  • 1. Data: 2019-10-24 19:52:20
    Temat: PO+KO: wniosek o wyłączenie WSZYSTKICH 20 sędziów Izby Kontroli Nadzwyczajnej z rozpatrywania protestów wyborczych :-)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-wybory-parlament
    arne-2019-fakty/najnowsze/news-do-sadu-najwyzszego-w
    plynal-wniosek-ko-ws-protestow-wyborczy,nId,3297432
    > Do Sądu Najwyższego wpłynął wniosek KO ws. protestów wyborczych. Ale kto go
    rozpatrzy?
    > 24 października (15:53)
    >
    > Do Sądu Najwyższego wpłynął dziś wniosek Koalicji Obywatelskiej o
    > wyłączenie z rozpatrywania protestów wyborczych wszystkich 20 sędziów
    > Izby Kontroli Nadzwyczajnej tego sądu. Wniosek został skierowany właśnie
    > do Izby Kontroli, która miałaby być ze sprawy wyłączona. [...]

    To jest zagrywka prawna, prawno-polityczna czy polityczna? :-)

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2019-10-25 06:25:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.10.2019 o 19:52, A. Filip pisze:

    > To jest zagrywka prawna, prawno-polityczna czy polityczna? :-)

    Prawna. Od dawna wszyscy tłumaczyli, że bawienie się wbrew konstytucji
    składami sądów doprowadzi do tego, że część obywateli i instuytucji (nie
    tylko w Polsce) będzie uznawała je za wadliwie wybranie. Masz efekty.
    Pisałem dawno temu że skutki tego są o wiele bardziej szkodliwe niż
    zwykłe zawłaszczenie jakiejś tam instytucji. No i masz - po raz pierwszy
    na poważanie pojawiają się wątpliwości co do ważności wyborów i jest
    próba zastosowania zasady nieważne kto głosuje, ważne kto głosy liczy.
    Od nieopublikowania wyroku przez straszydło zaczął się łańcuszek
    bezprawa. Teraz masz w wyniku tego, że mniej więcej pół na pół aktywnie
    politycznych obywateli uważa i organy państwa za nielegalne i wrogie.
    Posprzątanie tego potrwa co najmniej dekadę.

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2019-10-25 07:37:44
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > na pół aktywnie politycznych obywateli uważa i organy państwa za
    > nielegalne i wrogie. Posprzątanie tego potrwa co najmniej dekadę.

    Ja to traktuje zasadniczo jako zagrywkę polityczną pod scenariusz
    "ten skład IKN wszystkie 6 protestów wyborczych PiS przyklepie"
    [ albo "bardzo dużo" ]. Zasadniczo ma na celu by tak się nie stało
    ale jeśli tak się stanie będzie podstawą całkiem skutecznej gadki
    "a nie mówiliśmy od razu" na potrzeby krajowe _i zagraniczne_.

    Moje pierwsze wrażenia (jeszcze sprzed protestu PO+KO) były że IKN stara
    się uniknąć podobnych _wiarygodnych_ oskarżeń jadąc sensownie po linii
    "tak jak poprzednio".

    --
    A. Filip