  • 1. Data: 2009-03-26 20:19:28
    Temat: PKP - żąda ode mnie zapłaty za jej własne koszta.
    Od: " Matrix" <m...@N...gazeta.pl>

    Witajcie,
    dostałem właśnie pismo od PKP w związku z następującą sprawą:
    1. W styczniu wsiadłem do pociągu na stacji, na której nie ma kasy do 3go
    wagonu (na peronie było b. dużo ludzi tak, że nie dało się do 1szego -
    praktycznie, bo teoretycznie gdybym zaczął laemntować, że nie mam biletu i
    muszę od 1go to pewnie bym wszedł)

    Tego wątku nie będę opisywał - wynikiem jego była kara za przejzad bez biletu
    na kwotę 65pln.

    Odwołałem się od tej kary do działu windykacji za pośrednictwem e-mail
    wysyłając opis sytuacji.

    Po 2 tygodniach dostaję pismo, że karę muszę zapłacić bo jechałem na tyłach
    pociągu bez biletu i teraz mam zapłacić już nie 65pln ale 158 w związku z
    kosztami prowadzonego postępowania.

    Czy to mieści się w granicach jakiejkolwiek ustawy - nikt mnie nie
    poinformował w momencie składania reklamacji o jej kosztach ani w żaden sposób
    nie byłem zleceniodawcą dla PKP - jedynie zareklamowałem. To tak jakbym oddał
    buty do reklamacji i nie uznano by jej i zażądano 100pln za koszty oględzin
    nie informując o takiej możliwości.

    Czy takie postępowanie jest legalne ?

  • 2. Data: 2009-03-26 20:55:12
    Temat: Re: PKP - żąda ode mnie zapłaty za jej własne koszta.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Matrix" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Czy takie postępowanie jest legalne ?

    Odpisz im, ze Ty nie zlecałeś usługi prowadzenia postępowania i mogli
    odpowiedzieć bez jego prowadzenia, a skoro im było potrzebne to
    postępowanie, to niech sobie za nie zapłacą. :-) Ale 65 zł zapłacić
    będziesz musiał, bo faktycznie z ich regulaminu wynika, że bez biletu
    wsiada się pierwszymi drzwiami.

  • 3. Data: 2009-03-26 21:06:01
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

> [...]
    > tyłach
    > pociągu bez biletu i teraz mam zapłacić już nie 65pln ale 158 w związku z

    Bo opłata dodatkowa jest różna, zapłacona do 7 dni niższa, potem wyższa.
    Patrz w ustawie prawo przewozowe i rozporządzeniu ministra... w sprawie
    opłat dodaktowych, regulaminie przewozu, taryfie osobowej. Generalnie ja bym
    zapłacił tylko karę zgodnie z tymi przepisami bez żadnych kosztów. Z tym, że
    po 7 dni jest ona wyższa.

  • 4. Data: 2009-03-26 22:03:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    >bo faktycznie z ich regulaminu wynika, że bez biletu wsiada się pierwszymi
    >drzwiami.

    Nie do końca.
    Wg tego cytatu co wisi w wagonach, masz się niezwłocznie udać do pierwszego
    przedziału od czoła pociągu, wsiąść sobie możesz którędy chcesz.

  • 5. Data: 2009-03-27 08:07:36
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Będzie lekko OT, ale raz miałem przypadek, jak w pośpiesznym dwie studentki
    chciały wysiąść w Opolu i drzwi się zacięły. Chciałem im pomóc, bo myślałem
    że słabe to szarpnąłem te drzwi mocniej, mało ramienia nie wyrwałem...

    Pociąg ruszył, dziewczyny narobiły wrzasku, przyszły kanary i wypisały im
    dodatkowy bilet do Gliwic, bo tam była następna stacja. Bilet był
    kredytowy, bo pieniędzy z sobą już nie miały, na nic zdały się wyjaśnienia
    o zatrzaśniętych drzwiach - w tym moje, jako świadka zdarzenia.

    Cholerny miałem niesmak po tej sytuacji...

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 6. Data: 2009-03-27 08:15:55
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Thu, 26 Mar 2009 20:19:28 +0000 (UTC), Matrix napisał(a):

    > Czy takie postępowanie jest legalne ?

    Tak - 65zl to byla promocja. Skonczyla sie po 7 dniach.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)