl>):

    > To, że znając zachowania i zwyczaje rowerzystów (niestety większości)
    > widząc takiego rowerzystę nadjeżdżającego równolegle stosuje się zasadę
    > ograniczonego zaufania. Taaak, traktuje się go jak 6-lataka biegnącego z
    > piłką. Cel nadrzędny: uniknięcie wypadku / kolizji.

    A kto mówi, że on zasuwał rowerem wzdłuż. Mógł skręcać.

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2