-
1. Data: 2022-10-04 17:13:19
Temat: PGE i ceny energii
Od: Tomasz <n...@i...invalid>
Poproszę o komentarze dotyczące ewentualnych pułapek:
<https://www.gkpge.pl/content/download/6454bc4c8e7ad
a93dd7ebe68150c9780/file/taryfa_dla-energii_elektryc
znej_dla_odbircow-_z-grup_taryfowyc_g-2-.pdf?inLangu
age=pol-PL&version=1&contentId=101286>
Bieżąca taryfa
<https://ebok.gkpge.pl/ebok/oferty/szczegolyOfertyKo
nta.xhtml>
Ten link po wylogowaniu z eboku prowadzi w maliny, ale poniżej mięcho, które
wciskają:
"4. CENY ENERGII ELEKTRYCZNEJ. WARUNKI HANDLOWE
4.1. Odbiorca przystępuje do oferty na okres cenowy obowiązujący od
dnia wejścia w życie umowy z zastrzeżeniem pkt 1.6 do dnia 30.06.2025
r., jednak nie wcześniej niż z dniem przyjęcia Oferty.
4.2. Po zakończeniu okresu, o którym mowa w pkt 4.1 oferta samoistnie
przedłuży się na czas nieokreślony, chyba, że Odbiorca złoży
oświadczenie o rezygnacji z Oferty, w formie i terminie wskazanych w pkt
4.8.
4.3. Sprzedawca w okresie, o którym mowa w pkt 4.1 i 4.2, zastosuje
ceny energii elektrycznej zawarte w obowiązującej w danym okresie
sprzedaży, Taryfie dla energii elektrycznej dla Odbiorców z grup
taryfowych G PGE Obrót S.A. zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu
Regulacji Energetyki z uwzględnieniem 1% upustu od cen energii
elektrycznej oraz z zastosowaniem stawki opłaty handlowej, która została
wskazana w Tabeli nr 2.
4.4. W przypadku zmiany Taryfy PGE Obrót S.A. w okresie
obowiązywania warunków Oferty, wartość procentowa upustu
wskazanego w pkt 4.3 nie ulegnie zmianie, z zastrzeżeniem, że cena za
energię elektryczną zostanie przeliczona przez Sprzedawcę na podstawie
obowiązującej Taryfy PGE Obrót S.A., począwszy od dnia wejścia w życie
zmienionej Taryfy PGE Obrót S.A.
4.5. W przypadku braku obowiązku zatwierdzania przez Prezesa Urzędu
Regulacji Energetyki Taryfy dla energii elektrycznej dla Odbiorców z grup
taryfowych G PGE Obrót S.A., zastosowanie będzie miała Taryfa dla
energii elektrycznej dla Odbiorców z grup taryfowych G PGE Obrót S.A.,
każdorazowo zatwierdzana i przyjęta do stosowania przez Sprzedawcę,
zastępująca wcześniejszą Taryfę zatwierdzoną przez Prezesa Urzędu
Regulacji Energetyki. "
Całośc *indywidualnej? ofery* poniżej, kogo można zainteresować tematem
oprócz mediów?:
1
PROMOCYJNA OFERTA SPRZEDAŻY ENERGII ELEKTRYCZNEJ DLA GOSPODARSTW DOMOWYCH
,,PRZYSZŁOŚĆ BEZ AWARII. OFERTA PODSTAWOWA". Ed. 2/2022 zatwierdzona w dniu
20.09.2022 roku
1. INFORMACJE OGÓLNE
1.1. Niniejsza Oferta dedykowana jest Odbiorcom, o których mowa w
pkt 3.1., którzy w okresie obowiązywania Oferty posiadają lub zawrą z
PGE Obrót S.A. z siedzibą w Rzeszowie ul. 8 Marca 6, 35-959 Rzeszów,
wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego
prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie XII Wydział
Gospodarczy pod numerem KRS: 0000030499, NIP: 813 02 68 082,
Kapitał zakładowy: 529 923 900 złotych w całości wpłacony (dalej zwaną
również Sprzedawcą) Umowy sprzedaży energii elektrycznej i
świadczenia usług dystrybucji (dalej zwaną Umową kompleksową).
1.2. Oferta zawiera wysokość oraz warunki stosowania:
a. cen za energię elektryczną;
b. stawek opłat handlowych.
1.3. Ofertę stosuje się w rozliczeniach z Odbiorcami, dokonującymi
zakupu energii elektrycznej na własne potrzeby, stosownie do zakresu
zawartych Umów kompleksowych.
1.4. Ustalone w Ofercie ceny i stawki opłat zawierają podatek od
towarów i usług (VAT), naliczany zgodnie z obowiązującymi przepisami.
W Tabeli nr 2 podano ceny brutto, zaś w nawiasach ujęte zostały ceny
netto.
1.5. Ceny energii i stawki opłaty handlowej ustalone w Ofercie nie
zawierają opłat z tytułu dystrybucji energii elektrycznej. Dla Odbiorców
posiadających lub zawierających w ramach Oferty Umowy kompleksowe
opłata za dystrybucję energii elektrycznej zostanie naliczona zgodnie z
aktualną Taryfą dla usług dystrybucji energii elektrycznej PGE
Dystrybucja S.A.
1.6. W przypadku zawarcia Umowy kompleksowej w związku z
przyjęciem przez Odbiorcę Oferty, rozpoczęcie sprzedaży energii
elektrycznej, w ramach Oferty, nastąpi w terminie określonym w umowie
kompleksowej, zgodnie z zapisami IRiESD właściwego Operatora
Systemy Dystrybucyjnego (dalej: OSD) i po uprzednim:
a. przyjęciu Umowy kompleksowej do realizacji przez OSD;
b. rozpoczęciu świadczenia przez OSD usługi dystrybucji.
1.7. Celem skorzystania z Oferty Odbiorca zobowiązany jest do złożenia
Sprzedawcy Oświadczenia o przyjęciu Oferty.
2. OKRES OBOWIĄZYWANIA OFERTY
2.1 Oferta obowiązuje w okresie od 01.10.2022 r. do 31.12.2022 r.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do skrócenia okresu obowiązywania
Oferty przed terminem wskazanym w zdaniu poprzednim.
3. ZASADY KWALIFIKACJI ODBIORCÓW
3.1. Z niniejszej Oferty mogą skorzystać Odbiorcy, będący
konsumentami w rozumieniu art. 22? ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r.
Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1740 ze zm.), którzy:
a. będą korzystać z grupy taryfowej G11, G12, G12w, G12n PGE
Obrót S.A.;
b. są przyłączeni do sieci dystrybucyjnej PGE Dystrybucja S.A.;
c. posiadają lub zawrą z PGE Obrót S.A. Umowę kompleksową na czas
nie krótszy niż do końca okresu obowiązywania ceny, o którym
mowa w pkt 4.1 Oferty;
d. posiadają status nabywcy końcowego w rozumieniu ustawy o
podatku akcyzowym oraz status odbiorcy końcowego w rozumieniu
ustawy prawo energetyczne;
e. nie posiadają przedpłatowego układu pomiarowo - rozliczeniowego;
f. nie posiadają zaległych zobowiązań wobec przedsiębiorstw
energetycznych;
g. nie figurują w żadnym z rejestrów dłużników;
h. nie są członkiem spółdzielni energetycznej w rozumieniu art. 38
ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o odnawialnych źródłach energii
(Dz. U. z 2022 r. poz. 1378 ze zm.) oraz w trakcie obowiązywania
cen i stawek opłat z niniejszej Oferty nie uzyskają powyższego
statusu członka spółdzielni energetycznej.
i. w przypadku gdy Odbiorcy posiadają lub zawrą Umowę
kompleksową i są przyłączeni do sieci dystrybucyjnej PGE
Dystrybucja S.A. złożą Sprzedawcy stosowne oświadczenie o
uprzednim poinformowaniu ich o wysokości cen energii elektrycznej
określonych w aktualnie obowiązującej Taryfie Sprzedawcy jak
również o obowiązku Sprzedawcy z urzędu do zapewnienia
świadczenia usługi kompleksowej i do zawarcia Umowy
kompleksowej, na zasadach równoprawnego traktowania, z
Odbiorcami energii elektrycznej w gospodarstwie domowym,
niekorzystającym z prawa wyboru Sprzedawcy i przyłączonym do
sieci przedsiębiorstwa energetycznego wskazanego w koncesji
Sprzedawcy z urzędu niezbędnego do zawarcia Umowy
kompleksowej po cenach innych niż wynikających z obowiązującej
Taryfy Sprzedawcy dla energii elektrycznej dla Odbiorców z grup
taryfowych G.
3.2 Sprzedawca oferuje Odbiorcom produkty zgodnie z Tabelą nr 1.
3.3 Odbiorca ma prawo wyboru grupy taryfowej jednostrefowej lub
grupy wielostrefowej, z zastrzeżeniem, że wybór grupy taryfowej
wielostrefowej w rozliczeniu ze Sprzedawcą nie jest możliwy jeżeli
rozliczenie usług dystrybucji prowadzone jest w grupie taryfowej
jednostrefowej. Pozostałe przypadki wyboru grupy taryfowej
determinowane są możliwościami zainstalowania układów pomiarowo
rozliczeniowych.
3.4 Odbiorca, korzystający z innych ofert promocyjnych Sprzedawcy,
może skorzystać z niniejszej Oferty w zakresie umowy zawieranej na inny
punkt poboru energii elektrycznej (dalej PPE) z zastrzeżeniem zdania
poniższego. Odbiorca może skorzystać z niniejszej Oferty w zakresie
umowy zawieranej na PPE, dla którego aktualnie ma zastosowanie inna
oferta promocyjna Sprzedawcy obowiązująca na czas oznaczony, nie
wcześniej jednak niż 3 miesiące przed zakończeniem okresu korzystania
z obecnej Oferty promocyjnej Sprzedawcy dla tego samego PPE, przy
czym okresy korzystania z ofert promocyjnych Sprzedawcy nie mogą
zachodzić na siebie w ramach tego samego PPE.
3.5 W przypadku Umów kompleksowych zawartych na czas
nieokreślony, w okresie wskazanym w pkt 4.1. Oferty, umowy do których
została przyjęta Oferta przekształcają się w umowy zawarte na czas
określony. Po upływie okresu obowiązywania Oferty, umowy, o których
mowa w zdaniu pierwszym, przekształcają się w umowy zawarte na czas
nieokreślony, chyba że zostanie przyjęta kolejna Oferta Sprzedawcy albo
umowa zostanie wypowiedziana z zachowaniem terminu wypowiedzenia
określonego w umowie.
4. CENY ENERGII ELEKTRYCZNEJ. WARUNKI HANDLOWE
4.1. Odbiorca przystępuje do oferty na okres cenowy obowiązujący od
dnia wejścia w życie umowy z zastrzeżeniem pkt 1.6 do dnia 30.06.2025
r., jednak nie wcześniej niż z dniem przyjęcia Oferty.
4.2. Po zakończeniu okresu, o którym mowa w pkt 4.1 oferta samoistnie
przedłuży się na czas nieokreślony, chyba, że Odbiorca złoży
oświadczenie o rezygnacji z Oferty, w formie i terminie wskazanych w pkt
4.8.
4.3. Sprzedawca w okresie, o którym mowa w pkt 4.1 i 4.2, zastosuje
ceny energii elektrycznej zawarte w obowiązującej w danym okresie
sprzedaży, Taryfie dla energii elektrycznej dla Odbiorców z grup
taryfowych G PGE Obrót S.A. zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu
Regulacji Energetyki z uwzględnieniem 1% upustu od cen energii
elektrycznej oraz z zastosowaniem stawki opłaty handlowej, która została
wskazana w Tabeli nr 2.
4.4. W przypadku zmiany Taryfy PGE Obrót S.A. w okresie
obowiązywania warunków Oferty, wartość procentowa upustu
wskazanego w pkt 4.3 nie ulegnie zmianie, z zastrzeżeniem, że cena za
energię elektryczną zostanie przeliczona przez Sprzedawcę na podstawie
obowiązującej Taryfy PGE Obrót S.A., począwszy od dnia wejścia w życie
zmienionej Taryfy PGE Obrót S.A.
4.5. W przypadku braku obowiązku zatwierdzania przez Prezesa Urzędu
Regulacji Energetyki Taryfy dla energii elektrycznej dla Odbiorców z grup
taryfowych G PGE Obrót S.A., zastosowanie będzie miała Taryfa dla
energii elektrycznej dla Odbiorców z grup taryfowych G PGE Obrót S.A.,
każdorazowo zatwierdzana i przyjęta do stosowania przez Sprzedawcę,
zastępująca wcześniejszą Taryfę zatwierdzoną przez Prezesa Urzędu
Regulacji Energetyki.
4.6. W ramach Oferty Odbiorca posiada możliwość zmiany grupy
taryfowej na inną wskazaną w Ofercie na zasadach określonych w
Umowie kompleksowej.
4.7. W ramach Oferty w okresie wskazanym w pkt 4.1 i 4.2 Odbiorcy
przysługuje prawo do skorzystania z usługi dodatkowej ,,Podstawowa
pomoc fachowców", która będzie świadczona przez PGE Obrót S.A. z
wykorzystaniem podwykonawców. Koszt usługi dodatkowej zawarty jest
w opłacie handlowej.
4.8. Odbiorcy przysługuje prawo do złożenia oświadczenia o rezygnacji
z Oferty w terminie od dnia przystąpienia do Oferty do 30 dni przed
zakończeniem okresu cenowego wskazanego w pkt 4.1, ze skutkiem na
dzień 30.06.2025 r. Odbiorca może złożyć oświadczenie o rezygnacji z
Oferty w następujący sposób:
a. w formie pisemnej poprzez przesłanie dokumentu pocztą na adres
Sprzedawcy, bądź poprzez złożenie osobiście dokumentu w jednym
z Biur Obsługi Klienta PGE Obrót S.A. albo;
b. w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem
elektronicznym poprzez przesłanie dokumentu na adres
Sprzedawcy: s...@g...pl albo;
c. w formie dokumentowej poprzez przesłanie dokumentu na adres
Sprzedawcy: s...@g...pl w formie podpisanego skanu
dokumentu w formacie pdf.
2
4.9. Złożenie oświadczenia o rezygnacji Oferty, o którym mowa w pkt
4.8 na zasadach określonych w Ofercie, skutkuje rezygnacją z warunków
promocyjnych Oferty bez ponoszenia żadnych kosztów i odszkodowań, w
tym zakresie przez Odbiorcę.
4.10. W przypadku braku złożenia oświadczenia o rezygnacji Oferty, o
którym mowa w pkt 4.2 i przedłużenia Oferty na czas nieokreślony, w
takim przypadku Odbiorcy przysługuje prawo do złożenia Oświadczenia o
rezygnacji z Oferty lub wypowiedzenia Umowy w każdym czasie trwania
umowy z 1 miesięcznym okresem wypowiedzenia. Złożenie przez
odbiorcę oświadczenia, o którym mowa w zdaniu pierwszym nie będzie
skutkować naliczeniem kary umownej lub poniesieniem żadnych kosztów
i odszkodowań, w tym zakresie.
4.11. Warunki stosowania cen i stawek opłat o których mowa w pkt 4.1 i
4.2, nie dotyczą cen i stawek opłat za świadczoną usługę dystrybucji
energii elektrycznej.
4.12. Sprzedawca zastosuje odpowiedni zestaw warunków cenowych na
podstawie grupy taryfowej, do której zakwalifikowany jest Odbiorca.
4.13. Sprzedawca zmieni ceny energii elektrycznej lub stawki opłat, które
zostały określone w Tabeli nr 2 w przypadku zmiany cen określonych w
Taryfie wskazanej w pkt 4.3 z zastrzeżeniem pkt 4.4, w tym również w
przypadku wprowadzenia lub zmiany wysokości stawek opłat handlowych
jak również w przypadku zmiany stawki podatku VAT lub podatku
akcyzowego. W takim przypadku Odbiorcy przysługiwać będzie prawo
wypowiedzenia umowy bez ponoszenia żadnych kosztów i odszkodowań
z tym związanych, na zasadach określonych w umowie. W przypadku
zmiany Taryfy, o której mowa powyżej zmiana cen energii elektrycznej
nastąpi z dniem wejścia w życie zmienionej Taryfy.
4.14. Sprzedawca po dniu 30.06.2025 r. posiada również prawo do
zmiany wysokości opłaty handlowej lub wypowiedzenia warunków
niniejszej Oferty z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia
w przypadkach zmiany cen energii elektrycznej notowanej na Towarowej
Giełdzie Energii S.A., w stosunku do ceny obowiązującej w dniu
zatwierdzenia Oferty, zwiększenia kosztów usług lub rozwiązania umowy
z dostawcą na podstawie, której wykonywana jest usługa dodatkowa.
4.15. W przypadku zmiany wysokości opłaty handlowej, zgodnie z pkt
4.14 Oferty Odbiorcy przysługiwać będzie prawo wypowiedzenia umowy
bez ponoszenia żadnych kosztów i odszkodowań z tym związanych, na
zasadach określonych w Umowie kompleksowej.
4.16. Zasady korzystania z usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców"
określa Regulamin usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców", stanowiący
integralną część Oferty dostępny również na stronie internetowej
Sprzedawcy: www.gkpge.pl.
4.17. Odbiorca oświadcza, że otrzymał i zapoznał się z treścią Umowy
kompleksowej sprzedaży energii elektrycznej i świadczenia usług
dystrybucji, Regulaminu wykonywania Umów kompleksowych PGE Obrót
S.A. oraz Regulaminu Usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców", które
stanowią integralną część Oferty.
4.18. Odbiorca przystępujący do Oferty na odległość lub poza lokalem
Sprzedawcy, ma prawo odstąpić od przyjętej oferty w terminie 14 dni od
przyjęcia oferty.
5. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
5.1. We wszelkich sprawach nieuregulowanych niniejszą Ofertą mają
zastosowanie odpowiednie zapisy Umowy kompleksowej sprzedaży
energii elektrycznej i świadczenia usług dystrybucji, Regulaminu
wykonywania Umów kompleksowych PGE Obrót S.A. oraz Regulaminu
usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców".
5.2. Niniejsza Oferta nie łączy się z innymi Ofertami, których
organizatorem jest Sprzedawca.
Tabela nr 1 Produkty Sprzedawcy dostępne w Ofercie
Produkt Sprzedawcy
w grupie taryfowej Strefy czasowe*
,,Komfortowa" (G11) Całodobowa
,,Elastyczna" (G12) dzień i noc
,,Weekendowa" (G12w) dzień i noc z rozszerzoną
strefą nocną o soboty i niedzielę
,,Niedzielna" (G12n) dzień i noc z rozszerzoną
strefą nocną o niedzielę
*godziny i dni ustawienia stref czasowych zgodnie z taryfą OSD.
Tabela nr 2
Ceny energii elektrycznej i stawki opłat w grupach taryfowych
wyliczone na podstawie Taryfy obowiązującej od 01.03.2022r.
W tabelach podano stawki brutto uwzględniające podatek VAT. W
nawiasach zamieszczono stawki netto:
a) Ceny energii elektrycznej i stawki opłat w grupach taryfowych wyliczone
na podstawie Taryfy aktualnej na dzień zatwierdzenia Oferty obowiązujące
od 01.10.2022r. do 31.10.2022r. Podatek VAT w wysokości 5%.
Grupa
taryfowa
Cena za energię elektryczną
w zł/kWh */**
Opłata handlowa
zł/m-c *
Całodobowa Dzienna Nocna
11,04
(10,48)
G11
0,42516
(0,40491)
G12
0,48524
(0,46213)
0,30510
(0,29057)
G12w
0,50176
(0,47787)
0,35125
(0,33452)
G12n
0,47308
(0,45055)
0,32693
(0,31136)
b) Ceny energii elektrycznej i stawki opłat w grupach taryfowych wyliczone
na podstawie Taryfy aktualnej na dzień zatwierdzenia Oferty obowiązujące
od 01.11.2022r. Podatek VAT w wysokości 23%.
Grupa
taryfowa
Cena za energię elektryczną
w zł/kWh */ **
Opłata
handlowa
zł/m-c *
Całodobowa Dzienna Nocna
12,89
(10,48)
G11 0,49804
(0,40491)
G12
0,56842
(0,46213)
0,35740
(0,29057)
G12w
0,58778
(0,47787)
0,41146
(0,33452)
G12n
0,55418
(0,45055)
0,38297
(0,31136)
Kod produktowy: 0000015198
* Cena obowiązuje od momentu określonego w umowie do 30.06.2025 r.
oraz w kolejnym okresie obowiązywania Oferty zgodnie z pkt 4.2 z
zastrzeżeniem pkt 4.3 i 4.4 Oferty.
**Ceny podane w tabeli wyliczone są z dokładnością do 5 miejsc po
przecinku. W rozliczeniach dopuszcza się stosowanie stawki zaokrąglonej
do 4 miejsc po przecinku zgodnie z regułą matematyczną. W przypadku,
gdy ostatnia cyfra jest większa lub równa 5 zaokrąglamy w górę, jeżeli jest
mniejsza lub równa 4 zaokrąglamy w dół.
3
REGULAMIN USŁUGI DODATKOWEJ -
,,PODSTAWOWA POMOC FACHOWCÓW"
DEFINICJE
Awaria wewnętrznej instalacji elektrycznej - nagłe i niespodziewane
uszkodzenie wewnętrznej instalacji elektrycznej, powodujące zaprzestanie
jej działania lub nieprawidłowość działania;
Awaria wewnętrznej instalacji gazowej - nagłe i niespodziewane
uszkodzenie wewnętrznej instalacji gazowej, uniemożliwiające prawidłowe
korzystanie z tej instalacji, które nie jest spowodowane bezpośrednim
działaniem człowieka;
Awaria urządzenia grzewczego i gazowego - nagłe i niespodziewane
uszkodzenie urządzenia grzewczego i gazowego, uniemożliwiające
prawidłowe korzystanie z tego urządzenia, które nie jest spowodowane
bezpośrednim działaniem człowieka oraz nie jest skutkiem użytkowania
niezgodnego z instrukcją obsługi;
Bezpiecznik - zabezpieczenie elektryczne instalacji elektrycznej i
odbiorników elektrycznych przed ich uszkodzeniem z powodu wystąpienia
nadmiernego natężenia prądu włącznie z wyłącznikami
różnicowoprądowymi;
Budynek - obiekt budowlany trwale związany z gruntem, wydzielony z
przestrzeni za pomocą przegród budowlanych, posiadający fundamenty i
dach;
Budynek mieszkalny - budynek wielorodzinny lub jednorodzinny w
zabudowie pojedynczej, bliźniaczej lub szeregowej, przeznaczony na cele
mieszkalne;
Centrum Pomocy - centrum przyjmujące zgłoszenia telefoniczne związane
z uruchomieniem usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców". Centrum Pomocy
dostępne jest 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu (w tym święta
państwowe i kościelne), pod numerem telefonu (22) 505 16 91 (opłata jak
za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z taryfą operatora) dla Klientów,
do którego należy zgłosić zajście awarii, w celu uzyskania pomocy.
Informacja o numerze telefonu Centrum Pomocy dostępna jest również na
stronie internetowej www.gkpge.pl;
Części zamienne - części produkowane zgodnie ze specyfikacjami i
standardami produkcyjnymi ustalonymi przez producenta lub
wyprodukowane zgodnie ze specyfikacjami i standardami produkcyjnymi
producenta oraz takie, które są tej samej jakości co części stosowane do
montażu urządzeń danej marki przez jego producenta;
Czynności diagnostyczne - wszelkie działania podejmowane przez
specjalistę, mające na celu wykrycie przyczyny awarii;
Działania wojenne - działania sił zbrojnych w czasie wojny mające na celu
rozbicie sił zbrojnych przeciwnika na lądzie, w powietrzu lub na morzu;
Dzień roboczy - dzień tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem
dni ustawowo wolnych od pracy;
Klient - konsument, który dokonuje zakupu energii elektrycznej w grupie
taryfowej G1x na podstawie zawartej z PGE Obrót S.A. Umowy
kompleksowej w zakresie Regulaminu umożliwiającego skorzystanie przez
Klienta z usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców", pobierający energię
elektryczną na własny użytek w celu jej zużycia w gospodarstwie domowym
w pomieszczeniach gospodarczych związanych z prowadzeniem tego
gospodarstwa oraz innych obiektach, o których mowa w ww. Regulaminie;
Lokal mieszkalny - znajdujące się w budynku mieszkalnym wyodrębnione
pomieszczenie lub pomieszczenia, służące do zaspokajania potrzeb
mieszkaniowych (z wyłączeniem pomieszczenia garażowego i pomieszczenia
gospodarczego), stanowiące odrębną nieruchomość albo będące
przedmiotem własnościowego lub lokatorskiego spółdzielczego prawa do
lokalu;
Pomieszczenie garażowe - pomieszczenie przeznaczone do parkowania
pojazdów mechanicznych; pojęcie obejmuje również pomieszczenie
garażowe wolnostojące;
Pomieszczenia gospodarcze - piwnice, schowki, pralnie, suszarnie i inne
pomieszczenia gospodarcze w budynku mieszkalnym lub poza tym
budynkiem;
PPE (Punkt Poboru Energii) - punkt w sieci elektroenergetycznej lub
adres odbiorcy, pod którym wskazany jest budynek, lub lokal mieszkalny
(Klienta), w którym produkty energetyczne (energia, usługi dystrybucji,
moc, itp.) są mierzone przez urządzenia umożliwiające rejestrację danych
pomiarowych; jeśli pod jednym adresem znajduje się więcej niż jedno
urządzenie pomiarowe to każde z nich jest osobnym PPE; każde PPE posiada
unikatowy numer identyfikacyjny;
RP - Rzeczpospolita Polska;
Usługa ,,Podstawowa pomoc fachowców" - usługa, która świadczona
jest w przypadku awarii wewnętrznej instalacji elektrycznej, gazowej lub
awarii urządzenia grzewczego i gazowego w PPE;
Urządzenia grzewcze i gazowe - zasilane paliwem następujące
urządzenia, które nie są już objęte gwarancją producenta, i nie są starsze
niż 10 lat: piec centralnego ogrzewania, piec centralnej wody użytkowej,
przepływowy gazowy podgrzewacz wody użytkowej, gazowy ogrzewacz
pomieszczeń, kominek gazowy, kuchenka gazowa, kuchenka gazowoelektryczna w
zakresie dotyczącym gazu;
Wewnętrzna instalacja elektryczna - układ przewodów i urządzeń
mający początek w przypadku budynku mieszkalnego, pomieszczenia
garażowego lub pomieszczenia gospodarczego na złączach kablowych lub
przyłączach napowietrznych łączących wewnętrzną instalację tego budynku
lub pomieszczenia z siecią dystrybucyjną, a w przypadku lokalu
mieszkalnego - rozpoczynająca się w zabezpieczeniach zalicznikowych
(obwodowych), a kończąca się gniazdami wtykowymi, włącznikami,
wyłącznikami i wypustami oświetleniowymi;
Wewnętrzna instalacja gazowa - układ przewodów i urządzeń służących
do dostarczania paliwa gazowego do PPE, mający początek za kurkiem
głównym odcinającym dopływ paliwa gazowego do instalacji gazowej,
usytuowany na przyłączu gazowym w punkcie redukcyjno-pomiarowym z
wyłączeniem układu pomiarowego, a kończący się przed odbiornikiem
paliwa gazowego.
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Niniejszy Regulamin usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców" (dalej
zwany Regulaminem) określa zasady świadczenia usługi ,,Podstawowa
pomoc fachowców" i przeznaczony jest dla Klientów, którzy przyjęli Ofertę
,,Przyszłość bez awarii. Oferta podstawowa". Ed.2/2022.
1.2. Usługa ,,Podstawowa pomoc fachowców" świadczona jest za
pośrednictwem Centrum Pomocy, koszt połączenia jest liczony według
taryfy operatora.
1.3. Usługa polega na zorganizowaniu oraz pokryciu kosztów: dojazdu
fachowca, przeprowadzenia czynności diagnostycznych, robocizny, części
lub materiałów użytych do naprawy awarii. Obejmuje organizację usług
następujących fachowców:
1.3.1.technika urządzeń grzewczych i gazowych - w przypadku awarii
wewnętrznej instalacji gazowej lub awarii urządzenia grzewczego i
gazowego;
1.3.2.elektryka - w przypadku awarii wewnętrznej instalacji elektrycznej.
1.4. Zorganizowanie usługi następuje w czasie:
a. nie dłuższym niż 4 godziny, liczonym od zgłoszenia awarii do organizacji
przyjazdu elektryka;
b. nie dłuższym niż 24 godziny, liczonym od zgłoszenia awarii do przyjazdu
technika urządzeń grzewczych.
1.5.Usługa ,,Podstawowa pomoc fachowców" świadczona jest na terenie RP.
1.6. Usługa ,,Podstawowa pomoc fachowców" będzie świadczona przez
fachowców, o ile nie odmówiono dostępu do miejsca, które ma być objęte
interwencją. Przez odmowę dostępu rozumie się także nieusunięcie przez
Klienta z miejsca interwencji zwierzęcia, które może stanowić zagrożenie dla
fachowca oraz inne przeszkody uniemożliwiające lub znacznie utrudniające
wykonanie usługi.
1.7. Koszty usługi wymienione w pkt 1.3. odnoszą się do 3 awarii w ciągu
12 miesięcy, liczonych od dnia przyjęcia Oferty i mogą wynosić:
a. 500 zł w odniesieniu do jednej awarii do kosztów części i materiałów
użytych do naprawy i robocizny;
b. 200 zł w odniesieniu do jednej awarii do kosztów dojazdu, czynności
diagnostycznych.
Limit ten odnawiany jest co 12 kolejnych miesięcy w czasie trwania
Oferty ,,Przyszłość bez awarii. Oferta podstawowa" Ed.2/2022.
1.8. Korzystanie z usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców" równoznaczne
jest z akceptacją przez Klienta Regulaminu; Klient zobowiązuje się także do
przestrzegania określonych w nim zasad.
2. ZASADY KORZYSTANIA Z USŁUGI
2.1 Chcąc skorzystać z usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców", Klient
powinien skontaktować się z Centrum Pomocy, które czynne jest całą dobę,
przez 7 dni w tygodniu pod numerem telefonu (22) 505 16 91 (opłata jak
za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z taryfą operatora).
2.2. Klient przed podjęciem działań we własnym zakresie powinien
niezwłocznie po zajściu awarii zawiadomić telefonicznie o tym fakcie
Centrum Pomocy oraz podać Centrum Pomocy następujące informacje:
a. imię i nazwisko;
b. numer PESEL;
c. adres PPE;
d. numer telefonu, pod którym Centrum Pomocy może skontaktować się
z Klientem;
e. opis zdarzenia oraz rodzaj potrzebnej pomocy.
2.3. Centrum Pomocy zobowiązuje się do telefonicznego poinformowania
Klienta o planowanym terminie przybycia fachowca, w celu realizacji usługi
,,Podstawowa pomoc fachowców".
2.4. Centrum Pomocy po zorganizowaniu właściwego usługodawcy,
poinformuje telefonicznie Klienta o planowanym czasie dojazdu fachowca.
Powyższa informacja zostanie przekazana w czasie nie dłuższym niż 1
godzina w zakresie usług świadczonych przez elektryka i 4 godziny w
4
zakresie usług świadczonych przez technika urządzeń grzewczych i
gazowych.
2.5. Centrum Pomocy może nie przekazywać powyższej informacji, jeżeli
Klient wskaże inny, dogodny dla siebie termin.
2.6. Usługa będzie świadczona zarówno w dni robocze jak i ustawowo wolne
od pracy w zakresie usługi fachowca elektryka. W zakresie usług
świadczonych przez fachowca technika urządzeń grzewczych usługa nie
będzie świadczona w dni ustawowo wolne od pracy, będzie realizowana w
pierwszym dniu roboczym następującym po dniu ustawowo wolnym od
pracy.
2.7. Jeżeli ustalony limit wskazany w pkt 1.7 lit. a. niniejszego Regulaminu
nie wystarcza na pokrycie w całości kosztu wykonania usługi, a Klient nie
wyraził zgody na pokrycie różnicy między rzeczywistymi kosztami
wykonania naprawy a kwotą wskazaną w pkt 1.7 lit. a. niniejszego
Regulaminu wówczas Klientowi zostanie wypłacona w ciągu 30 dni, licząc
od dnia otrzymania zawiadomienia o zdarzeniu, kwota w wysokości
uwzględniającej wysokość limitu określonego w pkt 1.7 lit. a. niniejszego
Regulaminu.
2.8. W przypadku braku dostępności wymaganych nowych części
zamiennych (oryginalnych lub zamienników) u dostawców na terenie
Polski, wskazanych przez podmiot realizujący usługę, potrzebnych do
realizacji zgłoszenia, koszty w zakresie: dojazdu oraz przeprowadzenia
czynności diagnostycznych pokrywane są przez podmiot realizujący
usługę.
2.9. Zwrot kosztów dotyczący części zamiennych, które Klient zakupi we
własnym zakresie następuje na podstawie faktur VAT lub rachunków i
dowodów zapłaty, nie więcej jednak niż do wysokości kwoty limitu
wskazanego w pkt 1.7 lit. a. niniejszego Regulaminu.
3. ZAKRES USŁUGI
3.1. Usługa ,,Podstawowa pomoc fachowców" organizowana jest przez
podwykonawcę PGE Obrót S.A. obejmuje organizację i pokrycie
kosztów: dojazdu fachowca, czynności diagnostycznych, robocizny,
części lub materiałów użytych do naprawy awarii. Usługa obejmuje
organizację usług fachowców:
3.1.1. technika urządzeń grzewczych i gazowych - w przypadku awarii
wewnętrznej instalacji gazowej lub awarii urządzenia grzewczego i
gazowego;
3.1.2. elektryka - w przypadku awarii wewnętrznej instalacji elektrycznej.
4. WYŁĄCZENIA Z ZAKRESU USŁUG LUB USŁUGI POZA ZAKRESEM
OFERTY
4.1. Z zakresu usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców" wyłączone są
awarie, które powstały:
a. z winy umyślnej lub wskutek rażącego niedbalstwa Klienta lub osoby
bliskiej, chyba, że pokrycie kosztów usług odpowiada w danych
okolicznościach względom słuszności;
b. w związku z działaniami wojennymi, stanem wojennym, stanem
wyjątkowym, aktami terroryzmu, strajkami lub niepokojami
społecznymi;
c. wskutek oddziaływania energii jądrowej, promieni laserowych,
maserowych, promieniowania jonizującego, pola magnetycznego, pola
elektromagnetycznego lub skażenia radioaktywnego;
d. w związku z uszkodzeniem, o którym istnieniu Klient wiedział przed
zawarciem umowy z PGE Obrót S.A., konserwacją instalacji lub Klient
poniósł koszty bez zgody uzyskanej w Centrum Pomocy.
4.2.Zakres usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców" nie obejmuje:
a. awarii za których usunięcie odpowiada Pogotowie Gazowe lub inne
służby techniczne;
b. uszkodzeń źródeł światła znajdujących się w urządzeniach grzewczych
i gazowych, np. piekarnikach;
c. uszkodzeń instalacji gazowej, za której naprawę lub konserwację
odpowiada administracja budynku lub inne służby techniczne np.
usunięcie awarii układu pomiarowego, wymiana układu pomiarowego,
podłączenie układu pomiarowego, zdjęcie plomb z układu pomiarowego,
usuwanie awarii na sieci dystrybucyjnej,
d. uszkodzeń o charakterze estetycznym w tym uszkodzeń obudowy i
ekranu, które nie zakłócają prawidłowego działania urządzeń
grzewczych i gazowych;
e. awarii podziemnych linii instalacji gazowej;
f. uszkodzeń wynikających z niewłaściwego lub niezgodnego z instrukcją
użytkowania, czy przepisami bezpieczeństwa urządzeń grzewczych i
gazowych: użytkowania, przechowywania, konserwacji;
g. uszkodzeń wynikających z niewłaściwej lub niezgodnej z instrukcją
użytkowania instalacją, naprawą, przeróbką lub zmianami
konstrukcyjnymi urządzeń grzewczych i gazowych lub wewnętrznej
instalacji gazowej;
h. chemicznego, termicznego lub mechanicznego uszkodzenia urządzeń
grzewczych i gazowych;
i. kosztów czynności przewidzianych w instrukcji obsługi lub instalacji, do
wykonania, których zobowiązany jest użytkownik urządzenia
grzewczego i gazowego we własnym zakresie i na własny koszt;
j. urządzeń objętych gwarancją producenta;
k. czynności związane z przeglądem urządzeń grzewczych i gazowych lub
wewnętrznej instalacji gazowej;
l. wymiany starych urządzeń gazowych na nowe.
4.3. Ponadto z zakresu usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców"
wyłączone są awarie, które powstały w związku:
a. ze szkodami górniczymi w rozumieniu prawa górniczego;
b. ze zdarzeniami powstałymi wskutek systematycznego zawilgocenia
z powodu nieszczelności instalacji wodnej, centralnego ogrzewania
lub kanalizacyjnej, klimatyzacji lub niewłaściwej wentylacji
pomieszczeń, a także kondensacji na powierzchni rur lub ścian
wilgoci zawartej w powietrzu;
c. ze zdarzeniami powstałymi z powodu zalania wskutek opadu
poprzez niezamknięte lub niezabezpieczone okna, drzwi lub inne
otwory, jeżeli obowiązek ich zamknięcia lub zabezpieczenia należał
do Klienta, chyba, że niedopełnienie tego obowiązku nie miało
wpływu na zajście awarii;
d. ze zdarzeniami powstałymi z powodu zalania wskutek opadu
poprzez niekonserwowane lub nienależycie konserwowane: dach,
ściany, balkony, tarasy, okna, jeżeli obowiązek ich konserwacji
należał do Klienta, chyba, że niedopełnienie tego obowiązku nie
miało wpływu na zajście awarii;
e. ze zdarzeniami powstałymi wskutek pęknięcia rur lub wyposażenia
instalacyjnego w wyniku zamarznięcia wody lub innej cieczy
spowodowanego nieutrzymywaniem właściwej temperatury w
pomieszczeniach, jeżeli obowiązek utrzymywania właściwej
temperatury w pomieszczeniach należał do Klienta, chyba, że
niedopełnienie tego obowiązku nie miało wpływu na zajście awarii;
f. ze zdarzeniami powstałymi wskutek przenikania wód podziemnych;
g. ze zdarzeniami powstałymi wskutek przemarzania elementów
konstrukcyjnych budynków mieszkalnych;
h. z pozostawaniem przez Klienta w stanie nietrzeźwości albo w stanie
po użyciu alkoholu lub pod wpływem środków odurzających,
substancji psychotropowych lub środków zastępczych w rozumieniu
przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii, chyba, że nie miało to
wpływu na zajście awarii.
4.4. Z zakresu usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców" wyłączone są
usługi:
a. elektryka świadczone w związku z uszkodzeniem żarówek lub
bezpieczników;
b. świadczone w związku z uszkodzeniem podziemnych rur instalacji
kanalizacyjnych, gazowych, wodociągowych lub podziemnych linii
energetycznych, oraz tych instalacji, za naprawę lub konserwację,
których odpowiadają administracja budynku, lub właściwe służby
pogotowia technicznego, wodno-kanalizacyjnego, gazowego lub
energetycznego;
c. polegające na konserwacji instalacji;
d. polegające na zdjęciu plomb i zabezpieczeń na licznikach;
e. polegające na montażu części, które nie zostały zakupione przez
fachowca wskazanego przez Centrum Pomocy;
f. związane z uszkodzeniem:
- źródeł światła (żarówki, świetlówki, halogeny, LED, ect);
- zasilaczy, przedłużaczy, transformatorów i listw zasilających;
- urządzeń elektrycznych;
- o charakterze estetycznym (np.: zarysowanie, przebarwienie).
4.5. Z zakresu usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców" wyłączone są
koszty usług poniesione bez zgody Centrum Pomocy, chyba, że
skontaktowanie się z Centrum Pomocy nie było możliwe. Jeżeli
skontaktowanie się telefoniczne z Centrum Pomocy było niemożliwe z
przyczyn niezależnych od osoby zgłaszającej awarię i naprawa awarii
została zorganizowana we własnym zakresie, należy poinformować o
tym fakcie Centrum Pomocy w terminie 7 dni od dnia, kiedy
skontaktowanie z Centrum Pomocy stało się możliwe. Osoba zgłaszająca
zobowiązana jest podać przyczynę niemożności skontaktowania się z
Centrum Pomocy. Koszty usługi zostaną zwrócone na podstawie
przedłożonych dokumentów potwierdzających fakt zajścia zdarzenia
i poniesienia tych kosztów. Zwrot kosztów, o którym mowa powyżej,
następuje na podstawie faktur VAT lub rachunków i dowodów ich
zapłaty, do wysokości rzeczywiście poniesionych kosztów, maksymalnie
jednak do kwoty limitu odpowiedzialności ustalonego w pkt 1.7.
niniejszego Regulaminu. Jeżeli usługa ,,Podstawowa pomoc fachowców"
wykonana zostanie w terminie do odstąpienia od Umowy, o którym
mowa w art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta
(Dz. U. z 2017r. poz. 683 ze zm.) (dalej: ,,prawa konsumenta") po
zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2 praw
konsumenta, Klient ponosi w całości koszty wykonania ww. usługi.
5
4.6. Z zakresu usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców" wyłączone są
koszty usług poniesione we własnym zakresie przez Klienta w
przypadku, gdy Klient odmówił dostępu do miejsca, w którym wystąpiła
awaria.
4.7. W przypadku niemożliwości skontaktowania się z Centrum Pomocy
i usunięciu awarii we własnym zakresie zwrot kosztów, o których mowa
pkt 4.5. nastąpi w terminie 30 dni, licząc od dnia otrzymania przez
Centrum Pomocy zgłoszenia awarii.
4.8. Gdyby wyjaśnienie, w terminie określonym w pkt 4.7. Regulaminu
okoliczności awarii albo wysokości kosztów podlegających zwrotowi
okazało się niemożliwe, zwrot kosztów następuje w terminie 14 dni od
dnia, w którym przy zachowaniu należytej staranności wyjaśnienie tych
okoliczności było możliwe. Jednakże bezsporna część kosztów
podlegających zwrotowi zostanie wypłacona w terminie wskazanym w
pkt 4.7.
5. OCHRONA DANYCH
5.1. Dane osobowe Klienta będą przetwarzane przez PGE Obrót S.A.
i podwykonawców PGE Obrót S.A. w zakresie niezbędnym do realizacji
usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców", zgodnie ze stosownym
oświadczeniem Klienta, na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
6.
6. OCHRONA DANYCH
6.1 Usługa ,,Podstawowa pomoc fachowców" jest elementem Oferty
,,Przyszłość bez awarii. Oferta podstawowa". Ed.2/2022. Nie są wymagane
dodatkowe, inne niż wskazane w ww. Ofercie płatności za korzystanie
z usługi ,,Podstawowa pomoc fachowców". Usługa obowiązuje do dnia
obowiązywania Oferty.
7. OCHRONA DANYCH
7.1. Klient może złożyć reklamację dotyczącą usługi ,,Podstawowa pomoc
fachowców".
7.2. Reklamacje należy składać telefonicznie za pośrednictwem Centrum
Pomocy pod numerem telefonu (22) 505 16 91 (opłata jak za zwykłe
połączenie telefoniczne, zgodnie z taryfą operatora) lub za pośrednictwem
infolinii PGE Obrót S.A. pod numerem telefonu 422 222 222 lub w formie
pisemnej na adres wskazany na fakturze lub na adres e-mail wskazany na
fakturze.
7.3. Reklamacje zostaną rozpatrzone w terminie 14 dni od daty
wpłynięcia reklamacji.
7.4. Składając reklamację, Klient zobowiązany jest podać dane
kontaktowe: numer telefonu, adres do korespondencji lub adres e-mail.
7.5. Reklamacje dotyczące Cennika Produktu z usługą ,,Podstawowa
pomoc fachowców" w części dotyczącej energii elektrycznej rozpatrywane
będą zgodnie ze standardowymi procedurami obowiązującymi w PGE
Obrót S.A.
7.6. Centrum Pomocy nie rozpatruje reklamacji w zakresie energii
elektrycznej.
--
Tomasz
-
2. Data: 2022-10-25 07:46:46
Temat: Re: PGE i ceny energii
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
On 04.10.2022 17:13, Tomasz wrote:
> Poproszę o komentarze dotyczące ewentualnych pułapek:
Dają 1% upustu w zamian za dodanie opłaty handlowej. Przy zużyciu
8000kWh/rok wyszło mi że oszczędziłbym...~40zł/rok.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz