  • 11. Data: 2006-04-22 20:12:46
    Temat: Re: Niech sie zajma gagatkiem wlasciwe sluzby porzadkowe.
    Od: "Miras krk" <mirek@poczta_wytnijto_streamcn.pl>

    Czy Pan jest normalny?
    http://www.geocities.com/leotar/articles1999/Jak_sob
    ie_wyobrazam.html

    jak przeczytałem, to ręce mi opadły...

    Mirek

  • 12. Data: 2006-04-22 20:59:26
    Od: "czar" <c...@w...pl>

    cyt
    > Czy Pan jest normalny?

    NIE NIEJEST
    Ludzi z takimi pogladami powinni izolowac od normalnego środowiska

  • 13. Data: 2006-04-22 21:58:54
    Od: "Jesus" <n...@p...onet.pl>

    Od: czar
    Data: Sob. 22 Kwi. 2006 22:59
    Email: "czar" <c...@w...pl>
    Grupy dyskusyjne: pl.sci.psychologia, pl.soc.prawo, pl.soc.rodzina

    >NIE NIEJEST
    >Ludzi z takimi pogladami powinni izolowac od normalnego srodowiska

    No wlasnie dlaczego ludzie trzymaja sie norm - ustalaja prawa
    moralne w grupach.
    Ktos kto nie przestrzega prawa moralnego grupy - np nie wierzy w Boga,
    albo nie chodzi do kosciola jest negowany jest poza moralnoscia,
    poza normami - spolecznie nazywaja go "nienormalnym"
    Bycie poslusznym normom oglaszanym przez ogólnie akceptowane
    autorytety moralne w grupie spolecznej, takie jak pani w szkole,
    opiekun, wódz, bardziej atrakcyjna i powazana kolezanka, czy
    kosciól jest konformizmem.

  • 14. Data: 2006-04-23 05:35:32
    Od: "LeoTar" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Margola" <malgos@spamowi_mowimy_won.panda.bg.univ.gda.pl>
    napisał w wiadomości news:e2drlc$dre$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "LeoTar" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Rozumiem. Jednakowoż jest on ofiarą konfliktu między OBOJGIEM rodziców.

    Konflikt jest miedzy rodzicami ale to MATKA wciagnela w te gre dzieci. I to
    ona ponosi za to odpowiedzialnosc.

    LeoTar GG:5845984 mobile:+48661294908
    http://www.geocities.com/leotar/ OR http://wladyslaw.tarnawski.tripod.com/

  • 15. Data: 2006-04-23 05:57:45
    Od: "LeoTar" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Wydajesz sie byc czlowiekiem inteligentnym, wiec przemowie do Ciebie, jak
    > do czlowieka inteligentnego.

    Coz za wycena...:)

    (...)

    >"chetnie bym temu czlowiekowi zorganizowal terapie grupowa z ludzmi, ktorzy
    >w dziecinstwie byli 'inicjowani' przez swoich rodzicow".

    Masz zapene na myśli pedofilow i kazirodcow. Inicjacja to ani kazirodztwo
    ani pedofilia, to zaprzeczenie tych dwu zjawisk. A Ty nie chcesdz dostrzec
    roznicy albo tez przeczytales z mojej strony tylko naglowki.

    > Pomysl sobie, czym w 99% przypadkow jest ta 'inicjacja', jak sie to odbija
    > na psychice dziecka i jakie sa tego skutki dla jego zycia doroslego.

    Spojrz na obecne spoleczenstwo. Nie ma wychowania seksualnego w rodzinach,
    ktorego inicjacja ma byc tylko zwienczeniem a ile mamy wokolo przemocy, w
    tym seksualnej. Chyba nie masz dzieci skoro nie dostrzegasz dzieciecych
    potrzeb w zakresie wychowania seksualnego - dzieci sie tego domagaja
    prowokujac rodzicow do ujawnianiania im tajemnic rodzicielskiego łoża. A
    rodzice co na to. A nic, to jest TAJEMNICA, jak dorosniecie to sie dowiecie.

    > Przypadki te sa opisane w literaturze, nie tylko fachowej, jak rowniez
    > znane z relacji, ktore srednio raz na tydzien pojawiaja sie w prasie.
    > Jezeli czytasz, to zapewne wiesz, o czym mowie. Dla mnie Twoje
    > "artykuly" - konstatujac zupelnie bez emocji - sa calkowitym zaprzeczeniem
    > sumy wieloletnich doswiadczen i badan w dziedzinie psychologii i
    > seksuologii.

    Bo psychologia i seksuologia trwaja w bledzie. Raz, chyba gdzies na
    przelomie 1995/96 probowalem rozmawiac o tym ze Starowiczem ale tylko mnie
    wysluchal. I nic nie powiedzial.
    A jezeli juz rzucasz na szale wieloletnie "doswiadczenia" psychologii,
    psychiatrii i seksuologii to racz wasc zauwazyc, ze zadnej wiedzy
    praktycznej eliminujacej przemoc z zycia te nauki nie dostarczyly. Jak sie
    uda cos w jednym zakamarku to zaraz przemoc pojawia sie w innym. Mysle, ze
    nauki te poszukuja mechanizmu, ktory wyjasnilby generowanie nieokielznanej
    przemocy. Ale doswiadczen nowych nie przeprowadzono.

    > Byc moze nie dlatego, ze w oderwaniu od spolecznej rzeczywistosci nie masz
    > racji - bo moze ja masz. Jednak w polaczeniu z rzeczywistoscia i takim a
    > nie innym spolecznym systemem moralnym, jaki nas obowiazuje, Twoje tezy sa
    > nawolywaniem do robienia krzywdy dzieciom.

    System nadaje sie do wymiany a ja nawoluje do wyeliminowania przemocy przede
    wszystkim z zycia rodziny. przez otwarcie wszystkich rodzinnych archiwow, w
    ktorych skrywane sa rodzinne tajemnice. Otwarcie ich dla dzieci bo dzieci sa
    obecnie ksztaltowane w falszu i zaklamaniu, a rodzice nawet sobie z tego
    sprawy nie zdaja. Eksplozje dzieciecej przemocy to jest wlasnie poklosie
    zaklamania w rodzinach.

    > Do konca zycia zapamietam artykul, ktory przeczytalem kiedys w jakiejs
    > gazecie, w ktorym opisywany byl ojciec 'inicjujacy' swoje dwie corki.
    > Pierwsza zostala 'wprowadzona' w swiat seksu przez ojca w wieku lat
    > kilkunastu. Starsza dziewczynka nie protestowala, zaciskala zeby i udawala
    > ze jej sie to podoba, bo kochala swojego tate i 'nauka' trwala az do
    > matury, kiedy to tatus zabral sie za mlodsza corke, majaca wowczas bodaj
    > lat 9. Siostra z drugiego pokoju slyszala krzyk, placz i prosby siostry i
    > wtedy postanowila mowic - zglosila sie na policje.

    Piszesz o kazirodztwie a nie o inicjacji. Wez wasc i przeczytaj jeszcze raz
    to co napisalem na temat kazirodztwa vs inicajcja.

    > Wysnuj wnioski. A jezeli nie ja, to moze ktos madrzejszy ode mnie przemowi
    > Ci do rozsadku.

    Czyzbys mi grozil?

  • 16. Data: 2006-04-23 05:59:27
    Od: "LeoTar" <l...@w...pl>

    Uzytkownik "Jesus" <n...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    > A kto jest mamusia? Lech?

    A kto rzadzi z tylnego siedzenia: Lechu czy Jaroslaw?:)

  • 17. Data: 2006-04-23 07:27:32
    Od: "LeoTar" <l...@w...pl>

    Użytkownik "czar" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    > cyt

    > NIE NIEJEST
    > Ludzi z takimi pogladami powinni izolowac od normalnego środowiska

    A czy ten swiat zorganizowany wedlug normnieswiadomego czlowieka, swiat
    pelen przemocy i patologii uwazasz za normalny?

  • 18. Data: 2006-04-23 07:44:52
    Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miras krk" <mirek@poczta_wytnijto_streamcn.pl> napisał w
    wiadomości news:e2e2oj$6sm$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Czy Pan jest normalny?
    > http://www.geocities.com/leotar/articles1999/Jak_sob
    ie_wyobrazam.html

    > jak przeczytałem, to ręce mi opadły...
    >
    > Mirek

    A czegóżbyś chciał w tym pomieszaniu wiedzy, majaków, fatalnej
    psychoanalizy i dziwacznego tłumaczenia mowy ciała... to jest tak, jak
    człowiek znajdzie jakiś klucz do świata i w braku konfrontacji ze
    światem zewnętrznym musi zmagać się z własnym mózgiem. To i takie
    pierdóły wychodzą, bez sensu, ale groźne, bo kilkoro czytając te brednie
    i mając umysłowość przeciętnego słuchacza RM zacznie to jeszcze w życie
    wprowadzać...

    Pzdr
    Paweł

    PS: Ręce mi nie opadły, pracuję z psychicznie chorymi już 11 lat...

  • 19. Data: 2006-04-23 10:54:09
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Ok, sprobuje jeszcze raz. Tym razem obszerniej.

    > Masz zapene na myśli pedofilow i kazirodcow. Inicjacja to ani kazirodztwo
    > ani pedofilia, to zaprzeczenie tych dwu zjawisk. A Ty nie chcesdz dostrzec
    > roznicy albo tez przeczytales z mojej strony tylko naglowki.

    Przeczytalem, zacytuje:

    "Freud byl tuz tuz - nie wiem co go powstrzymalo. Z jego relacji klinicznych
    jasno wynika, ze dzieci podswiadomie daza do zblizenia z rodzicem (lub
    opiekunem) plci przeciwnej, ktory jest dla dziecka szczytem do zdobycia po
    to, aby pokonac strach przed rodzicem (opiekunem) tej samej co dziecko plci.
    Zakazanie tego kontaktu przez rodzicow (opiekunow) prowadzi do Traumy."

    Piszesz jednym slowem o uprawianiu seksu z wlasnym dzieckiem. Chcialbym,
    zebys podwazyl nastepujace argumenty przeciwko Twoim tezom:

    - dziecko do osiagniecia doroslosci nie jest w pelni swiadomym swoich
    decyzji i trzeba nim w roznym stopniu kierowac;

    - istnieje ryzyko zajscia w ciaze podczas kontaktu plciowego pomiedzy ojcem
    a corka, co moze doprowadzic do powiklan genetycznych plodu w zwiazku ze
    zbyt duzym podobienstwem genetycznym samicy do samca. Powolam sie tu na
    uznane tezy, postawione przez Edwarda Wilsona, ktory twierdzil, ze z powodu
    ryzyka wystapienia chowu wsobnego pozadanie osoby spokrewnionej nie moze byc
    uwarunkowane biologicznie, a "kompleks Edypa" jest mechanizmem hamujacym
    takie zachowania. W polaczeniu z poprzednim argumentem otrzymujemy
    konstrukcje logiczna: "dziecko nalezy powstrzymywac przed zachowaniami
    seksualnymi, ktorych obiektem moze byc czlonek rodziny".

    - dziecko nie jest w pelni rozwiniete emocjonalnie i moze "pomylic"
    uczucia - ta teza chyba jest latwiejsza do obronienia, niz "na pewno dziecko
    chce zblizenia seksualnego z rodzicem". Freud, na ktorego sie powolujesz,
    wyrazil sie jasno, mowiac o ksztaltowaniu sie superego. Przed jego
    uksztaltowaniem kroki, ktore proponujesz, sa obarczone zbyt duzym ryzykiem
    powiklan w ksztaltowaniu superego i moga zaburzyc jego tworzenie. Jedna z
    podstawowych tez psychologii dzieciecej jest ograniczanie intensywnych
    doznan emocjonalnych (vide: trauma), ze wzgledu na delikatna konstrukcje
    psychiczna mlodego czlowieka. W tej sytuacji pozwalanie sobie na ryzyko
    wykorzystania "pomylki emocjonalnej" dziecka jest stanowczo zbyt wysokie,
    zeby poprzec Twoje stanowisko.

    - "podswiadome dazenie do zblizenia z rodzicem" jest wypadkowa wielu
    czynnikow, wsrod nich takich, jak: odkrywanie wlasnej seksualnosci, poczucie
    bezpieczenstwa w domu, milosc do rodzicow, kompleks falliczny, kompleks
    kastracji, identyfikacja itd. Mozna to oczywiscie interpretowac w Twoj
    sposob, jednak popelniasz jeden podstawowy blad - zakladasz pelna swiadomosc
    dziecka i umiejetnosc podejmowania przez nie decyzji z przewidywaniem ich
    konsekwencji (mowisz o inicjacji, jako akcie zapoczatkowanym przez dziecko).
    Tymczasem "bojachcetyzm ;-)" u dzieci wcale nie musi oznaczac, ze tego
    naprawde chca. Tutaj zwroce Twoja uwage na obszerne badania nad dziecmi
    autystycznymi, na ktorych przykladzie, przy braku kontaktu i porozumienia -
    instynkt "chcenia" jest bardzo dobrze wyjasniony.

    Moglbym pisac dalej, ale to chyba wystarczy.

> [...]
    > prowokujac rodzicow do ujawnianiania im tajemnic rodzicielskiego łoża. A
    > rodzice co na to. A nic, to jest TAJEMNICA, jak dorosniecie to sie

    Alez jak najbardziej jestem za USWIADAMIANIEM, czyli prowadzeniem rozmow z
    dziecmi na "zakazane" tematy. Trzeba uswiadamiac i mowic o faktach i ich
    konsekwencjach. Natomiast samodzielna inicjacja dziecka w okresie
    dojrzewania (czy to poprzez onanizm - pierwsze odkrycie wlasnej
    seksualnosci, czy poprzez pierwszy kontakt seksualny z osoba trzecia) jest
    nieodwracalnym aktem poznania, ktorego nie wolno mlodemu czlowiekowi
    odbierac. Gwarantuje Ci, ze wiekszosc "zainicjowanych" Twoja metoda dzieci
    mialaby w doroslosci poczucie krzywdy lub niespelnienia z powodu
    wykorzystania ich nieswiadomego popedu. W swoim zyciu spotkalem sie juz
    kilka razy ze zdaniem "nie wiedzialam, co sie dzieje", wypowiedzianym w
    odniesieniu do pedofilskiego aktu jednego z rodzicow wobec dziecka. Mysle,
    ze tego tez nie trzeba Ci udowadniac.

> [...]
    > nauki te poszukuja mechanizmu, ktory wyjasnilby generowanie nieokielznanej
    > przemocy. Ale doswiadczen nowych nie przeprowadzono.

    Eliminacja przemocy, to problem psychologii spolecznej. Owszem,
    spoleczenstwo jest w bledzie, a nawet w bledach. Ale te bledy, to
    alkoholizm, przemoc w rodzinie, zachwiania relacji miedzy rodzicami, wplywy
    srodowiskowe, et caetera. Bynajmniej nie jest tym bledem brak seksu z
    tatusiem. Ano wlasnie. Dlaczego akurat "tatusiem"? Moze wplyw ma silne
    libido meskiej czesci naszego gatunku? A czy libido powinno byc "wyzwolone"
    w pelnym zakresie?

> [...]
    > nawet sobie z tego sprawy nie zdaja. Eksplozje dzieciecej przemocy to jest
    > wlasnie poklosie zaklamania w rodzinach.

    Zaklamania, czyli braku rozmow, ukrywania faktow i hipokryzji (w stylu: "od
    onanizmu sie slepnie"). Jeszcze raz powtorze - otwarcie drzwi z tabliczka
    "wiedza na temat seksu" nie jest rownoznaczne z otwarciem drzwi do burdelu,
    w ktorym burdelmama jest tata a klientka 6-letnia coreczka (bo wlasnie to z
    Twojej argumentacji wynika - powolujesz sie na Freuda, ktory jednoznacznie
    twierdzil, ze poped w kierunku rodzicow wystepuje pomiedzy 4 a 6 rokiem
    zycia).

    > Czyzbys mi grozil?

    Chyba nie jestes skory do dyskusji, a jedynie do tyrad, tak ostro najezajac
    sie w obronie swego stanowiska. Biorac pod uwage, ze stanowisko to jest
    poparte silnym libido i poczuciem niespelnienia, ktore zapewne wynika z
    faktu, ze matka Twoich dzieci dosc wczesnie zauwazyla problem i uciela go -
    wyprowadzajac sie wraz z dziecmi - jestem w stanie Cie zrozumiec, ale nie
    moge zaakceptowac takiego podejscia do rozmowy. Mozemy porozmawiac o
    faktach, jednak podczas dyskusji ze mna wylacz libido i postaraj sie wlaczyc
    empatie spoleczna.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 20. Data: 2006-04-23 12:57:10
    Temat: Re: PO CO NA TRZY GRUPY DYSKUSYJNE?! /no txt/
    Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl>

    Sorry, już kasuję, ale nie ja zacząłem. Ale żeby pisać na pl.soc.prawo,
    fakt, to poniżej mojej godności.

    Pozdrawiam
    Paweł