  • 111. Data: 2009-01-28 10:26:08
    Temat: Re: POLICJA JEST GŁUPIA
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Wed, 28 Jan 2009 11:03:11 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Ty nie jesteś chyba tak do końca normalny.

    A jakbyś rozwinął tą błyskotliwą myśl?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 112. Data: 2009-01-28 10:44:38
    Od: Noel <t...@g...pll-l>

    Jan Bartnik pisze:

    > A jakbyś rozwinął tą błyskotliwą myśl?

    Przejazd przez przejście dla pieszych wraz z upewnieniem się zajmuje 3
    sekundy. Pieszy przejdzie maksymalnie 3 metry.
    Tylko jakiś biegacz czy rower przejedzie w tym czasie 15 metrów i jest
    poza zasięgiem radaru kierowcy.

    --
    Tomek "Noel" B.

  • 113. Data: 2009-01-28 10:45:33
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > To że złamał przepisy i że *za to* odpowiada oczywiście nie
    > ma nic do zachowania kierowcy, zarowno w sprawie "mógł przewidzieć"
    > jak i w sprawie pierwszeństwa.

    Uczepiłeś się pierwszeństwa - celowo przejrzałem cały wątek, bo miałem
    nadzieję że gdzieś w końcu pojmiesz sytuację jaka miała miejsce.
    Rowerzysta jechał chodnikiem i wjechał na przejście dla pieszych na
    drodze, po której przejeżdżał samochód.

    Czy Ty naprawdę nie rozumiesz istoty zdarzenia ? Kierujący rowerem nie
    miał w ogóle prawa przejazdu przez przejście, więc gdzie Ty się w ogóle
    dopatrujesz pierwszeństwa którego w ogóle nie było !? Tu akurat Jotte ma
    rację i rozumiem jego wzburzenie, gdy mimo jasnego wskazania co się
    stało nadal niektórzy fantazjują.

    Gdyby rowerzysta zszedł z roweru i go na własnych nogach przez
    przejście przeprowadził, wówczas z definicji stałby się pieszym i
    dotyczyłoby go pierwszeństwo określone w art.13 ust. 1 PoRD - tak się
    jednak składa że w dyskutowanej sytuacji pieszym nie był. Proste,
    aczkolwiek odsyłam do art.2 w którym jasno określono co dla kogo jest
    przeznaczone.

    Reasumując: rowerzysta nie miał żadnego pierwszeństwa, nie miało prawa
    go być a ojciec autora wątku może odpowiadać przed sądem dlatego, iż po
    wizji lokalnej z udziałem rowerzysty stwierdzono iż ojciec mógł
    rowerzystę widzieć i przewidywać, że rowerzysta wjedzie na przejście.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 114. Data: 2009-01-28 10:45:48
    Od: LEPEK <a...@s...na.dole>

    de Fresz pisze:

    > Czyli sugerujesz, że ten z pierwszeństwem jest zawsze winien
    > spowodowanie kolizji? IMHO bzdura.

    Ale w przypadku autobusu wyjeżdżającego z zatoczki nie ma on
    pierwszeństwa - pierwszeństwo ma samochód jadący jednią i ma on
    obowiązek umożliwić wyjazd autobusowi - nie ma obowiązku ustąpienia
    pierwszeństwa.

    A tutaj sytuacja jest nieco podobna - rower ma zakaz "wtargania", ale
    kierowca ma obowiązek ustąpić skręcając.

    Moje wątpliwości budzi tylko fakt, że na pasach, to pieszy ma
    pierwszeństwo - nie czołg, ani rower, tylko pieszy. Z drugiej strony
    przejście to część drogi...

    Pozdr,
    --
    L E P E K - P r u s z c z G d a n s k i
    no_spam [maupa] poczta [kropka] fm

  • 115. Data: 2009-01-28 10:47:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Cavallino pisze:

    > Absolutnie nie ma mowy o wyłącznej winie kierowcy samochodu.

    Przecież od samego początku była mowa że zostały "oskarżone" dwie strony
    tej kolizji.

    --
    @2009 Johnson
    Tak wielka jest twa wolność, jak wielkie twe opanowanie.

  • 116. Data: 2009-01-28 10:50:32
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <a...@s...na.dole> napisał w wiadomości news:

    > A tutaj sytuacja jest nieco podobna - rower ma zakaz "wtargania", ale
    > kierowca ma obowiązek ustąpić skręcając.

    Ustąpić komu?

    Rowerzyście jadącemu chodnikiem albo w poprzek jezdni?
    Masz jakąś podpórkę?

  • 117. Data: 2009-01-28 10:52:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości news:

    > Przecież od samego początku była mowa że zostały "oskarżone" dwie strony
    > tej kolizji.

    Że zacytuję:

    "no i najciekawsze ... po paru pismach z policji, gdzie ojciec caly czas byl
    swiadkiem, przyszlo kolejne w ktorym jest podejrzany"

    Nie jest to tak jasne jak piszesz.

  • 118. Data: 2009-01-28 10:54:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Cavallino pisze:

    > Że zacytuję:
    >
    > "no i najciekawsze ... po paru pismach z policji, gdzie ojciec caly czas
    > byl swiadkiem, przyszlo kolejne w ktorym jest podejrzany"
    >
    > Nie jest to tak jasne jak piszesz.

    To się nauczyć czytać i myśleć:
    "i w sadzie dla nieletnich będzie świadkiem", czyli kto według ciebie
    będzie tam oskarżony/obwiniony (czy jak to sie tam zwie w przypadku
    nieletniego) ? TY ?

  • 119. Data: 2009-01-28 11:03:26
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Wojtaszek pisze:

    > POLICJA JEST GŁUPIA

    Spokojnie - emocje nie są dobrym doradcą. Twoja opinia wynika z tego,
    że nie rozumiesz zasad postępowania Policji i przepisów, jakie Ciebie i
    ich obowiązują. Dla kogoś Ty możesz być głupi w sytuacji, w której
    podejmujesz działania dla Ciebie jak najbardziej normalne.

    > uogolnienie, semantyczne naduzycie, ale nie moje tylko adwokata
    > czy w jednej sprawie mozna byc swiadkiem i podejrzanym ? ... mozna

    W jednej sprawie (w sensie o jakim mówisz) nie. Tu jednak widać dwie
    sprawy związane z jednym zdarzeniem.

    > policja przyjechala, nie bylo zadnych watpliwosci, kto jest winny,
    > chlopak na szczescie doznal tylko obrazen nogi, choc miesiac gdzies po
    > szpitalach sie wloczyl

    Ok, co do winnego spowodowania kolizji na chwilę przyjazdu Policji
    mogło wszystko być jasne. Później mogły wyjść na jaw dodatkowe okoliczności.

    > no i najciekawsze ... po paru pismach z policji, gdzie ojciec caly czas
    > byl swiadkiem, przyszlo kolejne w ktorym jest podejrzany

    Nic dziwnego.

    > i w sadzie dla nieletnich bedzie swiadkiem, a w sadzie grodzkim
    > podejrzanym ... czy to jest normalne? zaraz wzielismy adwokata, bo mi to

    Normalne. Na podstawie protokołu powypadkowego Policja stwierdziła, ze
    nieletni kierujący rowerem wjechał na przejście dla pieszych, powodując
    kolizję z poruszającym się drogą pojazdem. Stąd wniosek o ukaranie
    skierowany do sądu dla nieletnich, gdzie Twój ojciec będzie świadkiem.

    Natomiast w dalszym toku postępowania mogło się okazać że małolat
    zeznał iż jechał chodnikiem równolegle do drogi, że był przekonany że
    kierowca jadący obok niego widzi go, że nie zna tak dobrze przepisów i
    był przekonany że na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo. Policja po
    przeprowadzeniu wizji lokalnej stwierdziła, że przy zachowaniu należytej
    staranności kierowca pojazdu powinien był widzieć jadącego rowerzystę,
    kierującego się w stronę przejścia dla pieszych itd. W związku z
    powyższym można zarzucić kierującemu samochodem że nie zachował
    nakazanej ostrożności o której mowa w art. 3 ust. 1 PoRD.

    > pachnialo proba wyludzenia odszkodowania, ale adwokat dowiedzial sie od
    > policgłupka, ze to policja skierowala sprawe do dwoch sadow

    Bo też i w Policji nie pracują same debile, jakby się niektórym
    wydawało. W tym wypadku wygląda na to, że zachowali się prawidłowo.

    > i co dalej? pytanie retoryczne, bo nikt nie wie, adwokat pierwszy raz
    > sie z czyms takim spotkal ... jak w sadzie dla nieletnich uznana bedzie
    > wina chlopaka to po co sad grodzki? i odwrotnie, bo nie wiadomo, ktore
    > wezwanie przyjdzie pierwsze

    Nic się nie stanie. Są dwa czyny, dwa sądy i dwa postępowania.
    Natomiast niepotrzebnie się denerwujesz - skierowanie sprawy do sądu nie
    oznacza automatycznie wyroku skazującego.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 120. Data: 2009-01-28 11:04:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości news:

    > To się nauczyć czytać i myśleć:
    > "i w sadzie dla nieletnich będzie świadkiem",

    Zgadza się - nauczyć się czytać i myśleć.
    Bo to że W ODRĘBNYM procesie rowerzysta zostanie uznany za winnego, nawet w
    100%, nic nie zmienia w sytuacji kierowcy.
    Kierowca W SWOIM procesie może zarówno zostać uznany za niewinnego jak i w
    100% winnego.

    I dokładnie do tego się odnosiłem.

    A teraz do nauki czytania i myślenia.
    Oraz również umiejętności dyskusji bez pyskowania.
    PLONK WARNING !!!